Gå til innhold

får ett slags "knepp" øverst i magen

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg er en kvinne på 22 år. Jeg fikk mensen første gang, da jeg var 13 år, å den har aldrig kommet i noen fast syklus. Har normalt hatt mensen 7 til 4 gang i året, alle disse årene. Nå har den som vanlgi vært borte i 3,5 måneder. I går morges begynte jeg å få slike "knepp" øverst i magen. De kommer relativt ofte (25-45 minutter) etter verandre, hele dagen, men merket ikke noe til det i natt. Jeg får det mest, om jeg strekker meg eller bøyer meg, men fikk det også, når jeg satt i ro ved datan i går. Jeg er ikke gravid (vet jeg) og har ikke opplevd noe annet unormalt den siste tiden. Jeg har nokk ingen sykdom fra før, som er årsak. Men for å ha opplyst om det, så er jeg født med Aniridi, som jo skyldes en genfeil. Har vært til UL for å ha sett på indre organer, med hensyn til hva sykdommen kunne føre med seg. Det er vell ca 2 år siden dette ble gjort.

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Ut ifra det du forteller synes ikke jeg at du trenger å vaere saerlig bekymret - du beskriver ureglmessig menstruasjon og dette er en vanlig problemstilling. Jeg vil tro at de smertene du opplever har sammenheng med mensen og så lenge du er sikker på at du ikke er gravid og smertene er relativt milde med ingen feber, kvalme, oppkast eller redusert allmenntilstand, synes jeg at du kan avvente og se hvordan ting utvikler seg (du kan event forsøke med smertestillende som paracet eller ibux dersom du tåler dette). Dersom smertene ikke gir seg eller dersom de blir verre er det viktig å oppsøke lege. Du bør ellers også diskutere med din egen lege om p-piller bør vurderes i ditt tilfelle da dette er en vanlig og effektiv behandling mot uregelmessig menstruasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...