Gjest Valnøtt Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 Slett ikke umulig den der kan gå begge veier. Samlivsbrudd bringer sjelden det beste fram i folk. Heller ikke kvinner. Det er to stereotyper jeg tenker at vi kan gjøre alle en tjeneste ved å prøve å rive litt ned. Den ene er mannen som drar fra kona som aldri har vært annet enn elskelig for å gi f i ungene sine og alt pga en ny dame. Ja, det finnes sånne menn, men de fleste er ikke slik. Den andre er hun som drar avgårde med ungene for å ta knekken på fars økonomi og selv leve i luksus på bidragspenger. Der vil jeg tale for meg selv siden jeg er alenemamma. Det koster sykt mye penger å ha unger. Og det man får i bidrag er ikke rare beløpet. Selv får jeg rett over to tusen per måned for mine, og det dekker såvidt sfo regningen. Resten av det barna trenger i verden må jeg altså betale selv. Jeg skal ikke klage - jeg kunne bodd trangere, kjørt eldre bil osv. Men det er altså ikke på grunn av dette fantastiske barnebidraget jeg ønsker å ha ungene mine boende hos meg, men snarere fordi jeg mener med hånden på hjertet at jeg er den som er best i stand til å ta vare på dem. Og det er helt greit at det koster masse penger - jeg betaler gladelig det det koster. Men rykte som blodigle som utnytter far økonomisk kunne jeg gjerne vært spart for synes jeg. 0 Siter
AAA Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 Det er to stereotyper jeg tenker at vi kan gjøre alle en tjeneste ved å prøve å rive litt ned. Den ene er mannen som drar fra kona som aldri har vært annet enn elskelig for å gi f i ungene sine og alt pga en ny dame. Ja, det finnes sånne menn, men de fleste er ikke slik. Den andre er hun som drar avgårde med ungene for å ta knekken på fars økonomi og selv leve i luksus på bidragspenger. Der vil jeg tale for meg selv siden jeg er alenemamma. Det koster sykt mye penger å ha unger. Og det man får i bidrag er ikke rare beløpet. Selv får jeg rett over to tusen per måned for mine, og det dekker såvidt sfo regningen. Resten av det barna trenger i verden må jeg altså betale selv. Jeg skal ikke klage - jeg kunne bodd trangere, kjørt eldre bil osv. Men det er altså ikke på grunn av dette fantastiske barnebidraget jeg ønsker å ha ungene mine boende hos meg, men snarere fordi jeg mener med hånden på hjertet at jeg er den som er best i stand til å ta vare på dem. Og det er helt greit at det koster masse penger - jeg betaler gladelig det det koster. Men rykte som blodigle som utnytter far økonomisk kunne jeg gjerne vært spart for synes jeg. Enig! :-) 0 Siter
Gjest SerikkeFramtid Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 Beklager om eg var flåsete, eg vet det er en sårbar og vanskelig tid du er inne i nå. Men, du vil aldri bli "tapern" så lenge du har barna, han har gjerne "ting & tang", men du har til gjengjeld berikelsen som kjærligheten fra barna dine gir. "Se den", og nyt hvert sekund er mitt råd! :-) Neida, det var ikke fjåsete. Jo, jeg har barna, og det er det eneste som holder meg oppe. De er store nå og flytter vel ut om ikke lenge. Men i mellomtiden har jeg dem. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.