Gå til innhold

Utroskap - Vil du vite om det?

Anbefalte innlegg

Gjest gåseguri

Jeg er HELT enig med deg. Det som har rystet meg er at tom samlivsrådgiveren her inne har anbefalt å ikke fortelle av og til....

For meg er løgnen sidestilt med utroskapet...

Enig med du..Jeg har også opplevd at parterapeuten filosoferte henvendt til mannen min om fordelene ved å ikke si det hvis det var engangstilfeller.. For vi hadde de beste forutsetninger for å få et godt samliv..... Erre muli?

Fortsetter under...

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

21

• morsan

17

• Lillemus

10

• Glimtipper

8

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ikke kjærlighet for enhver pris

Jeg vil si "det er klart jeg vil vite om det"!

For meg er det virkelig lite viktig hvem som forteller det, hvis det ikke er min egen mann som finner det for godt å endelig være ærlig.

Ser ikke noe galt i at evnt. elskerinna ringer, det er en del av gamet og en sjangse min mann tar når han går på vift med andre.

Og om elskerinna ringer for den ene eller andre grunnen - lyst til å hjelpe meg, hevnesyk osv - er svært lite viktig.

At min mann går og deler pikken sin med andre kvinnfolk bak ryggen min derimot er svært viktig for meg å få greie på. På den ene eller andre måten. Så ringer elskerinna så er det egentlig veldig så greit så lenge min mann ikke kommer til meg.

Det tror jeg du har veeeeldig rett i. Jeg kjenner til flere tilfeller som er ganske åpent utro, men partneren vet ingenting. Noen ganger er jeg også imponert over hvor mørke solbriller enkelte partnere velger å ha på seg døgnet rundt også.

En slik type utroskap ville nok også jeg ønsket å vite om.

Gjest bestemmer over mitt eget liv

Enig med du..Jeg har også opplevd at parterapeuten filosoferte henvendt til mannen min om fordelene ved å ikke si det hvis det var engangstilfeller.. For vi hadde de beste forutsetninger for å få et godt samliv..... Erre muli?

Det er ufattelig provoserende at noen andre velger hva jeg skal leve mitt liv på. Velger hva som er bra for meg. Det har ikke noen rett til å gjøre.

Jeg har selv opplevd at min eks var utro i over et halvt år. Jeg var meget syk denne tiden både psykisk og fysisk. Ingen forstod hvorfor, fordi ingen tenkte i de baner at min prektige, kristne og solide eks kunne være utro. Men "systemet mitt" visste noe, og det spiste meg levende. At du ikke har vondt av det du ikke vet, såkalt vet, er noe forbanna tull. Vi fungerer på et dypt plan og oppfatter en del ting dypt i oss. I hvert fall mange av oss.

Ingen bestemmer på vegne av meg hva som er bra for meg, og ikke en samlivsekspert!

Jeg vil også si at jeg vil vite det...Og jeg vil vite av HAN..

Ikke høre ryktene på bygda... :0(

Men det man ikke vet, har man ikke vondt av...

Så det er veldig vanskelig..

Men jeg tror at løgnene og det at "alle andre visste det", hadde vært verre enn om han hadde hatt seg ei i fylla i syden..

Og ingen visste om det.. Da tror jeg ikke jeg vile visst det..

Men nei, vanskelig..

Det tror jeg du har veeeeldig rett i. Jeg kjenner til flere tilfeller som er ganske åpent utro, men partneren vet ingenting. Noen ganger er jeg også imponert over hvor mørke solbriller enkelte partnere velger å ha på seg døgnet rundt også.

I de tilfellene jeg kjenner til er det ikke så rart at partnerne ikke merker noe, for det skjer gjerne på jobbreiser, konferanser, blåturer og fester og ellers i sammenhenger der partneren ikke er med.

Men jeg har sett mange gjentatte tilfeller og faste romanser, det er ikke bare engangstilfeller.

Det er bare i ukebladene at kona finner en lapp med mystisk telefonnummer i lomma hans eller leppestift på skjorta.

Annonse

Gjest gåseguri

I de tilfellene jeg kjenner til er det ikke så rart at partnerne ikke merker noe, for det skjer gjerne på jobbreiser, konferanser, blåturer og fester og ellers i sammenhenger der partneren ikke er med.

Men jeg har sett mange gjentatte tilfeller og faste romanser, det er ikke bare engangstilfeller.

Det er bare i ukebladene at kona finner en lapp med mystisk telefonnummer i lomma hans eller leppestift på skjorta.

Hvor vanlig tror du det er at kollegaene oppdager det?

Persille1365381127

Utroskap er ikke greit, ikke under noen omstendighet. Og jeg vil vite - jeg vil ikke leve på en løgn.

Men; så er det nå sånn at det man ikke vet har man ikke vondt av... Så om man lever et lykkelig liv, med en mann man er glad i, og som man får alt man vil av (følelsesmessig, personlig, osv) - så har man det jo bra.

Får man vite at han har vært utro - så ødelegges alt det. Vil man ødelegge? Nei. Vil man vite? Ja.

Mao - dette er det ikke noe svar på....

Utroskap er ikke greit, ikke under noen omstendighet. Og jeg vil vite - jeg vil ikke leve på en løgn.

Men; så er det nå sånn at det man ikke vet har man ikke vondt av... Så om man lever et lykkelig liv, med en mann man er glad i, og som man får alt man vil av (følelsesmessig, personlig, osv) - så har man det jo bra.

Får man vite at han har vært utro - så ødelegges alt det. Vil man ødelegge? Nei. Vil man vite? Ja.

Mao - dette er det ikke noe svar på....

Tror ikke det trenger å ødelegge om det vises oppriktig anger. Men klart noe skjer med tilliten uansett, så det må nok jobbes opp igjen, slik man jobbet inn tillit da man ble sammen også. Så jeg heller til at jeg vil vite.

Persille1365381127

Tror ikke det trenger å ødelegge om det vises oppriktig anger. Men klart noe skjer med tilliten uansett, så det må nok jobbes opp igjen, slik man jobbet inn tillit da man ble sammen også. Så jeg heller til at jeg vil vite.

Det er ikke det samme, når man ble sammen startet begge på null - etter en slik sak, så starter man på minussiden.

Hvor vanlig tror du det er at kollegaene oppdager det?

Ofte er det helt åpenlyst. Da kan ikke kollegaene unngå å oppdage det. Men det hender jo at ting foregår litt diskret også - f. eks. at det ikke skjer noe før noen tusler inn (avtalt på forhånd) på feil hotellrom og sørger for å returnere til sitt eget før morgenen gryr.

Annonse

Det er ikke det samme, når man ble sammen startet begge på null - etter en slik sak, så starter man på minussiden.

Nja, man var jo veldig usikker på hverandre i begynnelsen. Det tar jo lang tid før man blir kjent.

Om man starter på minussiden tror jeg har med hvor grovt utroskap det har vært. og hvor vanskelig det er for den andre å tilgi.

Snakker dessverre av erfaring...

Jeg har også fulgt med på de trådene. Og jeg reagerte på at trådstartet skrev at hun ringte til eksens samboer, fordi "det var det riktige å gjøre". Riktige for hvem?

Hvis min mann var uto, så ville jeg ikke ønsket å få høre det fra elskerinnen (eller en skadefro nabo). Jeg hadde villet ha infoen fra en som hadde omsorg for meg.

Men jeg hadde ikke ønsket noen utbrodering. Og jeg hadde bare villet vite det hvis det virkelig var utroskap. Ikke en flørt eller litt kosing i fylla.

_Veldig_ enig med deg!

Det jeg reagerte mest på i den andre tråden, var ikke kommentarer om at det var bra for rtgx å ringe samboeren for å lette sitt hjerte og for å få klarhet i hvor hun hadde denne mannen hen, for jeg har ingen problemer med å se rtgx sitt behov her.

Det jeg reagerte mest på var den voldsomme applausen fra enkelte om at rtgx gjorde det eneste rette _også sett fra samboerens ståsted_, og jeg synes man skal være ekstremt varsom med å vurdere hva som vile være det beste for en person vi absolutt ikke vet noe om.

Og en slik voldsom applaus til elskerinner som sier fra til kona/samboer gir dermed legitimitet for andre elskerinner til å gjøre det samme i andre situasjoner.

(og i partentes bemerket legger jeg til at jeg heller ikke synes det er særlig hyggelig å lese at samboeren omtales som "hun derre berta" osv, akkurat som om det bare er rtgx det er synd på i denne saken.)

Men hva vil det si å leve på en løgn? Skal alt fram i lyset?

Hvis jeg fortsetter å fortelle om min historie, var det altså slik at eksen fortalte om sitt forhold med L. Da hadde vi vært gift i 20 år. Jeg var villig til å tilgi, men det var for sent. Han og L hadde bestemt seg for å satse på hverandre.

Men hun var også gift, og hun ombestemte seg. Det var ikke så spennende å ha et forhold når det ikke lenger var hemmelig. Hun ble i sitt ekteskap og de er fortsatt gift. Mannen hennes fikk også vite hva som var skjedd.

Men: Han fikk ikke vite alle detaljer, bare at de to hadde hatt et forhold.

Han var bortreist hele uka på anlegg, og kona hans og eksen min hadde ofte sex i senga deres, mens yngstejenta sov på naborommet. Kvalmt, ikke sant?

Men hva ville vært vitsen med å plage ham med slike detaljer?

Når det gjelder det du sier om mine holdninger, er det rktig at jeg vil være villig til å tilgi utroskap. Jeg tror på en kjærlighet som kan tåle slike påkjenninger.

Når det er sagt, er problemstillingen rent teoretisk, for det kunne aldri falle inn verken kjæresten min eller meg å være utro.

Det er heller ikke noe tema i diskusjoner vi har.

''Jeg tror på en kjærlighet som kan tåle slike påkjenninger. ''

Jeg håper og tror også på det, men håper jeg slipper å teste det ut! ;-)

Og dette gjelder ikke bare seksuelt utroskap, men også andre svik som man kan bli utsatt for. Jeg var bare 17 år dengangen Arne Treholt ble arrestert, ,men jeg undret meg stort over Storækres voldsomme avskjed på grått papir. Og dessuten: selv om _hun_ valgte å skille seg fra mannen, så synes jeg det var hjerterått at hun også lot sønnen skilles fra faren.

*går ned fra såpekassa*

_Veldig_ enig med deg!

Det jeg reagerte mest på i den andre tråden, var ikke kommentarer om at det var bra for rtgx å ringe samboeren for å lette sitt hjerte og for å få klarhet i hvor hun hadde denne mannen hen, for jeg har ingen problemer med å se rtgx sitt behov her.

Det jeg reagerte mest på var den voldsomme applausen fra enkelte om at rtgx gjorde det eneste rette _også sett fra samboerens ståsted_, og jeg synes man skal være ekstremt varsom med å vurdere hva som vile være det beste for en person vi absolutt ikke vet noe om.

Og en slik voldsom applaus til elskerinner som sier fra til kona/samboer gir dermed legitimitet for andre elskerinner til å gjøre det samme i andre situasjoner.

(og i partentes bemerket legger jeg til at jeg heller ikke synes det er særlig hyggelig å lese at samboeren omtales som "hun derre berta" osv, akkurat som om det bare er rtgx det er synd på i denne saken.)

''Det jeg reagerte mest på var den voldsomme applausen fra enkelte om at rtgx gjorde det eneste rette _også sett fra samboerens ståsted_, og jeg synes man skal være ekstremt varsom med å vurdere hva som vile være det beste for en person vi absolutt ikke vet noe om.

(og i partentes bemerket legger jeg til at jeg heller ikke synes det er særlig hyggelig å lese at samboeren omtales som "hun derre berta" osv, akkurat som om det bare er rtgx det er synd på i denne saken.)''

Jeg er så enig med deg som det går an å bli. Det voldsomme påtrykket i forkant (Ring! Ring!) og heltemedaljeutdelingen og applausen i etterkant er intet mindre enn betenkelig. rtgx har fått seg en eller flere særdeles ivrige advokater.

Folk burde vise litt større forsiktighet.

''Jeg tror på en kjærlighet som kan tåle slike påkjenninger. ''

Jeg håper og tror også på det, men håper jeg slipper å teste det ut! ;-)

Og dette gjelder ikke bare seksuelt utroskap, men også andre svik som man kan bli utsatt for. Jeg var bare 17 år dengangen Arne Treholt ble arrestert, ,men jeg undret meg stort over Storækres voldsomme avskjed på grått papir. Og dessuten: selv om _hun_ valgte å skille seg fra mannen, så synes jeg det var hjerterått at hun også lot sønnen skilles fra faren.

*går ned fra såpekassa*

''Jeg håper og tror også på det, men håper jeg slipper å teste det ut! ;-)''

Det håper selvsagt jeg også. Det kan høres ut som om jeg ikke bryr meg om utroskap i det hele tatt, men det gjør jeg jo. Jeg ville såklart bli veldig såret, særlig i mitt nåværende forhold med en så rettlinjet mann, men jeg mener fortsatt at det ikke vil være skilsmissegrunn for meg.

Og jeg vet av tidligere erfaring at konkurranseinstinktet mitt blir veldig sterkt i en slik situasjon: Hun skal faen meg ikke få ham!

''Jeg håper og tror også på det, men håper jeg slipper å teste det ut! ;-)''

Det håper selvsagt jeg også. Det kan høres ut som om jeg ikke bryr meg om utroskap i det hele tatt, men det gjør jeg jo. Jeg ville såklart bli veldig såret, særlig i mitt nåværende forhold med en så rettlinjet mann, men jeg mener fortsatt at det ikke vil være skilsmissegrunn for meg.

Og jeg vet av tidligere erfaring at konkurranseinstinktet mitt blir veldig sterkt i en slik situasjon: Hun skal faen meg ikke få ham!

''Hun skal faen meg ikke få ham!''

*s*

''Hun skal faen meg ikke få ham!''

*s*

Hvis du er like nysgjerrig som meg på hva som egentlig skjedde på Orderud gård: Dette er tema på TV Norge i kveld kl. 21.30, bl.a. med et helt nytt intervju med Kristin. Jeg må innrømme at den saken interesserer meg en god del.

Om det kommer fram noe nytt i programmet vet jeg ikke, men jeg skal nå benke meg håkke som.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...