Gå til innhold

Utroskap - Vil du vite om det?

Anbefalte innlegg

Dette skjønte jeg lite av. Hvem i all verden skulle jeg være sjalu på?

''Jeg tror denne ordbruken avspeiler et fenomen som er en utbredt uting her på DOL: Den som skriver får unyansert støtte og trøst, håkke som. Altså uten at man tar hensyn til at det finnes en annen versjon, en anne side av saken.''

Dette kunne du kanskje tatt opp i en ny tråd, men istedet fordummer du alle som tar trådstarters parti.. Da virker du sjalu, for at flere kanskje føler motsatt av deg.

Jeg var den kvinnen som fikk en slik telefon engang, og har aldri følt annet enn takknemlighet mot denne kvinnen som ringte meg. Men i dine øyne gjorde denne kvinnen noe galt, hun gjorde ikke noe galt, mannen hennes gjorde det gale!

Fortsetter under...

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

21

• morsan

17

• Lillemus

10

• Glimtipper

8

Mest aktive i denne tråden

Jeg er faktisk født og bor i Nord-Norge. Når jeg snakker, kan jeg bruke ord som "kjerring" og "berte", når jeg skriver bokmål (som Valnøtt gjør aldeles feilfritt ellers) så vet jeg godt at slike ord sender ut andre signaler.

Feilfritt.... *slengkyss*

Det hender det går litt for fort unna, og da skinner dialekten tidvis igjennom dessverre. Her ble det jo gæli.

Nei, det var ikke det jeg mente:-)

Skal prøve å dikte opp et eksempel som ikke handler om utroskap:

A skriver inn her en dag og forteller om denne venninnen som hele tiden ringer og det er så krevende fordi A må jo ha tid og oversludd til familien osv. Typisk dol-svar: Ikke la henne slite deg ut - du må sette grenser.

B legger inn et innlegg om en venninne som aldri tar kontakt - nå har hun vært den som tar kontakt fir ørtende gang på rad. Typisk dol-svar: Ikke kast brot tida di påen venninne som ikke bryr seg - bruk tida di på andre venner.

Konklusjon - vennskpet kan for begge to ikke lenger fortsette å være basert på at det skal ha så mye tid i dagene deres. Begge har mao fått det samme rådet, formulert på en pen måte tilpasset følelsene til den som skrev. Kanskje finner B seg nye venninner som kan fylle mer av tiden hennes mens A får bedre tid til familien og med årene som går så snus rollene ettersom As barn vokser til og B har småbarn, og etterhvert finner de tid til hverandre igjen når hele barneflokken er ute og farter.

Jeg tenker at dette er å utrykke seg litt hensynsfullt jeg da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...