Gå til innhold

Følelser for samboer

Anbefalte innlegg

Gjest gåseguri

Hvordan kan jeg merke om jeg elsker samboeren min eller ei? Han har bedratt meg (kortvarig affære for noen måneder siden) og det er jobbet gjennom, men jeg er usikker på følelsene mine.. Han er en attraktiv mann og jeg ble sjalu da en kvinne tidligere i dag viste interesse og han var hyggelig tilbake - uten å prøve seg på noe. Jeg har pms, så vet ikke om min reaksjon var kun pms eller om jeg faktisk vil ha mannen hos meg. Har lenge vært likegyldig til hva han gjør pga affæren.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314819-f%C3%B8lelser-for-samboer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gåseguri

Ta tiden til hjelp. Men sjalusi er jo gode nyheter da. Hvis du ikke hadde hatt det heller så hadde det jo vært rimelig dødt spesielt etter det som har skjedd med dere.

Ja, det kan være det. Jeg har vært 150 % kald ift ham, men det begynner å gå over... Utrolig hva man kan komme over...

Gjest gåseguri

Det som ikke dreper deg, styrker deg.

Kommer dere gjennom dette så har dere noe solid å ta med videre.

Problemet er bare at jeg føler at det er jeg som trekker oss gjennom dette, mens han nå en skikkelig Mars som ikke forstår seg på følelser eller hva denne krisen krever. Så det styrker ikke følelsene mine, der er utelukkende kommet tilbake "innenfra", fra min tiltrekning til ham. Så jeg har stadig forhåpninger om at han skal gjøre noe for oss, men blir vel litt skuffet hver dag. Har sagt ut i klartekst hva som må til, men intet skjer. Tror han gjør sitt beste, uten å forstå hva jeg sier.

Problemet er bare at jeg føler at det er jeg som trekker oss gjennom dette, mens han nå en skikkelig Mars som ikke forstår seg på følelser eller hva denne krisen krever. Så det styrker ikke følelsene mine, der er utelukkende kommet tilbake "innenfra", fra min tiltrekning til ham. Så jeg har stadig forhåpninger om at han skal gjøre noe for oss, men blir vel litt skuffet hver dag. Har sagt ut i klartekst hva som må til, men intet skjer. Tror han gjør sitt beste, uten å forstå hva jeg sier.

Eller han bare sitter og tenker på noe annet og venter på at det skal gå over. Det høres ikke like bra ut.

Du er sikker på at du fortsatt vil ha ham og på at han ikke gjentar suksessen senere da?

Annonse

Gjest gåseguri

Eller han bare sitter og tenker på noe annet og venter på at det skal gå over. Det høres ikke like bra ut.

Du er sikker på at du fortsatt vil ha ham og på at han ikke gjentar suksessen senere da?

Nei, han tenker mye, utrolig dårlig samvittighet. Og jeg har vært så sint og forbannet og kastet så mange stoler etter han at han har skjønt alvoret. Så tror ikke han involverer seg med en kvinne igjen.

Hvordan kjenner du det i kroppen?

Kjenner... hmmm, det føles godt (vet ikke om det kribler) når han tar på meg, jeg føler ro når han holder rundt meg, jeg er trygg når jeg ligger i armkroken.

Jeg gleder meg til han kommer hjem, jeg ønsker å fortelle ham om ting som har skjedd i løpet av dagen, jeg ønsker at han skal fortelle hva som har skjedd i løpet av hans dag...

Vi har vært gift i mange år, så _kriblinga_ rent fysisk kjenner jeg nok ikke (hvis det ikke er seksuelt), men det er roen og tryggheten jeg føler sammen med ham som avslører mine følelser... Klarer ikke å forklare det på noen bedre måte jeg...

Det første som slår meg er at det tar mer enn noen måneder å jobbe gjennom et utroskapstilfelle. Brutt tillit tar tid å bygge opp igjen. Og hvis følelsene dine for ham er såpass skadeskutte som du beskriver her, så vil jeg ikke si at dere har "jobbet gjennom" det.

Om følelsene kan komme tilbake kan bare tiden vise. Men det kan kanskje være nyttig med parterapi for å bringe ham på banen. Da kan dere begge lære noen verktøy for å klare å kommunisere bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...