Gå til innhold

uvi, blod m klumper i urin

Anbefalte innlegg

Gjest ta gamle tabletter?

Jeg er ganske skikker på at jeg har fått en uvi. Har hatt noe murring med svie de siste ukene, men dette var så lite at jeg så det ann. Men i dag har det brutt ut for fult. Svir veldig, har blod i urinen med noen få klumper av blod. Jeg har hatt uvi to ganger tidligere og har antibiotika fra sist gang liggende. Jeg har lyst å ta disse frem til jeg drar til legen i morgen, men lurer på om dette har noe å si for urinprøven jeg tar i morgen tidlig som leveres til legen. Det vil kanskje være spor etter antibiotikaen i urinen, men det vil vel ikke være noe hinder med tanke på at bakteriene kan spores? de forsvinner vel ikke så fort..Hva synes egentlig leger om selvbehandling før uvien er konstatert.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314396-uvi-blod-m-klumper-i-urin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør absolutt ikke ta de gamle tablettene. Det finnes risiko for at uvi ikke vil gi utslag på prøvene når du da kommer deg til legen.

En annen ting er at det bør sendes inn litt urin til dyrkning for bakteriebestemmelse og resistensbestemmelse, og dette avhenger av at bakteriene fortsatt er "vitale".

Kom deg heller til legevakt i kveld hvis du har store smerter! Og husk å ta antibiotikakuren du eventuelt får helt ut selv om du føler deg bedre.

Onsdag1365380628

Jeg har UVI innimellom og jeg ville ikke nølt med å begynne på egenbehandling før jeg hadde kommet meg ivei til legen. Det gjør jo skikkelig vondt og det er tross alt din kropp det handler om. Hvis du føler bedring i morgen er det jo et tegn på at antibiotikaen fungerer og du be om å få resept på flere. Om det motsatte er tilfelle sender legen urinen til dyrkning og du vil få rett medisin. Uansett gjør det ingen skade å starte på en kur. Mener nå jeg.

Jeg har også noen tabletter liggende etter en uvi tidligere i sommer. Om jeg kjenner jeg får det igjen og ikke kommer meg til legen i løpet av samme dag så kommer jeg til å ta dem og forklare det til legen når jeg kommer dit - for fyttikatta så vondt det er!

Gjest hallosann

Min lege har gitt meg resept på antibiotika, så jeg har en kur stående hjemme og resepten gjelder for en runde til. Jeg starter behandling med en gang jeg kjenner at denne gangen går det ikke over. Prøver alltid tranebær, store c.vit doser og mye drikke først, hvis det ikke kommer akutt. Men har du blod i urinen er det ikke noe å lure på. Du trenger medisin! Jeg hadde startet kuren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...