Gå til innhold

Bananfluer!!Hvordan bli kvitt?

Anbefalte innlegg

Hvordan bli kvitt sånne små fluer, også kalt bananfluer (d kommer gjerne hvis det har ligget en banan lenge) Det kryr av sånne småfluer på kjøkkenet, men jeg vet ikke hvor dem kommer fra? Har ennevendt hele kjøkkenet og vaska hele kjøkkenet, men ingen ting som liksom skulle trekke til seg disse fluene.Ikke har jeg bananer heller.Noen råd??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314846-bananfluerhvordan-bli-kvitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De bor i blomsterpottene. Sett fyrstikker i potta med den røde enden i jorda. Jeg har hatt stort hell med å sette en skål med litt vann og masse Sunlight oppvaskmiddel ved siden av blomsterpotta, noen sverger til rødvin på samme måte. Fluene stuper nedi!

Annonse

De bor i blomsterpottene. Sett fyrstikker i potta med den røde enden i jorda. Jeg har hatt stort hell med å sette en skål med litt vann og masse Sunlight oppvaskmiddel ved siden av blomsterpotta, noen sverger til rødvin på samme måte. Fluene stuper nedi!

Det er en helt annen type flue. Fruktfluene er mye større og mer brunlig. Kan jo hende trådstarter mener dem da, men jeg ser på butikken for tiden hvor mange fruktfluer det er på frukt og grønt.

Der kom du meg i forkjøpet - godt du har fått svar :-) Vi har én potteplante som står på stua, tror ikke fluene kommer derfra.

Vi har ofte bananer, og prøver å huske å oppbevare dem i poser. Fluene ser også ut til å like druer - og ikke minst kiwi.

I tillegg ser det ut som fluene elsker søpla med matrester, vi har ikke lokk på søpla, så det burde vi nok ha fikset på.

Rødvintrikset skal prøves - om jeg ikke drikker opp alt selv, da ;-)

Gjest finnerikkenickname

hei. her vi bor kaller vi det for dim fluer. pga problemet oppsto da vi måtte begynne med søppelsortering, og firmaet som henter søpla heter dim. har en enkel, og grei oppskrift, som jeg lærte av en kollega. tøm litt eplecider-eddik i en skål, og tilsett en skvett zalo. lukter pyton, men er effektivt. på det verste her, så kan det ligge 20-30 fluer i blandingen etter to dager. ser heller ingen i lufta rundt oss, når vi setter fram blandingen. kan anbefales! (lukta tiltrekker fluene, det lukter som råtnende frukt.)

Jeg hadde også det problemet en stund etter at jeg lot en banan ligge for lenge i søppelkassen. Jeg vasket hele kjøkkenet med ajax og salmiakk, og plutselig var de borte.

Rødvin og zalo tipset hørtes forøvrig lurt ut, det skal jeg prøve hvis noe sånt oppstår igjen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...