Gjest frustrert jente, 28 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hei! Kjæresten min og jeg har vært sammen i to år (vi er 28 og 31 år). Det siste året har vi nesten ikke hatt sex. De første 6 månedene skyldtes det at jeg hadde en sterk soppinfeksjon som gjorde at sex var veldig vondt for meg. Deretter ble jeg gravid (av det ene samleiet vi hadde etter at infeksjonen endelig var borte), men jeg tok abort fordi forholdet vårt på den tiden skrantet. Aborten medførte at forholdet ble satt veldig på prøve, og vi gikk til familieterapeut (det var han som ville at jeg skulle ta abort fordi han mente forholdet vårt ikke var sterkt nok til å få barn sammen enda). Siden jeg fikk soppinfeksjon for over ett år siden har vi hatt samleie 4 ganger. Jeg tror infeksjonen, aborten og det ustabile forholdet etterpå gjorde at kjæresten min mistet fullstendig lysten på sex. Nå er forholdet blitt mer stabilt igjen, og vi føler begge at vi kan ha en fremtid sammen. Men selv om vi har det veldig bra igjen, vil han ikke ha sex. Han sier selv han ikke vet hvorfor, og unnskylder seg med at han har så mye annet å tenke på og at han rett og slett ikke har tid til å tenke på sex. Han sier det ikke har noe med meg å gjøre og at han er glad i meg og vil dele resten av livet sammen med meg. Han bekrefter også at han synes jeg har fin og tiltrekkende kropp. Men samtidig har han ingen god forklaring på hva lystmangelen skyldes og svarer bare "jeg vet ikke" når jeg spør. Jeg har forsøkt alle taktikker for å vekke lysten hos ham igjen; snakke med ham om det, la han være i fred og ikke mase, nærme meg han forsiktig med kroppskontakt og å si positive ting om kroppen hans og han som person. Ingen ting ser ut til å hjelpe. Han reagerer fysisk noen ganger hvis jeg står naken inntil han, men hvis jeg spør om han vil ha sex, trekker han seg unna og sier at reaksjonen i penis ikke betyr at han vil ha sex. Mitt siste desperate forsøk var å sende ham til deg for samtale. Men det har ikke fungert. Han var hos deg tre ganger og fikk beskjed om å ta sommeren til hjelp og gi det tid. Men det hjalp ikke så mye. Vi har snakket om å sette av mer tid til hverandre og ligge i sengen med stearinlys og bare prate. Og å ta ting sakte for å se om lysten kommer da. Men hver gang jeg spør om vi skal legge oss litt tidlig og bare slappe av sammen i sengen, vil han ikke. Som du sikkert skjønner gjør mangelen på sexlyst hos kjæresten min meg veldig frustrert og også usikker. For meg henger det ikke sammen at han sier han elsker meg og vil dele resten av livet sitt sammen med meg, når han ikke vil ha sex. Jeg skriver dette til deg, fordi jeg ønsker å høre dine refleksjoner rundt den problemstillingen jeg har skissert. Hva tror du grunnen kan være til at han har miste lysten? og hva kan jeg gjøre for å hente den frem igjen? Kan han gjøre noe? Og så lurer jeg veldig på hvor vanlig det er at menn ikke har sexlyst, for det snakkes alltid bare om kvinners lystmangel... Hilsen frustrert jente 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315242-han-har-ikke-lyst-p%C3%A5-sex/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 JEG tror svaret ligger i at du maser... selv om du ikke mener det, så stresser du dette noe voldsomt - og da trekker han seg unna.. Hvorfor spør du om han vil ha sex når du står naken inntil han, og han får ereksjon? Kan du ikke bare ta på han/kose med han, kysse han og gå rolig frem.. Du merker om han abre vil kose, elelr vil noe mer. Hvis han ikke vil ha sex, neivel - da koser du bare med han. Hvis du ikke maser, men lar lysta komme av seg selv så vil nok sperren hans gå bort. Han føler seg sikkert udugelig som ikke kan gi deg det sexlivet du ønsker, og da kan han få prestasjonsangst. Ikke prøv å press frem lysta, ikke lag så mye styr. ha det gøy sammen, og kos med han og ha nærkontakt, uten å alltid prøve å ha sex. La han vite at det må ikke ende i sexpress hver gang du nærmer deg han. Selv om du ikke sier du maser, så ligger det nok litt mas/stress i bakgrunnen hele tiden som holde lysta hans borte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315242-han-har-ikke-lyst-p%C3%A5-sex/#findComment-2581781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Bruker dere prevensjon? Hvis ikke er det mulig han er redd du vil bli gravid igjen. Det gikk dårlig sist gang. Han merker nok også at du savner sex selv om du ikke maser direkte. Prøv å snakk mindre om det og la heller ting komme naturlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315242-han-har-ikke-lyst-p%C3%A5-sex/#findComment-2584174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Godt mulig du har helt rett i at alle problmene dere har hatt som kan relateres til sex har utløst vegring mot sex hos ham. Det er egentlig en kraftpakke med negative hendelser som kan ha tatt bort lysten hans; abort med påfølgende samlivsproblemer, og en svært langvarig soppinfeksjon. Det kan gjøre at sex virker for vanskelig til at han klarer å få lyst på det. Også mulig han har kjent på dine frustrasjoner over manglende sexlyst som press, og at han dermed har fått prestasjonsproblemer på toppen. Mulig hans motstand mot å tenne derfor er sterk, selv om hans erigerte pens kan fungere som peilestav og sier noe annet. Mulig det har vart så lenge at han har omprogrammert fullstending og ser på alt med sex som trøbbel og problemer. Da må han omprogremmere og det kan ta lenger tid enn det han har brukt hos meg før sommeren. Be ham ta kontakt igjen og kom sammen med ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315242-han-har-ikke-lyst-p%C3%A5-sex/#findComment-2587159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.