Gå til innhold

hvorfor fikk hun barn med ham?

Anbefalte innlegg

Gjest trafalgar

Leste 'Dumpa og med en sønn på 4 mnd' og tenker på en lignende historie, der mor går fra far etter tre måneder. Historien er ikke lik, og dette er på ingen måte et angrep på *såret langt inn i margen* (all mine medfølelser sendes til henne)

Men, jeg har en venninne, som klagde på mannen, som aldri tok tak i hjemmet, som aldri gav noenting. men likevel ønsket hun barn med ham. Så da hun ble gravid var hun selfølgelig lykkelig, men klagde likevel over mannen som ikke var kjapp nok til å hjelpe til i huset. Hun fikk bekkenløsnings-bettennesle, men aldri om han tok frem støvsugeren. Tre fire ganger iløpet av svangerskapet.

Barnet ble født, og tre måneder etter gikk hun fra ham. han var ikke tiltedet nok. Mitt spørsmål var da... Hvorfor i all verden fikk hun barn med ham???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314811-hvorfor-fikk-hun-barn-med-ham/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han hadde sikkert mange gode egenskaper også. Det er jo vanlig at en håper på at det negative i forholdet skal bedre seg.

Da babyen kom fikk hun kjenne enda bedre på kroppen hvordan det er å ha en mann som ikke bidrar. Det blir jo veldig tydelig når en plutselig har ansvaret for en liten baby.

Annonse

Gjest trafalgar

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1222029088' post='3965388]

Hun hadde vel et intenst ønske om at alt skulle bli bra, samtidig som hun mest av alt ønsket seg familie og barn..?

Ja, hun ønsket vel intenst. Men det å få barn, skal men ikke tenke mer grundig gjennom et slikt valg?

(ja, er ikke mor selv)

Gjest trafalgar

Han hadde sikkert mange gode egenskaper også. Det er jo vanlig at en håper på at det negative i forholdet skal bedre seg.

Da babyen kom fikk hun kjenne enda bedre på kroppen hvordan det er å ha en mann som ikke bidrar. Det blir jo veldig tydelig når en plutselig har ansvaret for en liten baby.

Men da hun kjente på kroppen at han ikke hjalp før hun ble gravid, hvordan kan noen kvinner tro at det skal bli rosa skyer etterpå? Leser de ikke DOL?

Sånn som dette har jeg aldri skjønt, men kanskje er jeg for rasjonell. Men mange kvinner har den ideen at bare de får tak i den og den mannen så skal de nok få skikk på han. Dette fungerer knapt i 3 % av tilfellene, historien gjentar og gjentar seg uten lærdom.

Det som ikke er bra før ekteskapet blir ikke bra etterpå heller, jeg lurer på hvorfor noen i det hele tatt har den troen.

Les tråden til rtgx også du.

Det er utrolig hvordan vi kvinner har tro på at menn kan forandre seg. Men en eller annen dag kommer hverdagen og vi lærer at vi ikke kan forandre andre enn oss selv og da finner vi oss en mann som virker isteden. Slik lager vi en del skilsmissebarn dessverre.

Annonse

Du spør lenger ned her: Leser de ikke på DOL?

Hvis de gjør det, kan de like gjerne lese om mødre som nyter å skjemme bort sine barn så lenge de bor hjemme, og forelskede kvinner som tviholder på et gammeldags kjønnsrollsmønster og er fornøyd bare han klipper plenen og skifter dekk.

Så det er kanskje ikke så rart at enkelte blir som de blir?

I tillegg tar det jo en stund før ens sanne jeg vises.

Sånn som dette har jeg aldri skjønt, men kanskje er jeg for rasjonell. Men mange kvinner har den ideen at bare de får tak i den og den mannen så skal de nok få skikk på han. Dette fungerer knapt i 3 % av tilfellene, historien gjentar og gjentar seg uten lærdom.

Det som ikke er bra før ekteskapet blir ikke bra etterpå heller, jeg lurer på hvorfor noen i det hele tatt har den troen.

''Dette fungerer knapt i 3 % av tilfellene...''

Et meget optimistisk anslag...

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...