Gå til innhold

fortsatt magesmerter

Anbefalte innlegg

Gjest Trulte uke 29

Hei

Håper noen kan hjelpe meg - jeg er ganske fortvilet nå, har prøvd hver dag å få legetime denne uken, men det er fullt!!

Jeg var på undersøkelse på SiA tidligere i uken hvor jeg fikk ekstra UL undersøkelse, blodprøver o.l, men de finner ingen feil på meg.

Problemet er at jeg har så vondt øverst i magen at jeg ikke klarer å reise meg opp hvis jeg setter med ned. Ikke klarer jeg å rette ut kroppen, eller gå mere enn noen få meter av gangen. Når jeg våkner om morgenen etter at jeg har sovet gjør det ikke vondt, men når jeg står opp og rører på kroppen, gjør det vondt - og det blir verre og verre utover kvelden. I tillegg kjennes det ut som kniver som skjærer meg opp innenfra.

Noen som har opplevd noe lignende som kan fortelle meg hva dette er? Jeg har følelsen av at dette ikke er helt normalt...

Alt er i hvertfall bra med babyen - det kjennes ut som smertene er ovenfor livmoren

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31504-fortsatt-magesmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är givetvis inte lätt att veta vad dina smärtor kommer sig utav. Du har fått en undersökning med ultraljud och blodprover som allla var bra. Då höres det ju inte ut som något farligt men jag förstår din frustration över dessa oklara smärtor. Du kunde prova något så enkelt som medel mot halsbränna feks novalucid eller gaviscone, för att se om smärtorna försvinner. Av och till kan smärtan från halsbränna kjännas mycket obehagligt och likna det som du har beskrivit. Ofarligt att prova tycker jag. Skulle smärtorna fortsätta, så tycker jag att du skall kontakta SIA igen för en ny undersökning. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31504-fortsatt-magesmerter/#findComment-124413
Del på andre sider

Jeg må si at jeg kjente meg igjen umiddelbart. Jeg hadde akkurat slike smerter i litt over en uke for 5 år siden. Jeg havnet til slutt på observasjonsposten på legevakten og de tok ørten tester pluss ultralyd, men fant ikke noe spesifikt. Sannsynligvis var det mild refluks, dvs. at magesyre hadde kommet på avveie og etset litt på øverste del av magen. Dersom det er dette, vil det etter hvert gå over av seg selv. Det er kanskje en fattig trøst, men det hjelper ofte å vite at det ikke er noe farlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31504-fortsatt-magesmerter/#findComment-124454
Del på andre sider

Gjest togli

Første gang jeg var gravid hadde jeg noe som kanskje kan ligne på dine smerter, selv om jeg kun opplevde det et par ganger på slutten av svangerskapet - men VONDT var det!! Jeg fikk det på ettermiddagen/kvelden og etter jeg hadde spist. Det kjentes som en brennende smerte helt øverst i magen, rett under brystene. Antagelig var dette en form for halsbrann (hadde ikke vondt i halsen...) og jeg fikk beskjed om å ta tablettene "Gaviscon" (uten resept) om jeg skulle oppleve smertene igjen (noe jeg heldigvis ikke gjorde...)

I det andre svangerskapet mitt hadde jeg ikke slike smerter i det hele tatt :-)

Du bør vel få dette sjekket opp for å være på den sikre siden. Kan du evt. ringe fødeavdelingen siden du ikke får snakket med lege?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31504-fortsatt-magesmerter/#findComment-124568
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...