Gå til innhold

Samliv med felles interesser

Anbefalte innlegg

Jeg hadde aldri felles interesser som min samboer. Vi likte begge å fiske, reise. Men dette var jo ikke noe vi kunne gjøre hele tiden :o) Han derimot mener at felles interesser får et forhold til å gå mye bedre. Jeg er ikke helt enig.

Hva med dere, har dere felles interesser?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315136-samliv-med-felles-interesser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig med din samboer. Med eksen hadde vi til slutt ingen felles interesser og gjorde ingenting sammen.

Men min nåværende gjør vi masse sammen og storkoser oss med det. For meg har det blitt veldig viktig at vi gjør ting sammen som par og kjærester og venner. :o) Men vi gjør ting hver for oss også altså.

Ja, vi har mange felles interesser. I noen av dem - feks politikk - har vi sterkt forskjellige meninger. Men med respekt for at man kan ha forskjellig utgangspunkt for hva man mener er mest viktig så er det uproblematisk. Og det fører også til mange samtaler hvor man kan lære noe.

Også er det masse vi liker å gjøre sammen. For meg er det veldig viktig.

Tror felles interesser er viktig, for at man skal kunne tilbringe tid sammen i en viktig hverdag. Samtidig tror jeg det er sunt for et dynamisk forhold og bevarelse av selvstendighet at begge har litt egne ting også, for å bringe inn nye impulser til hverandre - og som sagt for å ikke leve seg helt inn i sin egen romantiske, men alt for oppslukende, verden.

Annonse

Jeg tror det er viktig å ha noen felles interesser.

Være sammen, leke litt. Gjøre noe som ikke har noe med den "vanlige" hverdagen.

Vi har noen felles interesser, og noen ulike.

Jeg tror det er viktig å kunne gjøre noe på egenhånd også, ha noe "eget". Så kan man dele opplevelser og erfaringer, styrke komunikasjonen :0)

Like viktig tror jeg det er å kunne være litt impulsive, finne på noen sprell, le sammen og være kun seg selv, og kjærester.

Ikke bare mamma & pappa.. :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...