Gjest Lucy08 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Hei Jeg fødte den 30.6.08. Allerede før fødsel fant lege lav blodprosent - nivå 10. Etter fødsel var jeg nede på 7,5. dette økte til ca 10 etter en stund hvor jeg tok Ferro Retard jerntabletter. Men så sliter jeg også med innvendige hemorroider, og jernet gjør meg hard i magen. Jeg tør ikke ta jern lenger nå, både pga treg mage/tarm, og pga amming og noe magebesvær hos barnet som følge av dette. Resultatet er at jeg ikke klarer å øke jernlageret mitt, og sliter med lite erergi. Når jeg i slutten av svangerskapet ble oppmerksom på dette tror jeg at jeg kan ha hatt lav blodprosent i årevis uten å vite det., Jeg er litt fortvilet nå, for det er fryktelig vondt å gå på do, samtidig bør jeg få opp blodprosenten. Jeg har forsøkt å bruke "naturlig jern" fra både helsekost og apotek, som er både mildere og gir mindre besvær. men jeg sliter med tarmen selv når jeg ikke tar jern. Jeg skal forsøke stikkpiller nå, men tror du det er nok til å få bort hemorroidene? Jeg har hatt tendens til disse plagene også i årevis, men det har blitt værre nå, jeg sprekker opp og blør litt hver gang jeg er på do. Ønsker å slippe operasjon også.... Håper du har noen gode råd til meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314405-hemorroider-jernmangel-kosthold-og-restitusjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.