Gå til innhold

Om å sladre på utroskap del 2

Anbefalte innlegg

Var det derfor du syntes samboeren burde få vite? ;-)

Hadde det vært en venninne av meg, og jeg visste mannen var utro, og jeg selv ikke var ført bak lyset på noe vis eller hadde behov for oppklaring, så hadde sykdomshensyn vært et av argumentene til at hun burde få vite, ja.

Fortsetter under...

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

13

• morsan

12

• Shova

11

• damedamen

11

Mest aktive i denne tråden

Har nettopp sitti og lest det meste fra disse trådene og er litt i tvil om hvor jeg skal poste svaret, men jeg synes at det er rett å si ifra i en sånn situasjon.

Mannen har ført begge bak lyset på groveste vis. Å fortelle, og gi kona en valgmulighet, synes jeg er en form for medmenneskelighet.

Slik som situasjonen er beskrevet ville jeg ikke hatt problem med å ha kontakt med "den andre" hvis jeg var kona. Hun har ikke gjort noe galt i mine øyne, idet hun avviste mannen (til tross for at hun ville ha ham) da hun fikk vite at han var gift.

Eller som i mitt tilfelle. Jeg ønsket ikke at ektefellen skulle få vite, dog ville den utro part eller hans kompiser at den forsmådde part skulle få vite. Så, hun vet ikke, og lever i beste velgående på en livsløgn.

Jeg kan trygt si, at jeg kommer ikke til å fortelle, at jeg hadde et forhold med mannen hennes for ti år siden.

Hva som vil skje om hun en dag får vite det, vet vi jo ikke. Kanskje hun da er takknemmlig for at noen aldri fortalte henne det.

Det er det jeg vil med innlegget mitt, er at jeg faktisk synes synd på denne stakkars kona, som aldri fikk vite om mannens utroskap. Kanskje har hun mistanker, kanskje mannen har funnet seg ei anna elskerinne når jeg dro min vei, eller kanskje han bestemte seg for å bli trofast tilslutt.

Min opfatning er at de som ikke ser konsekvensene av det de har gjort, fortsetter i samme dur. Det er noe med holdningene til utroskap som gjør at folk er det, tror jeg. Vi lever også i en kultur som setter selvrealisering høyest, og på den veien er det mange som gir blaffen i medmenneskelighet. "Jeg vil, konsekvensene er ikke mitt ansvar".

Har nettopp sitti og lest det meste fra disse trådene og er litt i tvil om hvor jeg skal poste svaret, men jeg synes at det er rett å si ifra i en sånn situasjon.

Mannen har ført begge bak lyset på groveste vis. Å fortelle, og gi kona en valgmulighet, synes jeg er en form for medmenneskelighet.

Slik som situasjonen er beskrevet ville jeg ikke hatt problem med å ha kontakt med "den andre" hvis jeg var kona. Hun har ikke gjort noe galt i mine øyne, idet hun avviste mannen (til tross for at hun ville ha ham) da hun fikk vite at han var gift.

Enig;)

Annonse

Jeg har gått meg bort i tråden min under her, den ble så lang.

Men jeg låner litt plass i denne til et par linjer isteden.

Først til de som reagerte på språkbruk som ble oppfattet som nedsettende om fyrens samboer - det beklager jeg sterkt, det var virkelig ikke meningen. Jeg har selvsagt den største sympati med henne og selvsagt også den største respekt.

Så til de som syntes jeg engasjerte meg i diskusjonen for mye - særlig Babette som av en eller annen grunn ble skremt???

Jeg startet den tråden fordi jeg ble nysgjerrig på hvorfor så mange mener så sterkt - og så direkte motsatt av hverandre. For meg var problemstillingen i utgangspunktet veldig enkel, og svaret innlysende. Men mange var sterkt uenig, og jeg ønsket å lære hva som var grunnen til det. Om de ikke så eller vektla de samme poengene som meg, omo de oppfattet historien helt annerledes, om nitti prosent var med eller mot min oppfatning osv.

Det fikk jeg grundig belyst inntil jeg sånn ca nå kom helt ut av trådene inni tråden og mistet oversikten.

Tusen takk til de som svarte.

Og til de som syntes jeg svarte for mange ganger der nede så må vel det være lov for en trådstarter i egen tråd ihvertfall? Så får den som vil ha tråden sin i fred for meg i fremtiden heller si fra der :-)

Jeg har gått meg bort i tråden min under her, den ble så lang.

Men jeg låner litt plass i denne til et par linjer isteden.

Først til de som reagerte på språkbruk som ble oppfattet som nedsettende om fyrens samboer - det beklager jeg sterkt, det var virkelig ikke meningen. Jeg har selvsagt den største sympati med henne og selvsagt også den største respekt.

Så til de som syntes jeg engasjerte meg i diskusjonen for mye - særlig Babette som av en eller annen grunn ble skremt???

Jeg startet den tråden fordi jeg ble nysgjerrig på hvorfor så mange mener så sterkt - og så direkte motsatt av hverandre. For meg var problemstillingen i utgangspunktet veldig enkel, og svaret innlysende. Men mange var sterkt uenig, og jeg ønsket å lære hva som var grunnen til det. Om de ikke så eller vektla de samme poengene som meg, omo de oppfattet historien helt annerledes, om nitti prosent var med eller mot min oppfatning osv.

Det fikk jeg grundig belyst inntil jeg sånn ca nå kom helt ut av trådene inni tråden og mistet oversikten.

Tusen takk til de som svarte.

Og til de som syntes jeg svarte for mange ganger der nede så må vel det være lov for en trådstarter i egen tråd ihvertfall? Så får den som vil ha tråden sin i fred for meg i fremtiden heller si fra der :-)

Hehe, artig at du låner en tråd for å si akkurat dette:

"Og til de som syntes jeg svarte for mange ganger der nede så må vel det være lov for en trådstarter i egen tråd ihvertfall? Så får den som vil ha tråden sin i fred for meg i fremtiden heller si fra der :-)"

Ellers så var det et bra spørsmål og jeg kom litt sent inn, men forstår godt hvorfor du spurte :) Det er interessante spørsmål som engasjerer de fleste ...damer :)

"Og til de som syntes jeg svarte for mange ganger der nede så må vel det være lov for en trådstarter i egen tråd ihvertfall? Så får den som vil ha tråden sin i fred for meg i fremtiden heller si fra der :-)"

Ellers så var det et bra spørsmål og jeg kom litt sent inn, men forstår godt hvorfor du spurte :) Det er interessante spørsmål som engasjerer de fleste ...damer :)

Hihi - jeg satt og ventet på akkurat den kommentaren der ja :DDD

Vurderte å lage en egen tråd for å ha mitt på det tørre - men det er jo freddaskvell :D

''Det er interessante spørsmål som engasjerer de fleste ...damer :)''

;-) Har du lest mrxx' kommentarer i den andre tråden? han mener bestemt at dette er et dameproblem, ja:-)

Og har vi noen ganger hørt om menn som ringer hjem til sin elskerinnes ektemann for å fortelle "om oss"? ;-)

;-) Har du lest mrxx' kommentarer i den andre tråden? han mener bestemt at dette er et dameproblem, ja:-)

Og har vi noen ganger hørt om menn som ringer hjem til sin elskerinnes ektemann for å fortelle "om oss"? ;-)

*rekker opp hånden*

Det vil si - jeg vet om en som truet med det hvis han ble dumpet av elskerinnen sin......

*rekker opp hånden*

Det vil si - jeg vet om en som truet med det hvis han ble dumpet av elskerinnen sin......

Hmmmm... hvis det er noe jeg har lært på dol, så er det at hvis jeg vil ha en elsker og samtidig fortsette å være gift med en uvitende mann, så må jeg for all del skaffe meg en elsker som selvc er gift og som ikke har noen intensjoner om å bryte ut av forholdet;-)

Felles interesse i å holde faenskapen skjult, med andre ord;-)

Hmmmm... hvis det er noe jeg har lært på dol, så er det at hvis jeg vil ha en elsker og samtidig fortsette å være gift med en uvitende mann, så må jeg for all del skaffe meg en elsker som selvc er gift og som ikke har noen intensjoner om å bryte ut av forholdet;-)

Felles interesse i å holde faenskapen skjult, med andre ord;-)

Hm.... Du hørtes myye mere rocka enn meg ut nå... Jeg pleier å si at hvis det er noe jeg har lært av dol så er det hvor man finner svar på hvordan redde døende planter og fikse ødelagte regndresser....

Det elskertipset var mye tøffere. *adoptere...*

Men jeg tror nok ikke jeg skal ut på det markedet noengang. Har landet på løsningen med å rett og slett ha favorittfyren på samme adresse jeg.

Annonse

Hm.... Du hørtes myye mere rocka enn meg ut nå... Jeg pleier å si at hvis det er noe jeg har lært av dol så er det hvor man finner svar på hvordan redde døende planter og fikse ødelagte regndresser....

Det elskertipset var mye tøffere. *adoptere...*

Men jeg tror nok ikke jeg skal ut på det markedet noengang. Har landet på løsningen med å rett og slett ha favorittfyren på samme adresse jeg.

*ler*

(forøvrig helt enig i det siste)

De skriver i alle fall ikke inn på dol for å reflektere, diskutere og spekulere rundt slike problemstillinger i noen dager før de filosoferer og grubler seg frem til hva som _kanskje_ kan være rett å gjøre, dersom ditt og dersom datt og tatt det ene i betraktning fremfor det andre.

Nei, de har det nok litt enklere - på godt og vondt :)

Forresten så er vel mrxx er vel egentlig Babette såvidt jeg har forstått ;)

Vurderer å tenne peisen faktisk jeg - helt tatt av romantikk plutselig nå :-)

*titter veeeldig forelsket bort på drømmeprinsen*

Ingen drømmeprins i sikte - er på jobbfest og avkommet hans hos en kompis. Men må snart haffe sistnevnte inn for kvelden, da;-)

De skriver i alle fall ikke inn på dol for å reflektere, diskutere og spekulere rundt slike problemstillinger i noen dager før de filosoferer og grubler seg frem til hva som _kanskje_ kan være rett å gjøre, dersom ditt og dersom datt og tatt det ene i betraktning fremfor det andre.

Er det sant???

*skandalelysten nå...*

Så når Babette skriver at hun er skremt av meg og innleggene mine, så er det en livs levende mann som sitter litt engstelig der ute....?

*smiler slemt nå - ser ut som Nemi som har fanget en soss...*

Men hva med Hønse-Magda oppi alt dette?`?? ;-)

Ingen drømmeprins i sikte - er på jobbfest og avkommet hans hos en kompis. Men må snart haffe sistnevnte inn for kvelden, da;-)

Men han kommer hjem etterhvert og finner deg og er kjempeglad for det tenker jeg :-)

Drømmeprinsen og jeg er verdens kjedeligste mennesker - vi er stort sett alltid hjemme og koser oss glugg ihjel med peisen og en kopp te. Eller et glass vin en gang iblant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...