Gjest fortvilet 27 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 hei,jeg er en ung mor på østlandet,i nærheten av steder det har blitt oppdaget legionella..hatt tørrhoste og kløing i halsen en stund nå..føler meg tung i brystet...og noen ganger føler jeg at jeg ikke får pust..føler meg sårr og tørr i luftveiene.kremter og tørrhoster for å bli kvitt rusk som føles som ligger der,men blir bare sliten og enda mer sår.følt meg trøtt og slapp en stund også..hr aldri røyka,men er likevel redd og engstelig for alt mulig rart som feks KOLS,tuberk,legionella,lungekreft og alt sånt,vet jeg må være gal,men blir engestelig.,føler meg som den støste hypokondern og litt små paranoid,men er plagsomt. noen som vet om dette kan være noe annet enn de alvorlige tilstandene jeg har tentk på som KOLS,lungekreft ,legionella ol.er det noen sjans for at jeg som ikke røyker kan ha det?evt fått legionella . fortvilet 27 åring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314562-t%C3%B8rrhoste/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dol-bruker Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Glem tanker om hypokonder. Når du har de plagene du har, så setter tankene fart. Jeg fant dette om symptomer: Symptomer og forløp Mange som blir smittet med legionellabakterien utvikler milde eller ingen symptomer. Legionærsykdom: Initialt hodepine, muskelsmerter og slapphet. I løpet av få dager høy feber, tørrhoste og andre pneumonisymptomer. Magesmerter og diaré kan forekomme. Laboratorieprøver kan vise nedsatt nyrefunksjon. Sykdommen kan ha et alvorlig forløp med en tildels betydelig letalitet hos eldre og immunsvekkede (opptil 30%). Pontiacfeber: Influensaliknende symptomer med feber, hodepine, muskelsmerter og tretthet. Symptomene varer vanligvis 2-5 dager. Uansett så er formen din ikke på topp, så ta en legesjekk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314562-t%C3%B8rrhoste/#findComment-2571309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.