Gjest plagetmann Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg har i noen mnd vært plaget av urolig mage. Dvs skiftende mellom hard og løs avføring, samt lang og kort tid mellom tømming av tarmen, luft og illeluktende avføring. Noen ganger føleler jeg at jeg ikke får "tømt meg" ordentlig. Var i USA i sommer og etter det har magen vært værre enn normalt. Har litt vondt i magen noen ganger, og mer vondt luft i magen - samt at jeg føler meg litt slapp i kroppen. Skifter også mellom kort og lang tid, og hard og løs avføring. Energinivået er lavt, noe som fører til problemer med å stå opp, og generell slapphet. Tilstanden forverres ofte hvis jeg har vært ute og drukket øl kvelden før. Nylig har jeg fått litt vondt i hodet også. Som følge av denne urolige magen har jeg fått et sår i endetarmsåpningen, som blør litt av og til hvis avføringen er stor/hard. Dette er også noe jeg kunne tenkt meg å bli kvitt. Tenkte først at jeg bare trengte å skifte kosthold, og har siden sommerferien spist sunt, med 5 om dagen, mye fiber osv, men jeg har ikke merket noen forandring - det har om enn blitt værre. Er i ferd med å begynne å trene fast ca 2 ganger i uken - er generelt i god form. Veier 84 kg ca, 190 høy. Har ingen særlige sykdommer i familien. Hva bør jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314847-mageplager/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satish Arora, allmennlege Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Det er godt å høre at du har tatt dine symptomer på alvor og har endret livsstilen din med bla mer mosjon, mer fiber osv. Siden dine symptomer har vedvart synes jeg det er naturlig at du oppsøker din egen lege for å få tatt noen generelle blodprøver med bla blodprosent og jernnivå. Du har ikke oppgitt din alder og dette er litt viktig fordi det vil vaere rimelig å bli henvist til en naermere undersøkelse av tarmen hos en spesialist dersom din alder er over 45-50 år. Dersom du er yngre er det sannsynligvis ikke behov for dette med det første men dette kan vurderes dersom blodprøvene er unormale eller dersom symptomene ikke avtar. Din egen lege kan også undersøke såret ved endetarmen og behandle dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314847-mageplager/#findComment-2577496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.