Gå til innhold

Hva er det villeste du noengang har gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest mandolina

[quote name=Shira :o)' timestamp='1222116036' post='3966388]

''Etter 1/1 kan vi anmelde dem som bruker hctoalettet.''

Å? Hm, ikke dumt. Jeg irriterer meg jo grønn over dette, det vet du.

Hva med kombinert stellerom/HC da? Muggen der også jeg.

"Hva med kombinert stellerom/HC da? Muggen der også jeg"

Ja, det lukter alltid grusomt av bæsjebleier.

Hilsen

Fortsetter under...

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

12

• morsan

7

• AneM1365380603

3

• tonie

2

Gjest klokkeline

Naboen vår, som er kirketjener, oppdaget et par som hadde campet på kirkegården en søndag han kom på jobb. De hadde nok ikke helt fått med seg hvor de var, de heller, for da de oppdaget det, spurte de forfjamset "det er vel kanskje ikke lov å ligge her?"

"Å jo da", svarte naboen, "det er lov å ligge her, men det er vedlig sjelden at folk står opp igjen".

Hehe... Blitt en veldig god historie i bygda der vi bor...

He-he :====)))

Gjest mandolina

Hvem defineres som hc? Jeg ser frisk ut, men er uføretrygdet, og føler behov for å bruke hctoalett pga stor plass.

HC toalettene har stor plass for å gi rullestolbrukere mulighet for å komme seg på do.

Ikke for at alle andre skal føle at de går på do i et slott.

Hilsen

Gjest Shira :o)

"Hva med kombinert stellerom/HC da? Muggen der også jeg"

Ja, det lukter alltid grusomt av bæsjebleier.

Hilsen

Lukten kan jeg leve med. Det som irriterer meg er at det ikke er noe som skal kombineres. Stellerom bør være for mamma med barnet sitt, der alt ligger til rette for dem. De som trenger HC-toalett skal slippe og stå i kø, og ha tilrettelagt for seg.

På vårt kjøpesenter er det kombinert, og jeg må ofte stå lenge i kø mens babyene får stell. Så er jeg jo omtrent livredd for at noen av mine bakterier skal smitte over på noe, og en baby får det på seg.

Babyer trenger stell, vi trenger HC-toalett, og jeg ønsker meg egne rom for begge parter.

Nå er jeg så heldig at jeg vanligvis kan bruke vanlige toalett, mens andre ganger må jeg ha HC.

Hvem defineres som hc? Jeg ser frisk ut, men er uføretrygdet, og føler behov for å bruke hctoalett pga stor plass.

Jeg ser frisk ut, men trenger HC noen ganger pga stomistell. Du kan ikke se det på meg, men jeg trenger det like fullt.

Jeg har faktisk eget kort som det står på, pga at det har vært problematisk og få utlevert nøkkel siden jeg står på beina mine.

Jeg vet ikke hvorfor du trenger stor plass, men det kan jo være flere årsaker til at du trenger det. Bare ha i mente at de med rullestol absolutt ikke kan velge. Jeg venter gjerne på en god dag (jeg er i perioder så dårlig at jeg må inn når det er min tur).

Da blir det mange anmeldelser, for de fleste som bruker hctoalettet, kan utmerket bruke et vanlig toalett, de svinser seg så lettvint ut og inn.

Unntatt de som har stomi, jeg har ofte tenkt at de som ser friske ut og har brukt hctoalettet, må ha en stomi, og at de må bruke tid på å ordne med, og det er ikke enkelt å få til på vanlig toalett med båser og håndvasker på utsiden av båsene.

Men så mange stomiopererte mennesker er det vel ikke.

Og så er det en uting at hctoalettene også skal brukes til babystellerom, for det lukter alltid bæsjebleier, usj.

Hilsen

Hilsen :-)

''Men så mange stomiopererte mennesker er det vel ikke.''

Det er faktisk ganske mange av oss, du hadde kanskje blitt overrasket :o)

Men, jeg ser også at mange bruker toalettene unødvendig, og det er dumt og sabla irriterendes! Så de færreste av de vi ser har nok stomi. Det er faktisk en annen gruppe som også trenger HC-toalett, de med samme sykdom som meg. Der blir man så syk om man ikke får gå på toalettet av man svimer av. For at de kan fungere noenlunde mtp på å gå på butikken o.l, trenger de bruk av det toalettet som er ledig, HC eller ei. Det jobbes nå med og lage kort til denne gruppen, slik at de kan dokumentere at de faktisk er syke.

Annonse

Neste gang jeg kommer til stengt dør til handikaptoalettet, så åpner jeg den bare opp ved hjelp av universalnøkkelen, jeg har på nøkkelknippet mitt, og da blir du tatt på fersken.

Hilsen

Du vet jo ikke om den som er der inne er der rettmessig eller ei, da. Litt dumt å tvangsåpne en dør og ta en stakkar på fersken - som har all grunn til å være der.

Gjest mandolina

Du vet jo ikke om den som er der inne er der rettmessig eller ei, da. Litt dumt å tvangsåpne en dør og ta en stakkar på fersken - som har all grunn til å være der.

Du kan høre på stønningen hva de holder på med, om det er den ene tingen, som er legal å gjøre på et toalett, eller om det ikke er helt normale aktiviteter der foregår på et handikaptoalett.

Slike dører er nemlig ikke lydtette.

Hilsen

[quote name=Shira :o)' timestamp='1222116036' post='3966388]

''Etter 1/1 kan vi anmelde dem som bruker hctoalettet.''

Å? Hm, ikke dumt. Jeg irriterer meg jo grønn over dette, det vet du.

Hva med kombinert stellerom/HC da? Muggen der også jeg.

Det er du ikke alene om. Snakk og klag, det hjalp på IKEA.

Hvis den vanlige doen er for liten pga rullestol eller du trenger vask på do pga katetereisering er du kvalifisert synes jeg. Togli er ikke kvalifisert altså. :o)

Uføretrygd er ikke noen kvalifisering, da ville det blitt feil.

Sikkert flere kriteriringer men det er de jeg kommer på i farten. Barnevogn og to unger er i hvert ikke kvalifisert. Da får de i såfall spandere bil hjem på meg hvis jeg gjør i buksa i ventetida.

Da blir det mange anmeldelser, for de fleste som bruker hctoalettet, kan utmerket bruke et vanlig toalett, de svinser seg så lettvint ut og inn.

Unntatt de som har stomi, jeg har ofte tenkt at de som ser friske ut og har brukt hctoalettet, må ha en stomi, og at de må bruke tid på å ordne med, og det er ikke enkelt å få til på vanlig toalett med båser og håndvasker på utsiden av båsene.

Men så mange stomiopererte mennesker er det vel ikke.

Og så er det en uting at hctoalettene også skal brukes til babystellerom, for det lukter alltid bæsjebleier, usj.

Hilsen

Hilsen :-)

Jeg synes det er en uting at herre og dame toalettet er sammen og jeg. Det er jammen mange mannfolk som det stinker etter. De tingene hadde jammen ikke funksjonsfriske funnet seg i.

Jeg synes det er en uting at herre og dame toalettet er sammen og jeg. Det er jammen mange mannfolk som det stinker etter. De tingene hadde jammen ikke funksjonsfriske funnet seg i.

Selv mannen min kvier seg for å ta småbarna med på herretoalettet om ikke jeg er med. De stinker jaggu mer enn dametoalett gjør.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1222116872' post='3966407]

Lukten kan jeg leve med. Det som irriterer meg er at det ikke er noe som skal kombineres. Stellerom bør være for mamma med barnet sitt, der alt ligger til rette for dem. De som trenger HC-toalett skal slippe og stå i kø, og ha tilrettelagt for seg.

På vårt kjøpesenter er det kombinert, og jeg må ofte stå lenge i kø mens babyene får stell. Så er jeg jo omtrent livredd for at noen av mine bakterier skal smitte over på noe, og en baby får det på seg.

Babyer trenger stell, vi trenger HC-toalett, og jeg ønsker meg egne rom for begge parter.

Nå er jeg så heldig at jeg vanligvis kan bruke vanlige toalett, mens andre ganger må jeg ha HC.

Det med bakteriene tenker jeg og på. Man får jo ikke vasket seg uten å ta på stolen og hvis man da har en kjip urinveisinfeksjon, e-coli, klebsiella, multiresistente bakterier både pga uvi og sår. Jeg ville ikke stelt ungen min der inne, vasken kan være full av bakterier. Det burde du og tenke på, ikke legg fra deg noe på vasken eller ta på krana før du er ferdig.

Annonse

Selv mannen min kvier seg for å ta småbarna med på herretoalettet om ikke jeg er med. De stinker jaggu mer enn dametoalett gjør.

Og det skal vi likesom finne oss i, bare være takknemlige for at det finnes et toalett vi kan bruke. Skikkelig æsj er det.

Og det skal vi likesom finne oss i, bare være takknemlige for at det finnes et toalett vi kan bruke. Skikkelig æsj er det.

La du merke til mine elendige formuleringer? Først skreiv jeg at han kvier seg til å ta ungene med på herretoalett hvis jeg ikke er med. Altså lettere å ta dem dit om jeg er med. Så skreiv jeg at de stinker verre enn dametoalett. Skulle tro jeg mente ungene ;)

La du merke til mine elendige formuleringer? Først skreiv jeg at han kvier seg til å ta ungene med på herretoalett hvis jeg ikke er med. Altså lettere å ta dem dit om jeg er med. Så skreiv jeg at de stinker verre enn dametoalett. Skulle tro jeg mente ungene ;)

Du var vel like ivrig som meg da du skrev det. Jeg la ikke merke til det i det hele tatt :o)

Gjest plingpling

De få gangene jeg har brukt hctoalettet har de alltid fremstått som rene himmelriket i forhold til dametoaletter når det kommer til både duft og hygieniske forhold.

Det med bakteriene tenker jeg og på. Man får jo ikke vasket seg uten å ta på stolen og hvis man da har en kjip urinveisinfeksjon, e-coli, klebsiella, multiresistente bakterier både pga uvi og sår. Jeg ville ikke stelt ungen min der inne, vasken kan være full av bakterier. Det burde du og tenke på, ikke legg fra deg noe på vasken eller ta på krana før du er ferdig.

Jeg legger ikke noe fra meg nei, er obs på det slik at jeg ikke fører bakterier inn i meg selv.

Jeg hadde heller ikke stelt babyen min der, og har forklart venninner hvorfor, de er enige med meg, og velger som oftes bort og bruke de kombinerte toalettene.

Selvsagt hadde de ikke tenkt over dette før jeg sa det, men så er ikke alle så oppdaterte på dette som oss ;o)

Hvis den vanlige doen er for liten pga rullestol eller du trenger vask på do pga katetereisering er du kvalifisert synes jeg. Togli er ikke kvalifisert altså. :o)

Uføretrygd er ikke noen kvalifisering, da ville det blitt feil.

Sikkert flere kriteriringer men det er de jeg kommer på i farten. Barnevogn og to unger er i hvert ikke kvalifisert. Da får de i såfall spandere bil hjem på meg hvis jeg gjør i buksa i ventetida.

Jeg er helt enig med deg, Dorthe. Selv er jeg snart ufør pga fibromyalgi - jeg trenger da ikke større plass på do av den grunn:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...