Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er gravid i 29 uke og har slitt med blødninger hele svangerskapet. Går på Albyl-E pga. at jeg har APC-resistens. Dvs. økt fare for blodpropp. Jeg hadde blødninger før jeg startet med medisinering. Har vært til flere kontroller og legen forteller at det kanskje blør fra morkaka, men at han ikke kan si det helt sikkert (har vært til flere ultralyder hos legen min). Jeg jobber 50% stilling og det er på jobb jeg får disse blødningene, likevel mener legen at jeg skal jobbe.Har og vært plaget med at magen er så "stinn". Føler ikke smerter, men den er kjempe hard.

Føler meg litt forvirra. ER selvfølgelig redd for at det skal skje noe med barnet og det er et mareritt hver dag når jeg ser at jeg har blødning. Før kom disse 1 gang i uken, men i det siste har de vært hver dag.

Skal begynne med fragmin sprøyter de siste 4 ukene og fortsette til 4 uker etter fødselen.

Hva mener du bør jeg fortsette å jobbe? ER det økt risiko for blodpropp uner fødselen?

Hilsen B.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31446-apc-resistens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Detta är en lite speciell situation, där du har en grundsjukdom och står på behandling. Dessa typer av frågor är det gynekologen som skall svara på. Du kan försöka att ställa den här på DOL. Annars så tycker jag att du på nytt får hänvända dig till din doktor, då du har fått mera blödningar igen. Det kanske är bäst att diskutera detta med honom än en gång? Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31446-apc-resistens/#findComment-124420
Del på andre sider

Jeg har nylig fått påvist apc, fikk da beskjed fra gynegologen om å ta kontakt med sykehuset ved neste graviditet - jeg er ikke gravid nå - må da sansynligvis ta sprøyter hele svangerskapet.

Jeg har hatt 1 spontanabort (uke 8) og 1 missed abort (uke 11 - det er nå 9 uker siden) blodpropp kan være årsaken til mine aborter. Vil ikke skremme deg, men det er høyere risiko for bl. annet abort og morkakeløsning ved apc-blodpropp. Tror behandling av apc i svangerskap kan variere litt fra kvinne til kvinne med bakgrunn fra "sykehistorie", tror også "vanlige leger" vet for lite om apc, det er i hvertfall mitt inntrykk. Håper du er i gode hender hos en gynegolog, hvis ikke tror jeg, jeg ville tatt kontakt med ditt lokale sykehus, hvis jeg var deg. Jeg håper jeg ikke har skremt deg, jeg ønsker deg alt godt i svangerskapet og håper alt går bra med deg og den lille.

Klem fra sito

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31446-apc-resistens/#findComment-124704
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...