Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger å gå til en gynekolog, men har aldri vært hos det før, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram.. Må man først ha time hos fastlege, og så bli henvist videre, eller kan man selv ta kontakt med en gynekolog? Jeg er for noen uker i praksis i en liten by, og har ikke lyst å skifte fastlege hit for så kort tid, så det hadde vært fint hvis jeg kunne bare få time hos en gynekolog direkte..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314781-henvisning-til-gynekolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger henvisning fra din fastlege, men fastlegen foretar ofte GY undersøkelser, så det er ikke alltid nødvendig med besøk hos gynekolog.

Du kan jo ringe til fastlegen din og be om en henvisning til gynekolog.

Hilsen :-)

Så det er ikke på noen måte man kan gå til gynekolog uten å måtte innom fastlegen først? Ved å kontakte privatpraktiserende gynekologer eller noe?

• 2 uker senere...

Annonse

hva er alderen din?

regner med du ikke er spesiellt gammel siden du ikke har tatt gu før.

det finnes jo helsestasjoner for ungdom.. da kommer du inn etter

en samtale med en "helsesøster".

Jeg er 23, har bare aldri trengt å gå til gynekolog før nå. Og bortsett fra en gang på legevakten har jeg heller ikke vært hos legen siden jeg var 14, så er litt usikker på hvordan det egentlig fungerer.. Men jeg har fått bestilt meg time på en privat klinikk, så nå ordner det seg forhåpentligvis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...