Gå til innhold

Hvor mye tid har dere sammen?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor mye tid har sammen med samboer/kjæreste ?

Min samboer mener vi har sååå mye tid sammen. Jeg tok å sjekka det ut litt, og kom da til at vi har ca 1 time (gjennomsnitt) sammen dgl. Den timen pleier da å gå til middag og tv titting.

Er det mye eller lite?

Jeg syns det er lite, jeg ønsker mer tid sammen med han. Men han er uenig med meg.. Vi er aldri ute på noe sammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314904-hvor-mye-tid-har-dere-sammen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

6

• damedamen

3

• Lillemus

2

• Spirello

2

Mest aktive i denne tråden

Hvis dere er samboere må det vel bli litt mer tid - med mindre dere er veldig lite hjemme? Legger dere dere ikke sammen og sover sammen? Og hva med frokost?

Mannen min og jeg sitter neppe sammen så mye som en time hver dag, utenom måltidene, men sånn blir det bare i en travel hverdag. Men føler ikke vi har lite tid sammen likevel, vi har jo frokost sammen (hvor barna får det meste av oppmerksomheten), middag sammen (ditto), er samtidig hjemme når vi rydder og ordner litt på hver vår kant og legger oss og sover sammen.

Det er for lite fo rmeg ihvertfall.

Vi er sammen 24/7 stort sett siden vi begge jobber hjemmefra. Men all denne tiden er jo ikke kvalitetstid da - det er jobb og unger og trening osv osv. Av alene-bare-oss-to tid er det nok ikke så veldig mye. En time eller halvannen etter at ungene legger seg frem til jeg sovner på sofaen med armen hans rundt meg sånn ca. (Vi liker å se på tv vi også, så jeg har en tendens til å sovne på sofaen)

Hvis dere er samboere må det vel bli litt mer tid - med mindre dere er veldig lite hjemme? Legger dere dere ikke sammen og sover sammen? Og hva med frokost?

Mannen min og jeg sitter neppe sammen så mye som en time hver dag, utenom måltidene, men sånn blir det bare i en travel hverdag. Men føler ikke vi har lite tid sammen likevel, vi har jo frokost sammen (hvor barna får det meste av oppmerksomheten), middag sammen (ditto), er samtidig hjemme når vi rydder og ordner litt på hver vår kant og legger oss og sover sammen.

Vi spiser ikke frokost sammen. Jeg og dattera vår spiser sammen. Han pleier å legge seg en god stund før meg. Han ligger aldri inntil meg i senga. På kveldene liker han å sitte på kjøkkenet og lese avisen, høre på radio og drikke øl..

Da pleier jeg å leke med barnet vårt, rydde, se på tv med henne, ta kveldstellet på henne og legge henne.

Han pleier å komme i stua til 21 nyhetene på tv2. Det er den tiden vi har sammen.. Fra kl 21 til han legger seg v 22-22.30 tiden.. Men da er jo tv`n også inni bildet.. Han sitter som regel i stolen, og jeg i sofaen..

Hmm..

Gjest mandolina

Vi spiser ikke frokost sammen. Jeg og dattera vår spiser sammen. Han pleier å legge seg en god stund før meg. Han ligger aldri inntil meg i senga. På kveldene liker han å sitte på kjøkkenet og lese avisen, høre på radio og drikke øl..

Da pleier jeg å leke med barnet vårt, rydde, se på tv med henne, ta kveldstellet på henne og legge henne.

Han pleier å komme i stua til 21 nyhetene på tv2. Det er den tiden vi har sammen.. Fra kl 21 til han legger seg v 22-22.30 tiden.. Men da er jo tv`n også inni bildet.. Han sitter som regel i stolen, og jeg i sofaen..

Hmm..

Det var jo omtrent så lite som ingenting.

Hilsen

Så mye som mulig. Vi spiller dataspill sammen, snakker mye om diverse ting vi gjør, diskuterer aktuelle saker, legger oss sammen (stort sett) og passer på at vi ser en film/serie om vi har tid på kveldene. Jeg jobber en del når vi er hjemme sammen, men da hjelper han meg ofte med tips og råd mens jeg holder på.

Men nå er vi rimelig nyforelskede også, da.

En time høres ganske lite ut, men når man har opptil flere barn, så må man regne litt stort på det. Våkne sammen, legge seg sammen og spise sammen teller. Selv om det er hele familien.

Annonse

Hmm..

Ok... Det var veldig lite. Han burde være sammen med deg og barnet som en familie på ettermiddagen.

Er han deprimert? Unnvikende?

Har du spurt han hvorfor han trenger så mye alenetid?

Vi har mye tid sammen synes jeg, og det er jeg glad for så selskapsyk som jeg er :) Jeg og poden er hjemme sånn 17-tiden, og da er enten min kjære hjemme eller rett rundt hjørnet. Hender par ganger i mnd. han jobber seint.

Jeg lager middag, så spiser vi sammen, oppvask, litt rydding osv osv. hender vi går en tur på lekeplassen, eller drar på kjøpesenter, eller tusler en tur etter middag, hvis det ikke blir for seint..

Så legges poden, og da er det tv-titting i armkroken på sofaen stort sett. :)

Vi barn barnevakt en gang i uka ca. og da går vi ut og spiser, på kino, ut og drikker øl/vin - eller gjør noe annet hyggelig sammen. Er bare kjærester! Helgene lager vi god mat sammen, koser oss med vin kanskje på kvelden.. Drar på hytteturer eller andre reiser, stand-up show, kino, er sammen med venner, ut og spiser og/eller tar en pils hvis vi har barnevakt, fest... Leier en film på sødnag. På dagtid finner vi på noe hyggelig med poden. Vi pleier å rigge oss til på sofaen med dyner, så blir mye kjærestetid og kos om kveldene.. (hverdager) familie er utrolig viktig for oss og det er prioritet nr. 1, men det å være kjærester må ikke glemmes selv om man har barn. Så det pleies også så og si hver dag. Legger oss alltid sammen, sover inntil hverandre. :) Vi stresser avgårde om morningen, men i helgene spiser vi frokost sammen. Ettermidadgen/kvelden er da vi er sammen..

Hmm..

Ja, høres unektelig merkelig ut både at han hverken er sammen med barnet sitt og hjelper til der, at han ikke bidrar mer i huset _og_ at han ikke tilbringer mer tid med deg i stedet for å sitte for seg selv.

Men du kunne jo evt. legge deg sammen med ham?

Ok... Det var veldig lite. Han burde være sammen med deg og barnet som en familie på ettermiddagen.

Er han deprimert? Unnvikende?

Har du spurt han hvorfor han trenger så mye alenetid?

Nei, han er ikke deprimert.. Ikke det jeg vet da..

Jeg spør om vi kan være litt mer sammen, bare jeg og han, men han sier han ikke strekker til..

Han sier jeg forlanger for mye.. Jeg prøver å prate med han om forholdet vårt, at vi trenger tid sammen, men han syns det er unødvendig. Jeg ønsker også mer "sengekos".. Det har vi vel ca 1 gang i mnd.. (jeg er i starten av 30 åra).

Han liker seg best på kjøkkenet med avisa/reklamen, øl og radio..

Jeg vet ikke hvordan jeg skal nå fram.. Men jeg syns at ca 1 t dgl er lite..

Hmm..

Uff.. det hørtes ikke noe særlig ut.. Hvorfor vil han ikke være sammen emd dere, og delta i familien? Hos oss er det sånn at jeg lager middag, samboern leker med poden eller henger opp klesvask, han rydder av bordet etter middag mens jeg bader poden f.eks. Barnetv ser vi på sammen i sofaen alle tre stort sett.. Det er podens kosestund, og da sitter han under teppet mellom oss, eller i armkroken til en av oss.

Vi har begge en oppgave å drive med før poden legegr seg.. Er etter det vi har fått unna det meste, og roen senker seg i heimen. Jeg har ikke ork til å gjøre alt alene, da blir vi aldri feridge for kvelden og kan slappe av litt sammen etter dagen da..

Du burde snakke med han, og si at han også vil få glede av å delta mer. Det er ike "jobb" å ta kveldsstellet - det er samvær det! Har koselige stunder mens vi pludrer på badet vi.. Ville ikke bytta dem bort for noe annet. Dere kan jo sette dere ned og fordele oppgaver i hjemmet. spør han hva han har lyst til å gjøre.. drikke øl på kjøkkenet er ikke en mulighet.. Da vil dere få det ryddig kjapt, du vil ha mer overskudd, han vil føle seg som en del av familien, og dere får tid sammen etter at dattera deres har lagt seg..

Vi har mye tid sammen synes jeg, og det er jeg glad for så selskapsyk som jeg er :) Jeg og poden er hjemme sånn 17-tiden, og da er enten min kjære hjemme eller rett rundt hjørnet. Hender par ganger i mnd. han jobber seint.

Jeg lager middag, så spiser vi sammen, oppvask, litt rydding osv osv. hender vi går en tur på lekeplassen, eller drar på kjøpesenter, eller tusler en tur etter middag, hvis det ikke blir for seint..

Så legges poden, og da er det tv-titting i armkroken på sofaen stort sett. :)

Vi barn barnevakt en gang i uka ca. og da går vi ut og spiser, på kino, ut og drikker øl/vin - eller gjør noe annet hyggelig sammen. Er bare kjærester! Helgene lager vi god mat sammen, koser oss med vin kanskje på kvelden.. Drar på hytteturer eller andre reiser, stand-up show, kino, er sammen med venner, ut og spiser og/eller tar en pils hvis vi har barnevakt, fest... Leier en film på sødnag. På dagtid finner vi på noe hyggelig med poden. Vi pleier å rigge oss til på sofaen med dyner, så blir mye kjærestetid og kos om kveldene.. (hverdager) familie er utrolig viktig for oss og det er prioritet nr. 1, men det å være kjærester må ikke glemmes selv om man har barn. Så det pleies også så og si hver dag. Legger oss alltid sammen, sover inntil hverandre. :) Vi stresser avgårde om morningen, men i helgene spiser vi frokost sammen. Ettermidadgen/kvelden er da vi er sammen..

Sånn vil jeg og ha det.. Blir sjalu her.. ;-)

Har dere vært sammen lenge? Vi har vært sammen 6 år.. Vi har faktisk aldri vært på kino sammen, for han syns det er unødvendig. Vi har aldri vært ute og spist alene, bare med famile og venner.. Han har aldri lyst til sånt..

Så mye som mulig. Vi spiller dataspill sammen, snakker mye om diverse ting vi gjør, diskuterer aktuelle saker, legger oss sammen (stort sett) og passer på at vi ser en film/serie om vi har tid på kveldene. Jeg jobber en del når vi er hjemme sammen, men da hjelper han meg ofte med tips og råd mens jeg holder på.

Men nå er vi rimelig nyforelskede også, da.

En time høres ganske lite ut, men når man har opptil flere barn, så må man regne litt stort på det. Våkne sammen, legge seg sammen og spise sammen teller. Selv om det er hele familien.

Vi spiser middag sammen.. I helgene spiser han i ny og ned frokost med meg og dattera vår.

Han legger seg før meg og står opp før meg.. Vi har et barn sammen.. Jeg er mye mer sammen med henne enn han, og ho er i barnehagen om dagen..

Annonse

Nei, han er ikke deprimert.. Ikke det jeg vet da..

Jeg spør om vi kan være litt mer sammen, bare jeg og han, men han sier han ikke strekker til..

Han sier jeg forlanger for mye.. Jeg prøver å prate med han om forholdet vårt, at vi trenger tid sammen, men han syns det er unødvendig. Jeg ønsker også mer "sengekos".. Det har vi vel ca 1 gang i mnd.. (jeg er i starten av 30 åra).

Han liker seg best på kjøkkenet med avisa/reklamen, øl og radio..

Jeg vet ikke hvordan jeg skal nå fram.. Men jeg syns at ca 1 t dgl er lite..

Jeg har noen spørsmål til deg.

1. Har han alltid vært sånn? Hvis ikke, når forandret det seg? Kan forandringen knyttes til en hendelse?

2. Hva ved han gjorde at du forelsket deg til å begynne med?

3. Har du forklart han at du ikke er lykkelig? Hvis så, hva sier han da?

4. Hva tror du om par-rådgivning? Du kan gå alene om han ikke vil bli med.

5. Hvilke interesser/hobbyer/venner har du som er dine egne? Kan du overlate hus, hjem og datter til han noen ettermiddager i uka og dyrke deg selv litt?

Uff.. det hørtes ikke noe særlig ut.. Hvorfor vil han ikke være sammen emd dere, og delta i familien? Hos oss er det sånn at jeg lager middag, samboern leker med poden eller henger opp klesvask, han rydder av bordet etter middag mens jeg bader poden f.eks. Barnetv ser vi på sammen i sofaen alle tre stort sett.. Det er podens kosestund, og da sitter han under teppet mellom oss, eller i armkroken til en av oss.

Vi har begge en oppgave å drive med før poden legegr seg.. Er etter det vi har fått unna det meste, og roen senker seg i heimen. Jeg har ikke ork til å gjøre alt alene, da blir vi aldri feridge for kvelden og kan slappe av litt sammen etter dagen da..

Du burde snakke med han, og si at han også vil få glede av å delta mer. Det er ike "jobb" å ta kveldsstellet - det er samvær det! Har koselige stunder mens vi pludrer på badet vi.. Ville ikke bytta dem bort for noe annet. Dere kan jo sette dere ned og fordele oppgaver i hjemmet. spør han hva han har lyst til å gjøre.. drikke øl på kjøkkenet er ikke en mulighet.. Da vil dere få det ryddig kjapt, du vil ha mer overskudd, han vil føle seg som en del av familien, og dere får tid sammen etter at dattera deres har lagt seg..

Jeg har prøvd å snakke med han, om at jeg ønsker mer tid med han, men han sier han er masse sammen med meg. Noe jeg er veldig uenig med han.

Sånn er en vanlig dag hos oss:

Morgen:

han står opp-dusjer-drikker kaffe og drar på jobb.

jeg står opp-vekker dattera vår-går på badet med henne-lager matpakke til henne-går selv på badet og får henne i barnehagen.

Etter jobb:

lager middag (jeg eller han), hvis han lager tar jeg meg av barnet med lek som regel-spiser middag-vasker jeg opp-rydder-ser på barne tv med henne-rydder og rydder-leker med henne ute eller inne-går på badet med henne-legger henne-ser litt på tv-legger meg.

Etter middag sitter han på kjøkkenet-drikker øl-hører på radio-leser avisa-gjør ting som vi ikke kan være med på-kommer i stua til 21 nyhetene-legger seg ved 22-22.30 tida.

Om natta krøller han seg under dyna, og ligger som regel ytterst på sin side av senga..

Hvis han ikke har noen planer en helge dag, pleier han å vaske bil, sjekke ting og tang med bilen. Tja, sånne "gutteting" da. Det er ikke ting vi kan ta del i. Syns han ofrer lite tid med barnet vårt og.. Men jeg skal ikke bare klage..

Nå kan jeg ikke sammenligne meg med dere som bor sammen i og med at vi er særbo, men når vi først er uten unger og sammen så er det jo hele tiden. Dvs. annenhver helg + 1-2 kvelder i uka. Altså vi kan sitte hver for oss å lese, sulle på nettet på hver vår laptop, se på tv, skravle, gå tur, trene hver for oss eller løpe sammen osv.

Ganske ofte er vi ute og spiser bare vi to, koselig. Og nå skal vi jo etterhvert bygge hytte sammen også. :o))))

Ja, høres unektelig merkelig ut både at han hverken er sammen med barnet sitt og hjelper til der, at han ikke bidrar mer i huset _og_ at han ikke tilbringer mer tid med deg i stedet for å sitte for seg selv.

Men du kunne jo evt. legge deg sammen med ham?

Det har jeg prøvd noen ganger. Men han snur ryggen til og vil sove.. Jeg har til og med "fresa" meg opp litt til kvelden, men det hjelper lite..

Kan han ha mistet interessen for meg?

Det har jeg prøvd noen ganger. Men han snur ryggen til og vil sove.. Jeg har til og med "fresa" meg opp litt til kvelden, men det hjelper lite..

Ikke godt å si. Kan jo også hende han selv har problemer.

Høres ut til at dere trenger en ordentlig prat.

Kan han ha en depresjon? I alle fall om dette er en endring som har kommet i de siste årene.

Det varierer veldig fra dag til dag ettersom jeg jobber et par ettermiddager i uka.

Vi er sammen i helgene hvis ingen må jobbe, de hverdagene jeg ikke jobber spiser vi middag sammen, ser barnetv med ungene sammen, hjelper dem med lekser og spiser kveldsmat sammen.

I helgene gjør vi ofte forskjellige arbeidsoppgaver i huset, men jeg føler jo at vi er sammen allikevel selvom han klipper plen og jeg klipper busk f.eks.

Han tar ungene de ettermiddagene jeg ikke er hjemme, og vi deler på kveldsstellet når vi er hjemme begge to.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...