bassora Skrevet 13. juli 2001 Del Skrevet 13. juli 2001 Ved ultralydundersøkelse i mars 2000 ble det påvist en "konglomerattumor med flere cyster i ve adnex 67x61x57 mm" (utdrag fra henvisn). Jeg ble da søkt innlagt til operativ behandling, og har siden ventet på innkalling. Etter å ha vært plaget med hyppige blødninger de siste månedene (i tillegg til de "vanlige" smertene), bestilte jeg ny time hos min gynekolog. Ultralyd påviste da en "71,8x41,3 mm cystadenomatøs utseende tumor i ve adnex", samt "en plommestor myomknoll bakre fundus uteri" (utdrag fra henv). Ble oppringt av en overlege fra sykehuset i forrige uke som antydet at operativt inngrep tidligst kunne skje i oktober (ferie mm). På bakgrunn av tidligere operasjoner, foreslo han at IVF-behandling utredes samtidig. I forbindelse med dette skulle han ringe meg igjen i slutten av denne uken, men intet hørt.. Begynner å bli både sliten og lei, korsryggen verker og det kjennes ut som at jeg har en vannballong i magen. Liker heller ikke tanken på at det skal være en svulst der inne, spesielt pga at underlivsplager ser ut til å være en "familieplage" (farmor død av underlivskreft). Hvor lenge bør jeg vente før noe skjer?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31525-hvor-lenge-kan-man-vente/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 14. juli 2001 Del Skrevet 14. juli 2001 Ved ultralyd kan man få ganske god informasjon om en cyste kan være 'farlig', og spesielt hvis det også ble tatt en blodprøve (CA125) som gir utslag ved ondartede cyster. Legen har ikke søkt deg snarlig inn, så det må bety at det ser fredelig ut. Det at din farmor døde av underlivskreft behøver ikke å bety at du er spesielt utsatt. Den arvelige forum for kreft opptrer i relativt ung aldre og hos mange i slekten. Jeg vil anbefale deg å kontakte gynekologen som søkte deg inn til operasjon og få hennes/hans vurdering om du kan vente. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31525-hvor-lenge-kan-man-vente/#findComment-124650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bassora Skrevet 14. juli 2001 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2001 Ved ultralyd kan man få ganske god informasjon om en cyste kan være 'farlig', og spesielt hvis det også ble tatt en blodprøve (CA125) som gir utslag ved ondartede cyster. Legen har ikke søkt deg snarlig inn, så det må bety at det ser fredelig ut. Det at din farmor døde av underlivskreft behøver ikke å bety at du er spesielt utsatt. Den arvelige forum for kreft opptrer i relativt ung aldre og hos mange i slekten. Jeg vil anbefale deg å kontakte gynekologen som søkte deg inn til operasjon og få hennes/hans vurdering om du kan vente. I begge henvisningene ber min lege om at tumoren må fjernes snarlig. Når det gjelder arvelighet, så har to søskenbarn på farssiden vært nødt til å fjerne alt i relativt ung alder (30-35). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31525-hvor-lenge-kan-man-vente/#findComment-124669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.