Gå til innhold

Synsforstyrrelser

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg får fra tid til annen lysgnistring for øynene (som når man har sett rett på sola). Så hvis jeg holder hånden opp ved siden av ansiktet mitt, kan jeg ikke se den. Føler et veldig ubehag i kroppen når det står på (svimmel, varm og kvalm) og etterpå blir jeg sliten. Får ikke nødvendigvis hodepine, men kjenner at det ikke skal så mye til.. Det har skjedd et par ganger det siste året. Har vært til synstest, men de finner ikke noe. Har prøvd å holde meg unna tv og pc rett etter et "anfall", men jobber foran pc hele dagen, så det blir noen ganger litt vanskelig. Hva kan det være? Er jo litt skummelt;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314985-synsforstyrrelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dersom du faktisk har utfall i synsfeltet bør dette undersøkes grundig, gjerne med CT eller MR av hjernen. Det hadde vært gunstig om du kunne få lov å komme til øyelegen en gang når anfallene pågår. ( det er vel øyelege og ikke "bare" optiker du har vært hos?).

Det kan være en form for migrene du har, selvom lysglimtene ikke etterfølges av hodepine. Selvom anfallene er såpass sjeldne kan du høre med fastlegen din om du kan få prøve et migrene-middel for å se om dette hjelper. ,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314985-synsforstyrrelser/#findComment-2579651
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...