Gå til innhold

Utroskap - Vil du vite om det?

Anbefalte innlegg

Hvis du er like nysgjerrig som meg på hva som egentlig skjedde på Orderud gård: Dette er tema på TV Norge i kveld kl. 21.30, bl.a. med et helt nytt intervju med Kristin. Jeg må innrømme at den saken interesserer meg en god del.

Om det kommer fram noe nytt i programmet vet jeg ikke, men jeg skal nå benke meg håkke som.

*noterer* Jeg har fått med meg noen forhåndsomtaler, men helt glemt at det var i kveld...:-)

Fortsetter under...

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

21

• morsan

17

• Lillemus

10

• Glimtipper

8

Mest aktive i denne tråden

Hvis du er like nysgjerrig som meg på hva som egentlig skjedde på Orderud gård: Dette er tema på TV Norge i kveld kl. 21.30, bl.a. med et helt nytt intervju med Kristin. Jeg må innrømme at den saken interesserer meg en god del.

Om det kommer fram noe nytt i programmet vet jeg ikke, men jeg skal nå benke meg håkke som.

Synes jeg så snurten av en eller annen blondine på skjermen i går kveld eller i morrest som uttalte noe i denne duren:"Jeg tror det var min oldemor som strikket den sokken." Jaha? Er det interessant?

http://www.nettavisen.no/innenriks/article2233248.ece

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/09/24/547927.html

Annonse

Synes jeg så snurten av en eller annen blondine på skjermen i går kveld eller i morrest som uttalte noe i denne duren:"Jeg tror det var min oldemor som strikket den sokken." Jaha? Er det interessant?

Ja, da må vi grave opp igjen oldemoren for å sammenligne DNA!

Hvorfor er jeg ikke overrasket? ;-)

Hvis det IKKE hadde vært Per & veronica som avfyrte skuddene, ville de ha dratt fra gården senest dagen før drapene, og ikke ventet til morgenen etter drapene...

Hvorfor er jeg ikke overrasket? ;-)

Hvis det IKKE hadde vært Per & veronica som avfyrte skuddene, ville de ha dratt fra gården senest dagen før drapene, og ikke ventet til morgenen etter drapene...

Hm, må innrømme at jeg ikke husker detaljene, selv om persongalleriet fascinerte... men spent på om det virkelig kommer frem noe nytt.

Hva var det med den sokken igjen? Husker ikke...

Hvis jeg husker korrekt:

Det ble funnet en sokk i skogen utenfor kårboligen, og Kristin Kirkemo skal ha forklart at lars Grønnerød hadde rådet Per&Veronica om å tre sokker utenpå skoa for ikke å sette spor etter seg under skytingen.

Annonse

Hun har jo sikkert etterlatt seg noen hudceller på den sokken og de er heeeelt sikkert like identifiserbare nå! *Sett på CSI nemlig*

Nemlig! Antakelig har hun strikket inn noen hudfiller i mønsteret.

Noe helt annet som jeg kom på i forbindelse med spørsmålet om folk bruker flere nick. Jeg får ikke fred før du forteller om det var du som var påskedama. Hvor nysgjerrig går det an å bli, kan man si, get a life osv. Jauda neida.

Jeg har spurt om det en gang før, og da svarte du nokså tvetydig. Nå er det jo så mange år siden at det ikke gjør noe om du røper..?

Hm, må innrømme at jeg ikke husker detaljene, selv om persongalleriet fascinerte... men spent på om det virkelig kommer frem noe nytt.

Tja, jeg tviler vel egentlig på om det kommer frem noe nytt, men man vil vel da få denne ekspertens gjennomgang av det man vet fra før og en oppsummering/konklusjon fra ham. Og dette har man jo ikke fått på den måten før.

Ingen av de dømte ble tiltalt for å ha avfyrt selve skuddene - de ble dømt for medvirkning.

Etter hva jeg har hørt gikk Orderudsaken på Riksadvokatens kontor under navnet "Orker'u-saken";-)

Hvis jeg husker korrekt:

Det ble funnet en sokk i skogen utenfor kårboligen, og Kristin Kirkemo skal ha forklart at lars Grønnerød hadde rådet Per&Veronica om å tre sokker utenpå skoa for ikke å sette spor etter seg under skytingen.

Ok. Og da er det jo vesentlig hvem som strikka sokken. Vedkommende har jo sikkert vært med i planlegginga og har sannsynligvis strikka sokkene ut fra skostørrelsene til Per og Veronica.

;o)

_Veldig_ enig med deg!

Det jeg reagerte mest på i den andre tråden, var ikke kommentarer om at det var bra for rtgx å ringe samboeren for å lette sitt hjerte og for å få klarhet i hvor hun hadde denne mannen hen, for jeg har ingen problemer med å se rtgx sitt behov her.

Det jeg reagerte mest på var den voldsomme applausen fra enkelte om at rtgx gjorde det eneste rette _også sett fra samboerens ståsted_, og jeg synes man skal være ekstremt varsom med å vurdere hva som vile være det beste for en person vi absolutt ikke vet noe om.

Og en slik voldsom applaus til elskerinner som sier fra til kona/samboer gir dermed legitimitet for andre elskerinner til å gjøre det samme i andre situasjoner.

(og i partentes bemerket legger jeg til at jeg heller ikke synes det er særlig hyggelig å lese at samboeren omtales som "hun derre berta" osv, akkurat som om det bare er rtgx det er synd på i denne saken.)

Jeg applauderte voldsomt. Det var fordi en kvinne som var fanget i noe hun opplevde som veldig vondt klarte å komme seg fri av dette bare vha en telefon :-)

Også mener jeg at det ikke var rtgx som oppførte seg dårlig mot samboeren - jeg mener det var typen som gjorde det.

Nemlig! Antakelig har hun strikket inn noen hudfiller i mønsteret.

Noe helt annet som jeg kom på i forbindelse med spørsmålet om folk bruker flere nick. Jeg får ikke fred før du forteller om det var du som var påskedama. Hvor nysgjerrig går det an å bli, kan man si, get a life osv. Jauda neida.

Jeg har spurt om det en gang før, og da svarte du nokså tvetydig. Nå er det jo så mange år siden at det ikke gjør noe om du røper..?

Påskedama!? Har du ikke fått treninga di nå? Jeg har da aldri vært noen påskedame!? Hva snakker du om?

Jeg er Lillemus jeg, bruker jeg et annet nick så er det noe sånt som "Anonym for anledningen" eller noe i den duren.

Hvis jeg husker korrekt:

Og det hender jo omtrent aldri at det kommer sokker på avveie uten at det er noe mystisk eller kriminelt med det.

I vår bydel tror jeg det skjuler seg minst én internasjonal bande som stjeler sokker. I hvert fall forsvinner det stadig noen, helt sporløst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...