Gjest Saul Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Jeg er en 24 år gammel mann, jeg har siden midten av august vært plaget med svært hyppige toalettbesøk. Noen uker senere (september) fikk jeg også svært treg mage og ereksjonene mine virker ikke like "blodfylte" lengre. Jeg kontaktet min fastlege, hvor de målte blodsukker, tok en urintest, noen blodprøver og klemte litt på maven min. Jeg vet ikke hvilket blodtester de målte, men legen sa at de ikke fant noe. Alikevel er jeg på to opptil 3 ganger i timen i enkelte perioder, det er også nå gått noen dager med obstipasjon, hvor det meste som kommer ut er små klumper og i natt kom det litt slim. Jeg har fått time til fastlegen den 16. oktober igjen, hvilke tester foreslår du jeg bør be om å få. Jeg plages også en del med helseangst og dette hjelper ikke akkurat på nervene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315130-overaktiv-bl%C3%A6retreg-mage/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Synes du skal be legen sjekke om du har "skjult blod" i avføringen. Du vil få utdelt en konvolutt hvor du selv tar en liten prøve av 3 ulike avføringer. Kanskje kunne du fått utstyret en uke på forhånd, så har legen svaret når du kommer. Ta med en ny morgen-urinprøve for sikkerhets skyld. Både hyppig vannlating og treg mage kan være symptomer på stress. Vurder om det er noe med livsstilen din som kan endres. Dersom du faktisk har "overaktig blære", så finnes det medisiner for dette. Det er også viktig å trene opp blære-kapasiteten, dvs tvinge seg til å vente med vannlating selvom du føler trang. Les forøvrig litt her på Doktoronline om "urge inkontinens" og overaktiv blære. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315130-overaktiv-bl%C3%A6retreg-mage/#findComment-2579670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.