Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!Jeg er ei jente på 24 år som fikk konstantert pcos i fjor sommer.La på meg 10-15 kg bare rundt magen og er kvisete.Jeg gikk på Pergotime i 2 mnd.,og fikk eggløsning av den.Ble ikke noe videre fulgt opp,og mistet menstruasjon i 10 mnd igjen Plutselig dukket den opp igjen 2 mnd på rad,så regelmessig som jeg aldri har hatt den,men plutselig var den vekk igjen. Mitt største problem oppi dette er at jeg ikke har møtt en lege som har tatt meg på alvor og virkelig har gått inn for å hjelp oss til å bli gravid.Jeg får beskjed om å komme tilbake etter 1 år,og minst 10 kg lettere. Jeg er 165 cm høy og veier 75 kg, vekten har vært stabil der nå i 1,5 år. Dette er ganske fortvilende da jeg ikke har noen fast lege og ikke vet hvor jeg skal begynne.Kan du være så snill å gi oss noen råd om hvor vi skal begynne og hvor i Oslo vi kan gå for å få kyndig veiledning og forståelse for dette problemet.Veldig takknemlig for svar.

Hilsen en som vil bli mamma

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31490-pcos-og-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du bør søke hjelp hos en gynekolog som interesserer seg spesielt for barnløshet, evt en poliklinikk privat klinikk i Oslo, se på de gule sider og få en henvisning av din lege. Det skulle være mulig å få til eggløsning, men husk at man blir ikke automatisk gravid ved første forsøk fordi man har eggløsning. Det må ofte flere forsøk til som for andre som ønsker barn. Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31490-pcos-og-hjelp/#findComment-124445
Del på andre sider

Gjest sugarplum

Hei!

Vil bare oppfordre deg om å gjøre som Mette Moen foreslår, gå til din vanlige lege og be om å få en henvisning til en med kompetanse på ufrivillig barnløshet. Har pco(s) selv, og dette er visst en sykdom veldig mange leger har null kompetanse på... kanskje det er derfor de ikke følger opp...

Har selv kjempedårlig erfaring med leger, de blir utrolig defensive (føler at pasienten vet mer enn dem?)... finn en ny lege, og ikke aksepter noe tull, det er mitt råd...

Og lykke til!

ps. Hvis du søker på pco her inne vil du finne masse info.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31490-pcos-og-hjelp/#findComment-124884
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...