Gå til innhold

Dumpa og med en sønn på 4 mnd

Anbefalte innlegg

hotti1365380710

Så lenge du har en venn på "din side" som du kan snakke med og som ikke går til han og bretter ut og blåser det opp etterpå, så kan det ihvertfall være en støtte.

Du er nok sterkere enn du tror, særlig det at du er så bevisst på å sette sønnen din først at du til og med kjører denne karen til den nye, vitner om styrke.

Håper det ordner seg for deg.

Jeg fikk høre det samme av en venninne.....hun sa jeg måtte være utrolig sterk, selv om jeg føler meg svak som bare det for tiden. Alltid samme tanke.....for guttens skyld....

Fortsetter under...

• Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hotti1365380710

28

• morsan

12

• Anonym 82

9

• PieLill

3

Mest aktive i denne tråden

hotti1365380710

ja sånn forstod jeg ikke jeg det men men. men hvorfor liker ikke at hun nye er sammen med gutten deres? det er jo guttens far sitt liv og gutten er jo en del av han! du kan jo ikke hva forbannet på hu, det er ikke hennes feil at han forlot deg!!

Uten å si så mye, så er det nok litt hennes feil og.....men det er ikke henne jeg er mest sint på så klart. Og jeg vet jeg ikke kan nekte eksen det forevig, men jeg mente kanskje han kunne gi meg en ukes tid til bearbeidelse først, av respekt for meg.

hotti1365380710

Dette er jo ganske elementært, da.

Trådtstarter har sett for seg et familieliv der hun og mannen er sammen med barnet 100% hver. Fordi han nå har ombestemt seg mht parforholdet, risikerer hun at "stemoren" med tiden tilbringer like mye tid med barnet som henne selv.

Du kan virkelig ikke forvente at en som har opplevd det hotti så kort tid etterpå skal se rasjonelt på den nye dama i perspektivet "det er jo guttens far sitt liv og gutten er jo en del av han! du kan jo ikke hva forbannet på hu, det er ikke hennes feil at han forlot deg!!"

Jeg er bare en vanlig jente, men jenters reaksjon på et samlivsbrudd.......om en tid hadde jeg nok sett det annrledes, og som jeg sa, han kunne gitt meg litt tid, av respekt for meg.

Takk for støtten morsan!

reagerer på noe du skrev, du skriver som at det er bare din gutt du bruker ord som MIN gutt. er det bare din gutt? og at han truer med å skal ha 50-50, er ikke han barnets far? som du skriver så ønsker du guttens beste! ??

Og lurer litt på hvorfor du vil ha en mann på 36år som du sier er en umoden mann tilbake? jaja

Han har jo funnet lykken men en annen jente og har det bedre sammen med henne en med deg, han hadde vært sammen med deg nå! vis han ikke hadde det bra med hu nye. er noe du bør tenke på, hvorfor ha en mann tilbake når han ikke elsker deg? forstår at du er fortvilet men livet går videre er bare å ta tiden til hjelp.

Jøss, at det er mulig å utlyse SÅ lite empati når man svarer på et slikt innlegg!

Han kan true med å kreve 50% til han blir prikkete i fjeset. Han skal være glad om han får samvær med overnatting før ungen er to-tre år. Inntil da kan han håpe på en og annen trilletur - det er det hele. Det skjer mye rart i norske rettssaler, men det bestemmes ikke at man skal ha 50/50 deling av barn. Og det bestemmes at små babyer ikke kan være lenge borte fra mamma.

Så tørk tårene du. Ungen skal på skitur - med deg. Og ungen skal leke og lære å gå og si sine første ord - til deg. Og ett eller annet sted der ute finnes det nok en mann som blir med dere på ski også tenker jeg. MEn først kan du kose deg med babyen din og la svikefulle menn holde på med hva de vil. Du har full rett og all anledning til å si ham akkurat hva du mener. Han kan ikke ta fra deg ungen av den grunn.

Pass på å få orden på barnebidrag og sånt. Så tar du vare på deg og på ungen. Ta imot hjelp der du kan få den så du ikke blir for sliten. Spis skikkelig, ta på parfyme en gang i blant og prøv så godt du kan å ignorere eksen.

Du kan jo ta en telefon til den nye dama hans og spørre om du trenger en sjekk for kjønnssykdommer siden han sto i med begge samtidig og du nettopp har født og dermed ikke ønsker flere turer i gynekologstolen enn nødvendig.

Så lenge du har en venn på "din side" som du kan snakke med og som ikke går til han og bretter ut og blåser det opp etterpå, så kan det ihvertfall være en støtte.

Du er nok sterkere enn du tror, særlig det at du er så bevisst på å sette sønnen din først at du til og med kjører denne karen til den nye, vitner om styrke.

Håper det ordner seg for deg.

Du, jeg lurer på noe.

Hvordan kan du sitte her og trøste denne damen etter å ha blitt forlatt på denne måten, mens du sitter i en annen tråd som den andre kvinnen og stadig snubler innom tanken på å ta opp kampen for en mann som jo er opptatt? Det er jo en sånn situasjon som dette som er igjen i andre enden hos deg også. Bortsett fra babyen da, men likevel.

Annonse

Ja det er ille....jeg ba aldri om å ha annenhver jul og andre høytider med gutten.......jeg ble bare satt i den situasjonen og det kveler meg nesten....:(

Det er det ingen som har sagt at det blir heller.

Ta en dag av gangen du. Det kan nok godt hende at det ender med at han er hos deg hver eneste både bursdag og julaften. Og ikke slipp han avgårde for lenger tidsrom sammen med pappa og uten deg enn du er klar for og merker at han er klar for.

Pappaer er _veldig_ viktige for barn. Men for en baby på tre måneder er de ikke det enda - ikke ift mamma.

Ja nettopp det - alt han går glipp av! Jeg forstår ikke hvordan noen kan klare å gå ifra sin 3 mnd gamle sønn! Kanskje det er mammahjernen min som er lite objektiv her, men det er for meg fullstendig uforståelig!

Håper du har noen andre å dele ham med! Familie for eksempel... Det er viktig å ha noen å kunne ringe når han har lært noe nytt, gjort noe søtt e.l.! Lev gjennom sønnen din nå den første tiden - husk at han trenger styrken din!

Det er i sånne sammenhenger jeg tenker mine svært lite politisk korrekte tanker om at det er forskjell på mødre og fedre. En mor som virker noenlunde normal kunne aldri gjort dette. Og heldigvis ikke de fleste fedre heller, men en del fedre har ingen problemer med å bedra gravide partnere og stikke av i barseltiden.

Det er godt å høre. Har bestilt time til familievernkontoret for å høre hva han kan kreve og ikke, slik at jeg kan slappe av mer. Kjørte han og gutten til nydama i dag, og det var ikke godt, men jeg gjør detjeg kan for at han skal se at jeg samarbeider. Og for guttens skyld vil jeg at vi skal være enige, selv om det gjør jæ....ig vondt.

Du - rådfør deg med en advokat, ikke med familievernkontoret alene. En advokat tenker på deg og ungen din. Familievernkontoret skal tenke en hel del på far også.

Det er bra å gå stille i dørene sålenge det resulterer i samarbeid. Men ikke hvis det går på bekostning av ungen din. Så små barn som er for lenge borte fra mor kan ende med tilknytningsskader, og det er faktisk svært alvorlig. De har ikke et slikt bånd til far enda at han erstatter mors rolle under samvær.

(Nå får jeg vel Geir på nakken, men det får gå. Det er forskjell på store unger og på babyer)

reagerer på noe du skrev, du skriver som at det er bare din gutt du bruker ord som MIN gutt. er det bare din gutt? og at han truer med å skal ha 50-50, er ikke han barnets far? som du skriver så ønsker du guttens beste! ??

Og lurer litt på hvorfor du vil ha en mann på 36år som du sier er en umoden mann tilbake? jaja

Han har jo funnet lykken men en annen jente og har det bedre sammen med henne en med deg, han hadde vært sammen med deg nå! vis han ikke hadde det bra med hu nye. er noe du bør tenke på, hvorfor ha en mann tilbake når han ikke elsker deg? forstår at du er fortvilet men livet går videre er bare å ta tiden til hjelp.

For et hjerteløst innlegg, jeg håper jeg gikk glipp av noe her og at dette ikke var så hardt ment som det ser ut? Det er da hennes gutt i høyeste grad. Det betyr ikke at det ikke er fars gutt også.

Og det er ingen som mener at 50/50 fordeling på et så lite barn vil være annet enn direkte skadelig såvidt jeg vet.

Det er godt å høre. Har bestilt time til familievernkontoret for å høre hva han kan kreve og ikke, slik at jeg kan slappe av mer. Kjørte han og gutten til nydama i dag, og det var ikke godt, men jeg gjør detjeg kan for at han skal se at jeg samarbeider. Og for guttens skyld vil jeg at vi skal være enige, selv om det gjør jæ....ig vondt.

Jeg henger meg bare på anbefalingen til Valnøtt om å skaffe deg en advokat med spesialfelt innen barne- og familierett.

Det er (dessverre) en del inkompetanse ute og går ved en del familievernkontor.

Det er i sånne sammenhenger jeg tenker mine svært lite politisk korrekte tanker om at det er forskjell på mødre og fedre. En mor som virker noenlunde normal kunne aldri gjort dette. Og heldigvis ikke de fleste fedre heller, men en del fedre har ingen problemer med å bedra gravide partnere og stikke av i barseltiden.

Jeg tenker at det er visse genetiske forskjeller på oss jeg. Det er ikke meningen at vi kvinner skal være i stand til å dra fra våre barn!

De aller fleste menn har også både ønske om- og vett nok til å være der for sine barn, men kanskje ikke det samme instinktet?

Jeg tenker at det er visse genetiske forskjeller på oss jeg. Det er ikke meningen at vi kvinner skal være i stand til å dra fra våre barn!

De aller fleste menn har også både ønske om- og vett nok til å være der for sine barn, men kanskje ikke det samme instinktet?

Det er forskjell. Men det er det ikke like politisk korrekt å si alltid...

Men når det er en baby som skal busses rundt på denne måten må det være lov å si fra at far for det første ikke har krav på 50% og at det er mamma som teller for en som er så liten.

Bare at hun må kjøre dit og levere ungen istedenfor at gubben drar seg til helv... hjem til henne noen timer hver dag. Herregud... Snakk om hvem som er babyen som det skal tas hensyn til...

Annonse

Jeg henger meg bare på anbefalingen til Valnøtt om å skaffe deg en advokat med spesialfelt innen barne- og familierett.

Det er (dessverre) en del inkompetanse ute og går ved en del familievernkontor.

Dessverre. Jeg har hatt behov for mye galgenhumor etter møter der.

Ved en anledning presterte de faktisk å si at man aldri kan nekte samvær om det så foregår incest, vold eller hva. For iflg menneskerettighetsdomstolen i Strassbourg så har _far_ menneskerett på et familieliv og denne går foran å beskytte ungene.... Jepp - advokat er tingen.

Men når det er en baby som skal busses rundt på denne måten må det være lov å si fra at far for det første ikke har krav på 50% og at det er mamma som teller for en som er så liten.

Bare at hun må kjøre dit og levere ungen istedenfor at gubben drar seg til helv... hjem til henne noen timer hver dag. Herregud... Snakk om hvem som er babyen som det skal tas hensyn til...

Bryr meg ikke så mye om politisk korrekthet jeg da! Men så får jeg nå juling for det her inne både støtt og stadig også...!

Hadde ikke gutten hatt noen mamma, så tror jeg han ville hatt det like godt sammen med sin far hvis han var flink til å ta seg av ham! Men siden det stort sett er mamma som er sammen med barnet døgnet rundt de første mnd, bør han få være hos henne til han blir en del eldre ja!

Samvær med far bør helt klart foregå hos henne! Evt kan far ta med seg gutten på en trilletur hvis han vil være litt aleine med ham. Eller kanskje en liten time hos besteforeldrene... Men samvær over flere timer bør være hos mamma! Det er jo tross alt også far som har gått!

Ikke kan jeg forstå hvordan hun klarer å kjøre ham med sønnen til den nye jenta, og ikke kan jeg forstå at pappaen synes det er ok heller! Jeg kjenner fortvilelsen hennes langt inni kroppen min! Stakkars jenta!

Bryr meg ikke så mye om politisk korrekthet jeg da! Men så får jeg nå juling for det her inne både støtt og stadig også...!

Hadde ikke gutten hatt noen mamma, så tror jeg han ville hatt det like godt sammen med sin far hvis han var flink til å ta seg av ham! Men siden det stort sett er mamma som er sammen med barnet døgnet rundt de første mnd, bør han få være hos henne til han blir en del eldre ja!

Samvær med far bør helt klart foregå hos henne! Evt kan far ta med seg gutten på en trilletur hvis han vil være litt aleine med ham. Eller kanskje en liten time hos besteforeldrene... Men samvær over flere timer bør være hos mamma! Det er jo tross alt også far som har gått!

Ikke kan jeg forstå hvordan hun klarer å kjøre ham med sønnen til den nye jenta, og ikke kan jeg forstå at pappaen synes det er ok heller! Jeg kjenner fortvilelsen hennes langt inni kroppen min! Stakkars jenta!

Ja, fy flate. Det er en del som går gjennom litt i meste laget for å tekkes andre. Stakkars dame.

Jeg er bare en vanlig jente, men jenters reaksjon på et samlivsbrudd.......om en tid hadde jeg nok sett det annrledes, og som jeg sa, han kunne gitt meg litt tid, av respekt for meg.

Takk for støtten morsan!

Skulle bare mangle at du ikke får full støtte nå!!

Du ville fått min støtte og sympati selv om du laget woodoo-dukker av ditt barns far og hans nye dame, eller om du betalte en same til å ganne over dem;-)

Tøys til side - Det han har gjort er helt hjerterått, og det er ingen oppegående som forventer at du nå så kort tid etter skal se så stort på det at du tenker: "ja, ja, der ble livet litt annerledes, men det er slikt som skjer, pytt, pytt."

''Bare at hun må kjøre dit og levere ungen istedenfor at gubben drar seg til helv... hjem til henne noen timer hver dag. Herregud... Snakk om hvem som er babyen som det skal tas hensyn til...''

Enig

''Ikke kan jeg forstå hvordan hun klarer å kjøre ham med sønnen til den nye jenta, og ikke kan jeg forstå at pappaen synes det er ok heller!''

Og hvordan kan den nye dama stå og se på dette - en nybakt mor som kommer på døra med babyen, og vite at det er hun selv som med åpne armer har tatt imot denne slaksen??

....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...