Gå til innhold

Rettigheter ved skilsmisse

Anbefalte innlegg

''Vil du heller ha penger så er det slik at du kan kreve deler av hans pensjonspoeng ja. All den tid du kan vise at hans karriære er tuftet på at du har tatt deg av alt hjemme mens han har jobbet ute.

''

Hva er hjemmelen for dette?

Husker ikke. Vet bare at det var et hett tema da mine foreldre skilte seg, men det bortfalt fordi min mor var trygdet og dermed ikke hjemmeværende på den måten.

Fortsetter under...

Jeg sendte dem inn i begynnelsen av mai, purra dem i forrige uke, og kjerringa hos Fylkesmannen sa med en svært overraska mine "Neimen, han har jo ikke skrevet under, ser jeg!" No shit, Sherlock. Det var jo derfor jeg sendte dem inn sjøl, så de skulle måtte ta seg av det å skaffe hans underskrift...

De sa at dette gjorde at det ville ta lenger tid, jeg måtte regne med 3-6 mnd til. Men jeg ville få kopi av all korrespondanse i saken. Thank fuck for that, men hva skal jeg med det? Jeg vil are ha de jæ** papirene i orden snart. :P

Jeg fikk heller ikke eksens underskrift på skilsmissepapirene. Men det tok da ikke så lang tid ekstra. Fire-fem uker mer tok det. Husker ikke lenger om han hadde svarfrist på fire uker eller på en måned, men det var ett av de to.

Men behandlingstiden ellers kan sikkert variere fra fylke til fylke. Jeg vet at fra jeg sendte papirene inn til skilsmissen var ferdig tok det totalt ca fire måneder.

Jeg har hørt at det tar lenger tid i Oslo/Akershus enn resten av landet, men det får da være grenser for sommel. :(

Det var jeg som sa det kun tok en måneds tid ekstra, og det var fra samme fylkesmann. De sendte papirene til eksen og ventet til fristen hans for å svare hadde gått ut, og deretter behandlet de skilsmissen uten noe er tull. Jeg ringte og maste et par ganger da... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...