hotti1365380710 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 En sterk historie fra en jente med solid ryggrad. Du har klart deg fint og det vil ungene dine ha stor nytte av videre. Bra jobba! Tusen takk....det er såå godt å høre og kanskje klarer jeg å innse det selv også snart....at jeg er sterk. Jeg måå være det for gutten min sin skyld 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314741-dumpa-og-med-en-s%C3%B8nn-p%C3%A5-4-mnd/page/5/#findComment-2574974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotti1365380710 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Han kan true med å kreve 50% til han blir prikkete i fjeset. Han skal være glad om han får samvær med overnatting før ungen er to-tre år. Inntil da kan han håpe på en og annen trilletur - det er det hele. Det skjer mye rart i norske rettssaler, men det bestemmes ikke at man skal ha 50/50 deling av barn. Og det bestemmes at små babyer ikke kan være lenge borte fra mamma. Så tørk tårene du. Ungen skal på skitur - med deg. Og ungen skal leke og lære å gå og si sine første ord - til deg. Og ett eller annet sted der ute finnes det nok en mann som blir med dere på ski også tenker jeg. MEn først kan du kose deg med babyen din og la svikefulle menn holde på med hva de vil. Du har full rett og all anledning til å si ham akkurat hva du mener. Han kan ikke ta fra deg ungen av den grunn. Pass på å få orden på barnebidrag og sånt. Så tar du vare på deg og på ungen. Ta imot hjelp der du kan få den så du ikke blir for sliten. Spis skikkelig, ta på parfyme en gang i blant og prøv så godt du kan å ignorere eksen. Du kan jo ta en telefon til den nye dama hans og spørre om du trenger en sjekk for kjønnssykdommer siden han sto i med begge samtidig og du nettopp har født og dermed ikke ønsker flere turer i gynekologstolen enn nødvendig. Det er godt å høre at han ikke kan kreve så mye....vil nok snart få vite hvor mye han kan kreve, da jeg skal ha time til familievernkontoret snart. Og ja jeg håper det kommer noen inn i livet mitt etter hvert, og at jeg da er istand til å stole på noen igjen. Er ikke første gangen jeg har opplevd utroskap, og slikt setter spor. En annen ting er at jeg har liten omgangskrets der jeg bor, men prøøøver å utvide den så godt jeg kan. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314741-dumpa-og-med-en-s%C3%B8nn-p%C3%A5-4-mnd/page/5/#findComment-2574980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotti1365380710 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 ''Jeg har mye å bruke mot han, men jeg går stille i dørene for guttens skyld og fordi han truer med å kreve gutten 50%.'' Om han truer deg for å slippe å stå til ansvar, kan det være greit å snakke med en advokat. Kanskje før du går på familievernkontor. Der kan det jo bli slik at bordet fanger i forhold til det du sier. mvh Jeg har ingen planer om å rakke ned på han der, jeg vil bare vite hva han har krav på og de har taushetsplikt. Så jeg håper det går bra slik. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314741-dumpa-og-med-en-s%C3%B8nn-p%C3%A5-4-mnd/page/5/#findComment-2574984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotti1365380710 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Bryr meg ikke så mye om politisk korrekthet jeg da! Men så får jeg nå juling for det her inne både støtt og stadig også...! Hadde ikke gutten hatt noen mamma, så tror jeg han ville hatt det like godt sammen med sin far hvis han var flink til å ta seg av ham! Men siden det stort sett er mamma som er sammen med barnet døgnet rundt de første mnd, bør han få være hos henne til han blir en del eldre ja! Samvær med far bør helt klart foregå hos henne! Evt kan far ta med seg gutten på en trilletur hvis han vil være litt aleine med ham. Eller kanskje en liten time hos besteforeldrene... Men samvær over flere timer bør være hos mamma! Det er jo tross alt også far som har gått! Ikke kan jeg forstå hvordan hun klarer å kjøre ham med sønnen til den nye jenta, og ikke kan jeg forstå at pappaen synes det er ok heller! Jeg kjenner fortvilelsen hennes langt inni kroppen min! Stakkars jenta! Skal love deg at krampegråten tok meg i det jeg kjørte de dit......og han er nok ikke moden nok til å skjønne dette. Han sier han har sine rettigheter, ettersom jeg ikke ammer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314741-dumpa-og-med-en-s%C3%B8nn-p%C3%A5-4-mnd/page/5/#findComment-2574994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotti1365380710 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Ikke at jeg ville ha tatt imot og levd sammen med en mann som hadde reist fra jenta si og deres 3 mnd gamle sønn, men før jeg fikk barn tror jeg ikke at jeg var i stand til å sette meg inn i hennes situasjon! Den nye jenta kan nok ikke begynne å forstå hvor forferdelig dette føles for denne mammaen! Håper jeg...! Hun har to barn selv....hun burde skjønne.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314741-dumpa-og-med-en-s%C3%B8nn-p%C3%A5-4-mnd/page/5/#findComment-2574996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotti1365380710 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Det er det ingen som har sagt at det blir heller. Ta en dag av gangen du. Det kan nok godt hende at det ender med at han er hos deg hver eneste både bursdag og julaften. Og ikke slipp han avgårde for lenger tidsrom sammen med pappa og uten deg enn du er klar for og merker at han er klar for. Pappaer er _veldig_ viktige for barn. Men for en baby på tre måneder er de ikke det enda - ikke ift mamma. Han sier han har krav på 3 uker til sommeren med gutten....som da er ett år...urk....jeg har ikke bedt om å være fra ungen min en eneste dag, han har gjort det for meg.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314741-dumpa-og-med-en-s%C3%B8nn-p%C3%A5-4-mnd/page/5/#findComment-2574999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotti1365380710 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 javel! jeg forstod jo at hun hadde de planene, men no har det seg at barnets far ikke vil ha henne, han har jo funnet seg ei ny ei?? hun sier jo selv at hun vil gjør det beste for gutten og da bør hun jo akseptere at barnefaren har ei ny dame eller? for hun kan jo ikke hva med gutten 100% da. og hun kan da ikke hva bitter og forbannet på hu nye!! er ikke hennes feil at hun har funnet seg en type som elsker henne!!! som hva ts sin mann! forstår at ts har det leit og jeg syns synd i henne, men hun kan ikke hva bitter på noen som ikke skyld i dette............ det ts vil høre (virker det på meg) er tips på hvordan hun skal få han tilbake......... hadde han vært glad i hunne i første omgang så hadde han vært det sammen med henne nå, men han er ikke det.. kanskje aldri vært det heller? Der syns jeg du dro den for langt...jeg VET at han har hatt følelser for meg, og jeg godtar at de elsker hverandre, men hun hadde tenkt det samme om hun hadde sittet i min situasjon. Hva om de får barn og han reiser fra henne også når ungen er 3 mnd? Hun visste faktisk at han var sammen med meg, nybakt far, og det var hun som la seg etter han, og han ble smigret og mistet hue fullstendig. Men jeg ser at de ikke kan rå for at de føler for hverandre, de kunne bare i det minste ventet til vi fikk ordnet alt til å bli en skikkelig slutt.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314741-dumpa-og-med-en-s%C3%B8nn-p%C3%A5-4-mnd/page/5/#findComment-2575007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg har ingen planer om å rakke ned på han der, jeg vil bare vite hva han har krav på og de har taushetsplikt. Så jeg håper det går bra slik. Jeg sa det til Valnøtt lenger ned her, men jeg gjentar det til deg også: Ikke skriv under på noe hos familievernkontoret før du har forhørt deg med en advokat. Barnet skal ha samvær med faren sin, javisst, men det er barnets beste som skal være fokus her. Korte samvær, kanskje bare noen timer av gangen når barnet er så lite. Mor har et nærere forhold til en 4 mnd gammel baby enten fedre liker det eller ikke. Det kalles biologi. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314741-dumpa-og-med-en-s%C3%B8nn-p%C3%A5-4-mnd/page/5/#findComment-2575010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Han sier han har krav på 3 uker til sommeren med gutten....som da er ett år...urk....jeg har ikke bedt om å være fra ungen min en eneste dag, han har gjort det for meg.... Det har han IKKE! Barnet har krav på samvær med sin far. Samværet skal rette seg etter det som er best for barnet. Det er ikke best for en ettåring å være borte fra hovedomsorgspersonen i tre uker, og ingen rett vil tvinge deg til det. "Vanlig samvær" er også noe som må avtales, og slett ingen rettighet alle har. Inviter til en samtale på familievernkontoret om en samværsordning som setter barnet, og ikke fars rettigheter, i fokus. I mellomtiden er det faktisk du som bestemmer, og du behøver ikke å si "hvor høyt" når far sier "hopp". Du er mor nå, det er barnets behov som må komme først. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314741-dumpa-og-med-en-s%C3%B8nn-p%C3%A5-4-mnd/page/5/#findComment-2575011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WowWow Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Der syns jeg du dro den for langt...jeg VET at han har hatt følelser for meg, og jeg godtar at de elsker hverandre, men hun hadde tenkt det samme om hun hadde sittet i min situasjon. Hva om de får barn og han reiser fra henne også når ungen er 3 mnd? Hun visste faktisk at han var sammen med meg, nybakt far, og det var hun som la seg etter han, og han ble smigret og mistet hue fullstendig. Men jeg ser at de ikke kan rå for at de føler for hverandre, de kunne bare i det minste ventet til vi fikk ordnet alt til å bli en skikkelig slutt.... ja det er jo greit at du syns at jeg dro den for langt, men blir litt forvirret av deg (forstår jo at du er såra og forbannet) men det må da være grenser på hvordan du tenker (for det gjør du tydlig vis) du kan da ikke angripe ny dama hannes for at hun har tatt han fra deg! for det er ikke hennes skyld, det er han ene og alene eh jo litt deg selv også. du skriver at du vet at han hadde følelser for deg!! det behøver ikke bety at han elsket deg.. tydlig vis så gjor han ikke det, da hadde han vært det sammen med deg nå!!! Skal du legge skyld på noen her så må det bli deg selv! det var noe som ikke han syntes hva greit i forholdet deres! bare lurer litt på en ting, du skriver at han flyttet rett inn til henne? han fortalte deg vel at dette forholdet med ny dama hadde pågått i flere mnd? for man flytter ikke rett inn til noen etter "ons" nei du skal hva glad du er kvitt denne mannen, livet går videre skal du se, gi det litt tid... jeg vet............ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314741-dumpa-og-med-en-s%C3%B8nn-p%C3%A5-4-mnd/page/5/#findComment-2575117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Det er godt å høre at han ikke kan kreve så mye....vil nok snart få vite hvor mye han kan kreve, da jeg skal ha time til familievernkontoret snart. Og ja jeg håper det kommer noen inn i livet mitt etter hvert, og at jeg da er istand til å stole på noen igjen. Er ikke første gangen jeg har opplevd utroskap, og slikt setter spor. En annen ting er at jeg har liten omgangskrets der jeg bor, men prøøøver å utvide den så godt jeg kan. Her skal du få de beste rådene noen kan gi deg akkurat nå: 1. Ikke stol på familievernkontoret. Det er ikke der du får de riktige rådene dessverre. Ring en god advokat i morgen og rådfør deg der isteden. 2. Ikke slit deg ut med å tilrettelegge for denne dusten. Tilrettelegg for deg selv - det er du som er alene med en liten baby og som nettopp har født. Vil han se barnet så kommer han til deg. Han har ikke krav på å få det brakt til seg til samvær. Og tre uker til sommeren med en ettåring er ren, skjør mishandling. Det må du ikke finne på å gå med på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314741-dumpa-og-med-en-s%C3%B8nn-p%C3%A5-4-mnd/page/5/#findComment-2575139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg har ingen planer om å rakke ned på han der, jeg vil bare vite hva han har krav på og de har taushetsplikt. Så jeg håper det går bra slik. Jeg roper det ut i hele tråden din jeg.Rett og slett fordi jeg har mer erfaring med familievernkontor enn jeg unner folk å ha... Men altså _ikke_ signere på noe der. Uansett hva noen sier. Advokat først. Det er for ungen din sin skyld jeg gir dette rådet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314741-dumpa-og-med-en-s%C3%B8nn-p%C3%A5-4-mnd/page/5/#findComment-2575140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Skal love deg at krampegråten tok meg i det jeg kjørte de dit......og han er nok ikke moden nok til å skjønne dette. Han sier han har sine rettigheter, ettersom jeg ikke ammer. Det har han ikke. Snakk med de på helsestasjonen din du - i dag. Du kommer til å slite deg helt ut hvis du skal drive og utsette deg for det her helt til du skal på fam.vern og etter det kanskje også. Han har ingen rettigheter til at du skal bringe til samvær feks. Det er ene og alene hans jobb. Og han har ikke krav på lange samvær når ungen er så liten som nå. Tvert imot kan det bli brukt mot deg senere hvis du lar ham ha ungen på lange samvær nå fordi du da ikke viser at du er i stand til å utøve god omsorgsevne som innebærer å sette barnet først og heller gi beng i hva far måtte mene om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314741-dumpa-og-med-en-s%C3%B8nn-p%C3%A5-4-mnd/page/5/#findComment-2575171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 ja det er jo greit at du syns at jeg dro den for langt, men blir litt forvirret av deg (forstår jo at du er såra og forbannet) men det må da være grenser på hvordan du tenker (for det gjør du tydlig vis) du kan da ikke angripe ny dama hannes for at hun har tatt han fra deg! for det er ikke hennes skyld, det er han ene og alene eh jo litt deg selv også. du skriver at du vet at han hadde følelser for deg!! det behøver ikke bety at han elsket deg.. tydlig vis så gjor han ikke det, da hadde han vært det sammen med deg nå!!! Skal du legge skyld på noen her så må det bli deg selv! det var noe som ikke han syntes hva greit i forholdet deres! bare lurer litt på en ting, du skriver at han flyttet rett inn til henne? han fortalte deg vel at dette forholdet med ny dama hadde pågått i flere mnd? for man flytter ikke rett inn til noen etter "ons" nei du skal hva glad du er kvitt denne mannen, livet går videre skal du se, gi det litt tid... jeg vet............ ''...du kan da ikke angripe ny dama hannes for at hun har tatt han fra deg'' Hvis det er slik trådstarter skriver, at denne "nye dama" la seg etter ham, så kan hun selvfølgelig bebreide henne for det. Jeg er enig i at fyren er en dust, men hun er neimen ikke langt bak. Jeg har selv hatt "muligheten" til å ødelegge en småbarnsfamilie en gang for lenge siden. Jeg valgte å stå over og synes fremdeles det var den mest anstendige løsningen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314741-dumpa-og-med-en-s%C3%B8nn-p%C3%A5-4-mnd/page/5/#findComment-2575233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 ''...du kan da ikke angripe ny dama hannes for at hun har tatt han fra deg'' Hvis det er slik trådstarter skriver, at denne "nye dama" la seg etter ham, så kan hun selvfølgelig bebreide henne for det. Jeg er enig i at fyren er en dust, men hun er neimen ikke langt bak. Jeg har selv hatt "muligheten" til å ødelegge en småbarnsfamilie en gang for lenge siden. Jeg valgte å stå over og synes fremdeles det var den mest anstendige løsningen. Skål for laban. Jeg mener at vi alle skal ha den ene søsterlige greia at vi ikke drar avgårde med menn som ikke er single. Menn som vil ut og ha seg ny dame får rydde opp hjemme først gitt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314741-dumpa-og-med-en-s%C3%B8nn-p%C3%A5-4-mnd/page/5/#findComment-2575484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Skål for laban. Jeg mener at vi alle skal ha den ene søsterlige greia at vi ikke drar avgårde med menn som ikke er single. Menn som vil ut og ha seg ny dame får rydde opp hjemme først gitt! Tiltredes! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314741-dumpa-og-med-en-s%C3%B8nn-p%C3%A5-4-mnd/page/5/#findComment-2575492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Skål for laban. Jeg mener at vi alle skal ha den ene søsterlige greia at vi ikke drar avgårde med menn som ikke er single. Menn som vil ut og ha seg ny dame får rydde opp hjemme først gitt! Det var jo det (altså ordne opp hjemme) eksen til Lillemus måtte, og det ble jo en svært så happy ending på den saken. Jeg hadde ikke tenkt på den greia fra fortiden på "hundre år", men husket plutselig veldig mye da Lillemus fortalte om jenta til eksen sin. Vi får la være å oppføre oss som bikkjer med løpetid selv om det iblant kan koste litt å ha prinsipper. Antakelig har jeg ikke gått glipp av noe mer enn å være et sidesprang, så jeg tror mange av erfaringene jeg avsto fra, ville blitt av den bitre typen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314741-dumpa-og-med-en-s%C3%B8nn-p%C3%A5-4-mnd/page/5/#findComment-2575504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Det var jo det (altså ordne opp hjemme) eksen til Lillemus måtte, og det ble jo en svært så happy ending på den saken. Jeg hadde ikke tenkt på den greia fra fortiden på "hundre år", men husket plutselig veldig mye da Lillemus fortalte om jenta til eksen sin. Vi får la være å oppføre oss som bikkjer med løpetid selv om det iblant kan koste litt å ha prinsipper. Antakelig har jeg ikke gått glipp av noe mer enn å være et sidesprang, så jeg tror mange av erfaringene jeg avsto fra, ville blitt av den bitre typen. ''Jeg hadde ikke tenkt på den greia fra fortiden på "hundre år", men husket plutselig veldig mye da Lillemus fortalte om jenta til eksen sin.'' Nå så jeg ut som et sprøsmåltegn her en stund - "jenta" til eksen min er det hans nye samboer? Da skjønner jeg hva du mener, men ellers ikke.... Tror jeg. *Lettere forvirret* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314741-dumpa-og-med-en-s%C3%B8nn-p%C3%A5-4-mnd/page/5/#findComment-2575515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 ''Jeg hadde ikke tenkt på den greia fra fortiden på "hundre år", men husket plutselig veldig mye da Lillemus fortalte om jenta til eksen sin.'' Nå så jeg ut som et sprøsmåltegn her en stund - "jenta" til eksen min er det hans nye samboer? Da skjønner jeg hva du mener, men ellers ikke.... Tror jeg. *Lettere forvirret* Ja. Og jeg refererer altså til det som skjedde i starten av bruddet deres, ikke dagens situasjon (f.eks. er kjæresten din absolutt ikke med i analogien). Greia var at hun ikke ville slå seg sammen med ham mens du fremdeles bare ante at noe var litt feil, ikke sant? Akkurat den historien der har jeg spilt hennes rolle i, i en fjern fortid. Som jeg nesten hadde glemt før du skrev den ut for meg her :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314741-dumpa-og-med-en-s%C3%B8nn-p%C3%A5-4-mnd/page/5/#findComment-2575524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Ja. Og jeg refererer altså til det som skjedde i starten av bruddet deres, ikke dagens situasjon (f.eks. er kjæresten din absolutt ikke med i analogien). Greia var at hun ikke ville slå seg sammen med ham mens du fremdeles bare ante at noe var litt feil, ikke sant? Akkurat den historien der har jeg spilt hennes rolle i, i en fjern fortid. Som jeg nesten hadde glemt før du skrev den ut for meg her :-) Jepp, du har helt rett og hennes reaksjon har nok gjort at jeg har tatt imot henne med mye åpnere armer enn jeg kunne gjort. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314741-dumpa-og-med-en-s%C3%B8nn-p%C3%A5-4-mnd/page/5/#findComment-2575534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.