Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Synes at jeg gjennom hele svangerskapet har kjent lite fosterbevegelse. Fikk ved UL undersøkelsen vite at morkaken lå mot magens yttervegg. Har hørt at det kan virke dempende på fosterbevegelsene. Hva med når babyen blir større enn morkaka, vil jeg kunne kjenne mere da?

Har lest at man ved uke 30 bør kjenne minst 3 bevegelser i løpet av en halv time, skal de bevegelsene komme av seg selv? Jeg må som oftest vekke småtten for i det hele tatt å få bekreftelse på at h*n er der! Alt ser bra ut på kontrollene, men jeg bekymrer meg sånn. Vil jo ikke virke helt hysterisk heller, men h*n virker så stille ift. det jeg har inntrykk av at er "normalt"...Jeg har ingen føtter som sparker kul på magen sånn som "alle de andre har"! :-)

Er bevegelse 3-4 ganger om dagen på det minste alt for lite? Bør jeg være bekymret eller kan jeg ta det helt med ro?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31463-fosterbevegelse-i-uke-30/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Hur aktivt barnet är under gravditeten, varierar från kvinna till kvinna och från graviditet till graviditet. Jag har endast hört att man skall kjänna fosterrörelser minst 1 gång /dag. Om du kjänner detta 3-4 gånger , så tycker jag inte att du behöver vara orolig. Alla kontroller har dessutom varit helt normala, så jag ser ingen anledning till oro. Visst kan moderkakan dämpa rörelserna något, men jag tror mera på att en del barn är mera aktiva än andra inne i livmodern. Jag hoppas att du kan slå dig till ro nu och glädja dig över graviditeten, lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...