Gå til innhold

Samlivsbrudd, komme over det

Anbefalte innlegg

Slett ikke umulig den der kan gå begge veier. Samlivsbrudd bringer sjelden det beste fram i folk. Heller ikke kvinner.

Det er to stereotyper jeg tenker at vi kan gjøre alle en tjeneste ved å prøve å rive litt ned. Den ene er mannen som drar fra kona som aldri har vært annet enn elskelig for å gi f i ungene sine og alt pga en ny dame.

Ja, det finnes sånne menn, men de fleste er ikke slik.

Den andre er hun som drar avgårde med ungene for å ta knekken på fars økonomi og selv leve i luksus på bidragspenger.

Der vil jeg tale for meg selv siden jeg er alenemamma. Det koster sykt mye penger å ha unger. Og det man får i bidrag er ikke rare beløpet. Selv får jeg rett over to tusen per måned for mine, og det dekker såvidt sfo regningen. Resten av det barna trenger i verden må jeg altså betale selv.

Jeg skal ikke klage - jeg kunne bodd trangere, kjørt eldre bil osv. Men det er altså ikke på grunn av dette fantastiske barnebidraget jeg ønsker å ha ungene mine boende hos meg, men snarere fordi jeg mener med hånden på hjertet at jeg er den som er best i stand til å ta vare på dem. Og det er helt greit at det koster masse penger - jeg betaler gladelig det det koster. Men rykte som blodigle som utnytter far økonomisk kunne jeg gjerne vært spart for synes jeg.

Fortsetter under...

Det er to stereotyper jeg tenker at vi kan gjøre alle en tjeneste ved å prøve å rive litt ned. Den ene er mannen som drar fra kona som aldri har vært annet enn elskelig for å gi f i ungene sine og alt pga en ny dame.

Ja, det finnes sånne menn, men de fleste er ikke slik.

Den andre er hun som drar avgårde med ungene for å ta knekken på fars økonomi og selv leve i luksus på bidragspenger.

Der vil jeg tale for meg selv siden jeg er alenemamma. Det koster sykt mye penger å ha unger. Og det man får i bidrag er ikke rare beløpet. Selv får jeg rett over to tusen per måned for mine, og det dekker såvidt sfo regningen. Resten av det barna trenger i verden må jeg altså betale selv.

Jeg skal ikke klage - jeg kunne bodd trangere, kjørt eldre bil osv. Men det er altså ikke på grunn av dette fantastiske barnebidraget jeg ønsker å ha ungene mine boende hos meg, men snarere fordi jeg mener med hånden på hjertet at jeg er den som er best i stand til å ta vare på dem. Og det er helt greit at det koster masse penger - jeg betaler gladelig det det koster. Men rykte som blodigle som utnytter far økonomisk kunne jeg gjerne vært spart for synes jeg.

Enig!

:-)

Gjest SerikkeFramtid

Beklager om eg var flåsete, eg vet det er en sårbar og vanskelig tid du er inne i nå.

Men, du vil aldri bli "tapern" så lenge du har barna, han har gjerne "ting & tang", men du har til gjengjeld berikelsen som kjærligheten fra barna dine gir.

"Se den", og nyt hvert sekund er mitt råd! :-)

Neida, det var ikke fjåsete. Jo, jeg har barna, og det er det eneste som holder meg oppe. De er store nå og flytter vel ut om ikke lenge. Men i mellomtiden har jeg dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...