Gå til innhold

Nå har jeg ringt samboeren og fortalt om oss

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig ganske uenig jeg. Det man ikke vet, har man ikke vondt av og siden 40% av alle menn er utro så tror jeg mange hadde blitt lange i maska hvis de skulle få en slik telefon fra elskerinnen.

''siden 40% av alle menn er utro''

Om 40% er et korrekt tall vet jeg ikke, men uansett sikter det vel til andelen menn som en eller annen gang har vært utro - ikke om menn som er utro til enhver tid.

Ergo er det ikke slik at 40% av oss evt. kunne forvente en slik telefon når som helst.

Fortsetter under...

• Svar 243
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

27

• Babette

21

• morsan

19

• Shova

19

Mest aktive i denne tråden

Jeg er egentlig ganske uenig jeg. Det man ikke vet, har man ikke vondt av og siden 40% av alle menn er utro så tror jeg mange hadde blitt lange i maska hvis de skulle få en slik telefon fra elskerinnen.

Det man ikke vet kan man så visst ha vondt av. Bare fordi noen har laget et ordtak, betyrk ikke det at det er sant.

Det blir litt som de fjottet med før i verden i helsevesenet: Å ikke informere den det gjaldt om diagnosen. Å leke late-som-leker i lange baner. Man merker at noe skurrer og er frustrert over at man ikke kan finne ut hva.

En utro partner kan påføre deg kjønnssykdommer.

En uttro partner kan svi av massevis av felles midler på sin uttroskap.

En uttro partner kan lage barn med andre enn deg.

En uttro partner kan lage barn med deg, for så å stikke av med den andre. Gjett om jeg skulle like å vite slike ting før jeg fikk barn!

En uttro partner får deg til å bygge samlivet på en løgn.

Uttroskap påvirker parforholdet.

En notorisk uttro partner er i ferd med å miste respekten for deg.

En uttro partner kan få deg til å se ut som en dott om det er slik at alle vet, bare ikke du.

En uttro partner bygger et nettverk av løgner.

----

Om en medisin har en bivirkning vil denne bivirkningen ramme meg enten jeg vet om det eller ikke. Om mat er helseskadelig vil jeg skades enten jeg vet det eller ikke. Om en båt eller bygning er en livsfarlig felle, blir jeg fanget enten jeg vet det eller ikke.

Jeg foretrekker å vite hva slags liv jeg har og med hva slags mann. Jeg foretrekker å ta informerte og bevisste valg. Så jeg ville helt klart satt pris på å få vite det rtgx fortalte sin falske exkjærestes samboer. Selv om jeg selvfølgelig ikke ville vært glad for at det var slik.

mvh

Det man ikke vet kan man så visst ha vondt av. Bare fordi noen har laget et ordtak, betyrk ikke det at det er sant.

Det blir litt som de fjottet med før i verden i helsevesenet: Å ikke informere den det gjaldt om diagnosen. Å leke late-som-leker i lange baner. Man merker at noe skurrer og er frustrert over at man ikke kan finne ut hva.

En uttro partner kan lage barn med deg, for så å stikke av med den andre. Gjett om jeg skulle like å vite slike ting før jeg fikk barn!

En uttro partner kan få deg til å se ut som en dott om det er slik at alle vet, bare ikke du.

----

Om en medisin har en bivirkning vil denne bivirkningen ramme meg enten jeg vet om det eller ikke. Om mat er helseskadelig vil jeg skades enten jeg vet det eller ikke. Om en båt eller bygning er en livsfarlig felle, blir jeg fanget enten jeg vet det eller ikke.

Jeg foretrekker å vite hva slags liv jeg har og med hva slags mann. Jeg foretrekker å ta informerte og bevisste valg. Så jeg ville helt klart satt pris på å få vite det rtgx fortalte sin falske exkjærestes samboer. Selv om jeg selvfølgelig ikke ville vært glad for at det var slik.

mvh

ENIG!!!

----

mvh

Jeg er litt motsatt, for jeg vil vite minst mulig om farene jeg utsetter meg for daglig. Man skal ikke være redd for å leve og bruke sunn fornuft!

Men, jeg ville gjerne blitt fortalt om en utro partner/ektemann! Der er jeg helt enig med deg;)

Jeg er litt motsatt, for jeg vil vite minst mulig om farene jeg utsetter meg for daglig. Man skal ikke være redd for å leve og bruke sunn fornuft!

Men, jeg ville gjerne blitt fortalt om en utro partner/ektemann! Der er jeg helt enig med deg;)

Du her et poeng.

Det er vel litt ulikt hvor mye man ønsker og vite om farer man ikke kan gjøre noe med.

Og på de områdene der man ville valgt og handlet annerledes om man hadde visst, ønsker nok et flertall å vite.

Er det ikke merkelig hvordan noen kan si at man ødelegger et forhold ved å fortelle om utroskap til den bedratte? Det er da vitterligen uttroskapen som ødelegger.

mvh

Annonse

Hvor mange kyniske løgner fulgte med de forrige omgangene av forklaringer og unnskyldninger?

Det er ingen ting å forklar eller unnskylde. Fyren er en drittsekk og en bedrager. Han har ikke tenkt å slutte å lyve.

Ikke gjør deg avhengig av en oppreisning fra ham for å komme deg videre. Reis deg opp og rist støvet av deg med egne krefter, egen selvaktelse og selvtillit. Der det ikke er mer å vente, er det heller ikke mer å hente.

mvh

Sant, nok en gang.

Men det skremmer meg at folk som kan virke så bra, kan være så sleipe.

Ja. Nå kan jeg kun snakke for meg selv da, men i mitt tilfelle utnyttet kjæresten min det at jeg stolte på ham 100%. Dermed tok det flere måneder før jeg fant ut at han var utro, fordi jeg antok at han var ærlig med meg. Jeg var jo ærlig med ham, så jeg så ingen årsak til at han ikke skulle være ærlig med meg.

Hvordan fant du ut det? Og hva gjorde du når han angret i etterkant?

----

mvh

Jeg er enig med deg i dette tilfellet, men ikke når det gjelder utroskap generelt.

Man skal ikke nødvendigvis fortelle andres partner/ektefelle om mer eller mindre tilfeldige sidesprang. Synes ikke engang man nødvendigvis skal fortelle egen partner om det.

Men det er en annen historie.

Du her et poeng.

Det er vel litt ulikt hvor mye man ønsker og vite om farer man ikke kan gjøre noe med.

Og på de områdene der man ville valgt og handlet annerledes om man hadde visst, ønsker nok et flertall å vite.

Er det ikke merkelig hvordan noen kan si at man ødelegger et forhold ved å fortelle om utroskap til den bedratte? Det er da vitterligen uttroskapen som ødelegger.

mvh

Jeg er helt enig i ditt innlegg. Og jeg ville gjerne vist det om det var engangsutroskap også, men helst av han som hadde gjort det.

Gjest Ikke nick akkurat nå, nei.

Hvordan fant du ut det? Og hva gjorde du når han angret i etterkant?

Det var mange ting som jeg i ettertid så skurret, men det som avslørte hele løgnen var telefonregningen. Vi har felles telefonregning på mobilen, og den ligger på ca 500 kr pr mnd. Av dette utgjorde vanligvis mitt bruk ca 300 kr, og kjæresten min og jeg ringer og sender meldinger til hverandre gratis. Jeg la merke til at hans del stadig økte, og spurte ham om det. Han sa han hadde økt ringe- og meldingsfrekvensen til kamerater og sånt. Vi bor langt unna de nærmeste vennene våre, og er derfor avhengig av å holde kontakten via internett/telefon. Dermed trodde jeg selvsagt på forklaringen hans, og tenkte ikke noe mer over det.

Telefonregningen gikk litt ned neste måned, men økte så betraktelig. Når hans del av telefonregningen passerte 1000 kr syntes jeg det begynte å bli rart, for han har aldri vært glad i å snakke lenge i telefonen og sender kun meldinger når han må svare på noe f.eks. Det gjorde at jeg bestilte spesifisert faktura på neste regning, og telefonnummeret til en frøken Blond som jeg ikke ante at han var venn med dukket opp i laaaange lister. Lange telefonsamtaler de kveldene jeg hadde vært borte, og hyppige meldinger på tidspunkt hvor han var på jobb, jeg dusjet, laget mat til oss begge eller liknende vitnet om at han ikke var ærlig med meg. I løpet av måneden hadde han også vært i samme by som henne, og når telefonfrekvensen da var lavere regner jeg med det var fordi de var sammen.

Han angret ikke nevneverdig mye der og da, fordi han fortsatte å ha kontakt med denne frøken Blond. Han skjønte ikke alvoret før jeg ble lei av hele greia og ba han om å komme seg til helvete ut herfra. Jeg tror beskjeden var, sitat "ta med deg den helvetes sofaen og pc'n din, det er jo det eneste du eier av alt som er her, og kom deg til helvete ut herfra! Da kan du gjøre hva faen du vil, uten å bry deg om hva jeg synes, men det er du vel vant til allerede!" Jeg er vanligvis ganske rolig og avbalansert, men klarte ikke mer. Beskjeden gikk inn, men dum som jeg var lot jeg ham få en sjanse til - det er vanskelig å opprettholde et hardt ytre når kjæresten din ligger på gulvet i fosterstilling, og gråter og ber på sine knær om en sjanse til. Likevel tror jeg aldri han har skjønt hvor mye problemer hans handlinger har skapt for meg, og hvor mye han ødela med det han gjorde.

Jeg tror ikke han har gjort noe liknende igjen etter dette, men jeg kan jo aldri være sikker. Det er i grunn det største problemet jeg har nå. Det er ca fem år siden, men jeg klarer ennå ikke å stole 100% på ham.

Noe av det som plager meg mest er egentlig spørsmålet om hvem som visste dette, og ikke fortalte meg det. Hvem i min omgangskrets visste hva som foregikk, uten å ha guts nok til å fortelle meg det? Og frøken Blond ser jeg også i levende livet av og til. Lurer på om hun vet at jeg vet. Hun var, i motsetning til deg, fullstendig klar over at han var min kjæreste mens de hadde et forhold.

Tanker om at han går bak ryggen min dukker opp med jevne mellomrom, og når jeg minst har lyst til å tenke på det. F.eks kan jeg ennå tenke at han sitter her hjemme og snakker med henne når jeg er ute på byen med venninner en sjelden gang. Og den første tanken som slo meg da han fikk mobil gjennom jobben var "nå kommer han sikkert til å se sitt snitt til å ta opp kontakten med frøken Blond igjen". Han vet ikke at jeg har disse tankene, for jeg klarer å holde fasaden utad, men inni er det ennå kaos. Hadde jeg visst det jeg vet nå for fem år siden, hadde han ikke fått flere sjanser Jeg kommer aldri til å bli den samme igjen, mens han er lykkelig uvitende om hvor ødelagt jeg egentlig er.

Jeg er enig med deg i dette tilfellet, men ikke når det gjelder utroskap generelt.

Man skal ikke nødvendigvis fortelle andres partner/ektefelle om mer eller mindre tilfeldige sidesprang. Synes ikke engang man nødvendigvis skal fortelle egen partner om det.

Men det er en annen historie.

Det finnes situasjoner der det beste kan være å ikke si noe.

Da dreier det seg stort sett om en engangsglipp som ikke gjentas. (Den som har vært uttro bør snarest få sjekket seg for kjønnsykdommer.)

Langvarig og notorisk uttroskap bør alltid den bedratte part få vite om.

mvh

Sant, nok en gang.

Men det skremmer meg at folk som kan virke så bra, kan være så sleipe.

Det er både skremmende, frustrerende og trist.

Jeg har kommet fram til at de fleste av de mennene som kunne sjarmert meg i senk på fem minutter, er menn jeg ikke hadde orket å leve med i 5 uker...

Det er først når man har kommet seg forbi innledningskvalitetene at man finner ut hva de er laget av. (Det gjelder nok for begge kjønn.)

mvh

Annonse

Det finnes situasjoner der det beste kan være å ikke si noe.

Da dreier det seg stort sett om en engangsglipp som ikke gjentas. (Den som har vært uttro bør snarest få sjekket seg for kjønnsykdommer.)

Langvarig og notorisk uttroskap bør alltid den bedratte part få vite om.

mvh

Ok, da er vi på linje. I forrige innlegget ditt fikk jeg inntrykk av at den bedratte burde vite uansett.

Det er både skremmende, frustrerende og trist.

Jeg har kommet fram til at de fleste av de mennene som kunne sjarmert meg i senk på fem minutter, er menn jeg ikke hadde orket å leve med i 5 uker...

Det er først når man har kommet seg forbi innledningskvalitetene at man finner ut hva de er laget av. (Det gjelder nok for begge kjønn.)

mvh

Ja, sånn kan det være.

Han var faktisk ingen typisk sjarmør, men jeg lurer sikkert bare meg selv når jeg tenker at jeg og han ville ha fått et godt og livende liv sammen, ja.

Jeg vet ikke om dette var det rette å gjøre?

Nei, det kan jo diskuteres.

Om det var min mann, ville jeg ha visst.

Og jeg mener andre mennesker har rett til å velge, og for at valget skal kunne bli riktig, må man også vite sannheten.

Kanskje hun også vil ha noe på si, men ikke har turt før? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...