Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Milia

Jeg fødte ei jente i fjor sommer, ALT som kunne gå galt gikk galt på fødeavd., selv om jeg hadde både hatt samtale med dem på forhånd og skrevet brev. Det ble ikke tatt hensyn til ønsket mitt om å ikke ha student til stede. Det ble diskutert(over hodet på meg), mens jeg fødte hvilken barselavd. jeg skulle på, selv om det også var avklart på forhånd. Jeg hadde ikke jormor hos meg under fødselen, hun kom bare hvis jeg ringte på henne.. Smertene var virkelig uutholdelige (trodde jeg skulle dø).

Vel, som du skjønner er jeg livredd for å føde igjen, selv om det naturligvis kan gå bedre neste gang. Nå er jeg 8 uker gravid, og klarer ikke forholde meg til at enden på dette er en fødsel.

Vet jeg må manne meg opp og ta en samtale med sykehuset, men nytter det? Det gikk jo galt sist, tross forberedelsene. (Her er forrsten bare ett sykehus.).

Kan du gi meg noen råd? Takker!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31436-redd-for-%C3%A5-f%C3%B8de/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tycker att det var illa att höra att du inte fick den hjälp och stöd som ni kommit överens om innan din förra förlossning. Vad kom detta sig undrar jag och säkert också du. Givetvis måste du på ett tidigt stadium i denna graviditeten, gå igenom detta och höra på deras förklaring och syn på din förlossning. Har förståelse för din nu rådande förlossningsrädsla men tycker att det är viktigt att inte "ge upp", utan i stället försöka att reda ut dina tanklar och funderingar än en gång med förlossningspersonalen eller någon annan fagperson. Ta upp detta vid inskrivningen hos din jordmor/doktor, så att ni kan lägga upp en handlingsplan inför denna graviditeten och förlossningen. Jag har stor tro på, att du eftervart kommer att kjänna dig lite mera harmonisk och lugn inför förlossningen. Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...