Gå til innhold

spørsmål om hiv

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har hatt en uvane med at jeg har klippet skinnet mitt der med neglene mine- og da også klippet neglene veldig langt ned. Jeg hadde bestemt meg for å ikke gjøre det mer- men så gjorde jeg det likevel(dum uvane). en dag for tre uker siden så klippet jeg slik at det var helt rødt i huden med neglene. Jeg blødde ikke, men det var akkurat som litt åpent og litt (vann- vet ikke hva man kaller dette) som kom ut(tror det er i det huden fornyer seg at det ser slik ut). iallefall samme dagen som jeg hadde gjort dette skulle jeg på kvelden ut på butikken. jeg åpnet ytterdøren helt ut og så og kjente at jeg fikk ganske mye kliss av ett eller annet slag¨på hendene. det virket som om det var mye fett i det jeg tok på- og jeg fikk selvfølgelig dette inn på "såret"mitt.(det kjentes varmdt ut og det dunket litt der etterpå) Nå er jeg livredd for hva det kan ha vært som kom inn. det var mørkt ute så jeg så ikke om det kunne ha vært blod eller hva farge det var. jeg tror iallefall det kjentes fettete ut. Hvis dette var noe med hiv i- kan det ha kommet inn i meg? og et annet spm: dersom de sier at hivviruset ikke overlever lenge ute- hvordan overlever det da så lenge at man kan teste seg for det? hvordan overlever viruset i blodtappingsglasset? hilsen en som aldri klipper huden sin igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314946-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-hiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Din beskrivelse høres ikke som det har noe med HIV å gjøre. Jeg vil anta at da du klippet neglene så kort ble det en liten åpning, et lite sår som var tilgjengelig for bakterier du hadde på fingeren eller i omgivelsen. Jeg er ganske overbevist at du har en bakterieinfeksjon. Jeg vil anbefale at i første omgang prøver du deg med en antibakterie salve, f. eks. bacimycin, evt fusidin, som du smører på tre-fire ganger om dagen. Hvis ikke det blir bedring bør du gå til en lege som kan ta en prøve for å undersøke hva slags bakterier du har.

ok- hvis jeg har et seriøst spørsmål så kommer jeg nok ikke til å bruke doktor online igjen. jeg betalte for denne tjenesten men fikk ikke svar på alle spørsmålene mine engang. spørsmålet mitt vedrørende hvordan hvivviruset overlever fikk jeg ikke noe svar på. jeg er ikke lege det var derfor jeg tenkte en lege kunne svare meg på disse spørsmål. jeg ber legen om å lese spørsmålet mitt en gang til.

Annonse

Hva med at dere andre holder kjeft også får personen få svar på det man har betalt for?

Hva vet vel dere om personen har vært her før eller ikke?

Slutt å legg dere oppi hva andre skriver og hold kjeft!

Personen har skrevet 140 innlegg her inne før. Man kjenner fort igjen skrivemåten. Vedkommende må såklart gjerne fortsette og skrive og betale for de samme svarene - men hadde jeg vært h*n så hadde jeg heller tatt imot rådene om å gå til en psykolog for denne hiv-angsten.. h*n kan umulig ha det bra slik...

Hva med at dere andre holder kjeft også får personen få svar på det man har betalt for?

Hva vet vel dere om personen har vært her før eller ikke?

Slutt å legg dere oppi hva andre skriver og hold kjeft!

Det er ikke første gangen vedkommende skriver inn her og spør om de mest usannsynlige måtene h*n tror h*n har fått hiv på. Skrivemåten er ikke til å ta feil av. Både fagpersoner og andre har innstendig bedt vedkommende om å få psykiatrisk hjelp, men det synker ikke inn.

Personen har skrevet 140 innlegg her inne før. Man kjenner fort igjen skrivemåten. Vedkommende må såklart gjerne fortsette og skrive og betale for de samme svarene - men hadde jeg vært h*n så hadde jeg heller tatt imot rådene om å gå til en psykolog for denne hiv-angsten.. h*n kan umulig ha det bra slik...

Må innrømme at jeg aldri har lagt merke til denn epersonen før, jeg....

Annonse

ok- hvis jeg har et seriøst spørsmål så kommer jeg nok ikke til å bruke doktor online igjen. jeg betalte for denne tjenesten men fikk ikke svar på alle spørsmålene mine engang. spørsmålet mitt vedrørende hvordan hvivviruset overlever fikk jeg ikke noe svar på. jeg er ikke lege det var derfor jeg tenkte en lege kunne svare meg på disse spørsmål. jeg ber legen om å lese spørsmålet mitt en gang til.

Jeg er helt enig i at du fikk et dårlig svar på spørsmålet ditt. Det der var ikke verdt 150 kroner. Send en klage til [email protected]

Så lenge du betaler, har du krav på et skikkelig svar, selv om du er hysterisk redd for HIV.

For å berolige deg: hadde det vært blod du fikk på deg, så ville du sett det når du kom inn i godt lys igjen. Du er helt sikkert ikke smittet.

Må innrømme at jeg aldri har lagt merke til denn epersonen før, jeg....

Denne personen har skrevet inn ørten ganger. Og trodde hun/han ble smittet av f.eks at det satt en afrikansk dame, muligens hore, på andre sida av bussen. Fordi det så ut som hun spyttet mens hun pratet. Skjønner du??

Burde heller ta til seg rådet om psykolog.

Denne personen har skrevet inn ørten ganger. Og trodde hun/han ble smittet av f.eks at det satt en afrikansk dame, muligens hore, på andre sida av bussen. Fordi det så ut som hun spyttet mens hun pratet. Skjønner du??

Burde heller ta til seg rådet om psykolog.

Huff, ja da har hun en ekstrem frykt for smitte, som absolutt ikke er reell.

Du er jo helt syk. Ta imot rådet du har fått ørten ganger her inne og kom deg til en psykolog.

Hvorfor ikke svare litt mer medfølende når du har forstått at denne personen lider av sykdomsangst, eller det beste alternativet LA VÆRE Å SVARE!

Dette er en alvorlig psykdom som antagelig plager vettet av den som lider av det. Og vedkommende trenger behandling. Det du gir er sure oppstøt. Det er rett og slett forkastelig!

Ville det ramlet deg inn og behandlet en person med feks en kreftdiagnose på samme måte hvis denne hadde 100 spørsmål?

Hvorfor ikke svare litt mer medfølende når du har forstått at denne personen lider av sykdomsangst, eller det beste alternativet LA VÆRE Å SVARE!

Dette er en alvorlig psykdom som antagelig plager vettet av den som lider av det. Og vedkommende trenger behandling. Det du gir er sure oppstøt. Det er rett og slett forkastelig!

Ville det ramlet deg inn og behandlet en person med feks en kreftdiagnose på samme måte hvis denne hadde 100 spørsmål?

Jeg skriver at h*n er syk.. det er jo faktisk det vedkommende er dersom disse innleggene er realistiske. Mange av oss har også gitt råd gang på gang på gang, uten at det ser ut til at det hjelper.

Jeg skriver at h*n er syk.. det er jo faktisk det vedkommende er dersom disse innleggene er realistiske. Mange av oss har også gitt råd gang på gang på gang, uten at det ser ut til at det hjelper.

"Du er jo helt syk. Ta imot rådet du har fått ørten ganger her inne og kom deg til en psykolog."

Dette er det du skriver! Det er hverken imøtekommende eller innehar det minste snev av medmenneskelighet i forhold til en person som er syk. Et svar du kunne spart deg.

Det her stedet flommer over av ting som er interessant for noen, uinteressant for andre. Felles for de fleste forum her inne er at de som stiller spørsmål er syke, det er ikke noe nytt og noe vi som medmennesker bør fortelle dem. Er du lei av å gi råd eller lese det samme om og om igjen, la det være! Det er faktisk bedre enn å være direkte ufin!

Denne personen det her gjelder betaler tydelig for svar i en svært vanskelig situasjon. Du kan ha din mening om det og hvorvidt personen nyttiggjør seg svaret vedkommende, men vedkommende har ikke bedt om den typen svar du gir.

Vi her inne er inne har ikke noen ekspertise på ulike områder vi gir svar/råd her inne. Vi kan ha meninger og egenerfaring. Det er ikke det denne personen har bedt om i dette forumet. Og vedkommende trenger ikke våre svar, men en spesialist sitt svar.

At en del av svarene vedkommende får, men ikke har bedt om da skal være irritasjon/frustrasjon fra brukere som er lei av å lese vedkommendes spørsmål er for meg likestillt med dårlig forståelse av hva dette forumet er og hva det kan bidra med.

Jeg vet at du er oppegående nok til å forstå hva jeg mener og unødvendigheten i det du har gjort ved å skrive dette svaret til en som i høyeste grad trenger å bli møtt med forståelse. Er du voksen nok til å be om unnskyldning til innleggsskriver for total mangel på nettopp forståelse? Er du ikke det kan du kanskje tenke deg om 2-3-4-5-6 osv ganger før du svarer noen på et forum for sykdom neste gang, hvor de egentlig ikke stiller spørsmålet til deg?

"Du er jo helt syk. Ta imot rådet du har fått ørten ganger her inne og kom deg til en psykolog."

Dette er det du skriver! Det er hverken imøtekommende eller innehar det minste snev av medmenneskelighet i forhold til en person som er syk. Et svar du kunne spart deg.

Det her stedet flommer over av ting som er interessant for noen, uinteressant for andre. Felles for de fleste forum her inne er at de som stiller spørsmål er syke, det er ikke noe nytt og noe vi som medmennesker bør fortelle dem. Er du lei av å gi råd eller lese det samme om og om igjen, la det være! Det er faktisk bedre enn å være direkte ufin!

Denne personen det her gjelder betaler tydelig for svar i en svært vanskelig situasjon. Du kan ha din mening om det og hvorvidt personen nyttiggjør seg svaret vedkommende, men vedkommende har ikke bedt om den typen svar du gir.

Vi her inne er inne har ikke noen ekspertise på ulike områder vi gir svar/råd her inne. Vi kan ha meninger og egenerfaring. Det er ikke det denne personen har bedt om i dette forumet. Og vedkommende trenger ikke våre svar, men en spesialist sitt svar.

At en del av svarene vedkommende får, men ikke har bedt om da skal være irritasjon/frustrasjon fra brukere som er lei av å lese vedkommendes spørsmål er for meg likestillt med dårlig forståelse av hva dette forumet er og hva det kan bidra med.

Jeg vet at du er oppegående nok til å forstå hva jeg mener og unødvendigheten i det du har gjort ved å skrive dette svaret til en som i høyeste grad trenger å bli møtt med forståelse. Er du voksen nok til å be om unnskyldning til innleggsskriver for total mangel på nettopp forståelse? Er du ikke det kan du kanskje tenke deg om 2-3-4-5-6 osv ganger før du svarer noen på et forum for sykdom neste gang, hvor de egentlig ikke stiller spørsmålet til deg?

Ja det var da voldsomt..

Jeg har vært forståelsesfull og hyggelig mot denne personen før jeg. Egentlig tror jeg ikke på innleggene engang skal jeg være helt ærlig, men det er en annen diskusjon.

Men for all del, jeg kan godt be om unnskyldning.. jeg skal ikke være vanskelig

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...