Gå til innhold

Mister ereksjonen under samleie

Anbefalte innlegg

Gjest er det meg eller?

Har vært samboer et år, og vi har hatt fantastisk sex fra dag 1. Det første halve året var selvfølgelig best. Han var superstiv og jeg plaskvåt. Kribla i hele kroppen bare jeg tenkte på han. Tenner på han ennå, emn trenger litt mer forspill for å bi klar, noe som er vanlig etter en stund.

Nå er det han som bekymrer meg. Hender han blir halvstiv uinder samleiet, eller slapp. Tar også lenger tid for han bir stiv når jeg runker/tar på han, også blir han ikke helt stiv. Tar også lenger tid før det går for han nå enn tidligere. Virker som om han sliter seg ut nesten før han kommer. Jeg tenker selvfølgelig på dette og klarer ikke helt å nyte det som før.

Han nevnt det for han, men da sa han at det ikke var noe og at han fikk prestasjonsangst når jeg "maste" om at han ikke kom, og da klarte han i hvert fall ikke komme. Jeg spurte om han ikke tente på meg lenger og om han ikke synes sexen var bra lenger. Han sier han gjør det, men jeg merker jo helt klart forskjell.

Det er en stund siden jeg spurte om dette, og i mellomtiden ahr vi hatt kjempegod sex noen ganger, men også flere ganger der han mister ereksjonen litt og bruker lang tid før han kommer. Jeg har lagt på meg litt fra vi møttes, men han sier han synes jeg er deilig. Har litt mage, men er ikke tjukk. Jeg sliter med tanker om vekta og magen min, så får dårlig selvtillit av dette, og mister lyst jeg og. I det siste har vi ikke hatt sex så ofte heller, virker ikke som om han er interessert. Før hadde vi sex hver dag, nå kan det gå to-tre dager mellom hver gang. Blir ganske frustrert. Er det meg det er noe galt med eller? Kan det være andre ting? Hvordan ta opp dette uten at han blir sur eller såra? Elsker han over alt, og vil selvsagt ha et godt sexliv med han. Sex er veldig viktig for meg, og jeg vil føle at han er tiltrukket av meg og har lyst på meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314465-mister-ereksjonen-under-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første det er ikke noe galt med deg.

For det andre så synes jeg ikke du skal ta opp dette, det kan enten føles som mas og ikke minst faren for at han får prestasjonsangst er enda større og da kan du ta gift på at det blir verre.

Lær deg heller å kos deg med det som er, dere kan ha masse god sex selv om han sliter med potensen.

Gjest er det meg eller?

For det første det er ikke noe galt med deg.

For det andre så synes jeg ikke du skal ta opp dette, det kan enten føles som mas og ikke minst faren for at han får prestasjonsangst er enda større og da kan du ta gift på at det blir verre.

Lær deg heller å kos deg med det som er, dere kan ha masse god sex selv om han sliter med potensen.

Ikke nevne det i det hele tatt? Kan vel spørre om han ikke tenner på meg lenger, eller er det og dumt? Han er ikke så kåt som før, så noe galt må det jo være? Nå begynner dette å dempe lysta mi også :(

Ikke nevne det i det hele tatt? Kan vel spørre om han ikke tenner på meg lenger, eller er det og dumt? Han er ikke så kåt som før, så noe galt må det jo være? Nå begynner dette å dempe lysta mi også :(

Ereksjonssvikt er ofte et veldig ømfintlig tema, så det bør i alle fall tas opp med stor forsiktighet.

Jeg tror ikke at sviktene ereksjon har noe med om han tenner deg eller ikke, det har sjeldent med det å gjøre hvis du ikke merker det på andre områder da. Men hvis alt ellers er bra så er det enten generell lav sexlyst eller så har han ereksjonsproblemer.

Gjest er det meg eller?

Ereksjonssvikt er ofte et veldig ømfintlig tema, så det bør i alle fall tas opp med stor forsiktighet.

Jeg tror ikke at sviktene ereksjon har noe med om han tenner deg eller ikke, det har sjeldent med det å gjøre hvis du ikke merker det på andre områder da. Men hvis alt ellers er bra så er det enten generell lav sexlyst eller så har han ereksjonsproblemer.

Men hvorfor plutselig lav sexlyst? Det er vel alltid en grunn? Han er kosete som før, og viser han elsker meg på flere måter, men dette bekymrer meg litt. Han er ung, så ereksjonsproblemer synes jeg er merkelig.

Men hvorfor plutselig lav sexlyst? Det er vel alltid en grunn? Han er kosete som før, og viser han elsker meg på flere måter, men dette bekymrer meg litt. Han er ung, så ereksjonsproblemer synes jeg er merkelig.

Ikke godt å si. Det kan være medisinbruk, det kan være at han ikke er helt frisk, det kan selvsagt være at han har mistet følelsene for deg, men da tror jeg, som jeg sa, at du hadde sette det i andre sammenhenger.

Så skal du ikke glemme at menn kan ha dårligere potens i perioder også, men hvor det tar seg opp igjen. Så det betyr ikke at det er noe galt nødvendigvis.

Annonse

Jeg kan bare gi deg et godt råd. Ikke mas. Hvis du maser på kjæresten din om dette slik du egentlig maser om det her på dol nå, så blir det verre. Kjæresten min hadde ereksjonsproblemer en gang for et halvt år siden. Jeg vet han har lyst på meg så det er ikke det. Jeg vet det kan være prestasjonsangst som gir sånne utslag. Jeg var klar på det overfor han at dette gjorde ingenting. Det har ikke skjedd igjen, men det kan det selvfølgelig gjøre og da tar jeg det på samme måte – igjen. Slutt å tro det er noe galt med deg!!

Gjest er det meg eller?

Ikke godt å si. Det kan være medisinbruk, det kan være at han ikke er helt frisk, det kan selvsagt være at han har mistet følelsene for deg, men da tror jeg, som jeg sa, at du hadde sette det i andre sammenhenger.

Så skal du ikke glemme at menn kan ha dårligere potens i perioder også, men hvor det tar seg opp igjen. Så det betyr ikke at det er noe galt nødvendigvis.

ok, takk for svar :) Da får jeg satse på at det ikke er noe galt. vi har det veldig godt sammen ellers. Sexen er jo grei den og, men ble litt bekymra. Da holder jeg kjeft etter råd fra deg. :)

Gjest klokkeline

ok, takk for svar :) Da får jeg satse på at det ikke er noe galt. vi har det veldig godt sammen ellers. Sexen er jo grei den og, men ble litt bekymra. Da holder jeg kjeft etter råd fra deg. :)

Hva ville du oppnådd med å mase da?? At den reiste seg?

Det eneste rådet jeg har å komme med, er at du bare må prøve å slappe av. Ikke henge deg opp i hans ereksjonssvikt.

Nyt de gangene dere har sex. Skulle den bli slapp, så kos dere på andre måter og sovn i armene til hverandre.

To - tre dager mellom hver gang dere har sex, er da ikke så fryktelig lenge. For mange er vel det kanskje normalen. Og jeg vil heller ha god og avslappet sex hver tredje dag, enn masete sex oftere....

Du må ikke mase om dette! Det er så utrolig vanskelig å få orgasme om den ved siden av deg stresser med det. Og ereksjonssvikten hans kan fint ha vært en engangs-greie, inntil dere begge ble fokusert på det og det derfor skjer gang på gang.

Ereksjonssvikt kan komme av prestasjonsangst, slitenhet eller diverse andre grunner. Det er mest sannsynlig at han fremdeles tenner på deg.

Det høres ut som dere har et godt forhold ellers, så ro ned. Sex hver andre-tredje dag er helt normalt. Fokuser heller på at dere nyter hverandre når dere har sex. Ikke vær orgasme- og samleieorientert, men bruk god tid på å kose med og utforske hverandre.

Gjest er det meg eller?

Hva ville du oppnådd med å mase da?? At den reiste seg?

Nei, hadde ikke tenkt til å mase da. Men kanskje spørre forsiktig om det var noe som plaget han, eller noe var galt. Er jo ikke så rart jeg lurer på det når det plutselig blir sånn vel?

Gjest klokkeline

Nei, hadde ikke tenkt til å mase da. Men kanskje spørre forsiktig om det var noe som plaget han, eller noe var galt. Er jo ikke så rart jeg lurer på det når det plutselig blir sånn vel?

Nei, ikke rart at du lurer. Men alle mine psykologiske instinkter sier at det er lurt å overse dette, eller vise at du er glad i ham uansett.

Tror det kan ligge mye prestasjonsangst i en sånn tilstand. Han er helt sikkert livredd for at du vil forlate han hvis ereksjonen svikter. Hvis du i tillegg begynner å mase om det, vil det forsterke denne følelsen.

Vent å se om han ønsker å snakke om det selv, vis han at du er glad i han uansett om den står eller faller :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...