Gå til innhold

Oppdateringer.

Anbefalte innlegg

Han var jo veldig lei seg da jeg fant ut dette, da. Det skal sies. Men hvorfor vet jeg ikke.

Nå har jeg også nettopp fått svar på en mail jeg sendte for litt over en uke siden, hvor det bl.a. står:

"Hun har i likhet med meg tvilt på forholdet og om vi har en fremtid sammen. Det at jeg sjelden er hjemme har gjort at vi ikke har fått satt oss ned og snakket ut, i tillegg til det at jeg er en person som har vansker for å snakke om (....)

Jeg ble forelsket i deg (...), men elsker henne. (...)

Ville jeg ha sagt sannheten etter hvert? Jeg vet ikke. Kanskje aldri, ettersom situasjonen var så håpløs. Det spiller uansett ingen rolle nå. (...) Livet er komplisert og mye spiller inn som vi ikke råder over.

Jeg er veldig lei for at jeg har såret deg. Du er et godt menneske og fortjener virkelig en mann som (...).

(...)

Men som vi vet er jeg jo bare en egoistisk, ***-styrt fyr. Likegyldig til andres følelser.

----

Så her slites jeg nok en gang med å ha forståelse for han. Jeg vet ikke hva jeg skal tro.

Men jeg føler meg helt jævlig. Som om han prøvde ut meg, og fant ut at han heller ville ha henne. Og atpåtil synes jeg er så dårlig at det er ok å være nedlatende til meg.

Du gjorde det ubehagelig for ham - han vil være ekkel mot deg og sende deg en slik mail.

Eller kanskje samboeren hans har skrevet den for ham for alt du vet.

Hadde han ikke vært rundt med andre også i tiden før han traff deg da - mens han også var samboer? Mener du sa det i starten også jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315299-oppdateringer/page/3/#findComment-2582234
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

11

• damedamen

6

• Lillemus

2

• mil1365380270

2

Mest aktive i denne tråden

Du gjorde det ubehagelig for ham - han vil være ekkel mot deg og sende deg en slik mail.

Eller kanskje samboeren hans har skrevet den for ham for alt du vet.

Hadde han ikke vært rundt med andre også i tiden før han traff deg da - mens han også var samboer? Mener du sa det i starten også jeg.

Er mailen ekkelt ment? Jeg vet ikke hva jeg skal tro.

Han har ikke nektet for at det har vært annet "små-tull" det siste året, nei, men ingen han var forelska i visstnok. Uansett så var jo de begge tydeligvis usikre på om de hadde en fremtid sammen?

Æsj.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315299-oppdateringer/page/3/#findComment-2582259
Del på andre sider

Han har ikke nektet for at det har vært annet "små-tull" det siste året, nei, men ingen han var forelska i visstnok. Uansett så var jo de begge tydeligvis usikre på om de hadde en fremtid sammen?

Æsj.

Små-tull ja....... Det er det du ville blitt kalt også det.

Neste gang du finner ut at du skal snakke med ham synes jeg du skal spørre etter hvem dette var og prate med dem også jeg. Tenker det var små-tull ja :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315299-oppdateringer/page/3/#findComment-2582262
Del på andre sider

Små-tull ja....... Det er det du ville blitt kalt også det.

Neste gang du finner ut at du skal snakke med ham synes jeg du skal spørre etter hvem dette var og prate med dem også jeg. Tenker det var små-tull ja :-)

Men mailen. Både vise anger og få meg til å fatte at han er en bra fyr i bunn og grunn (inkludert ironisk siste linje), eller rett og slett bare for å få meg til å føle meg enda verre på et eller annet indirekte vis?

Hadde tatt seg ut om det viser seg at det er samboeren som sitter og skriver, ihvertfall :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315299-oppdateringer/page/3/#findComment-2582266
Del på andre sider

Men mailen. Både vise anger og få meg til å fatte at han er en bra fyr i bunn og grunn (inkludert ironisk siste linje), eller rett og slett bare for å få meg til å føle meg enda verre på et eller annet indirekte vis?

Hadde tatt seg ut om det viser seg at det er samboeren som sitter og skriver, ihvertfall :-)

_Kun_ for å få deg til å få dårlig samvittighet så han ikke skal få flere overraskelser fra deg. Akkurat som romlelydene i magen da han var så fortvilet sist - mens han fremdeles løy deg rett i trynet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315299-oppdateringer/page/3/#findComment-2582270
Del på andre sider

_Kun_ for å få deg til å få dårlig samvittighet så han ikke skal få flere overraskelser fra deg. Akkurat som romlelydene i magen da han var så fortvilet sist - mens han fremdeles løy deg rett i trynet.

Hvilke "overraskelser" kan han frykte når katta allerede er ute av sekken?

Skjønner ingenting.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315299-oppdateringer/page/3/#findComment-2582274
Del på andre sider

Annonse

Han var jo veldig lei seg da jeg fant ut dette, da. Det skal sies. Men hvorfor vet jeg ikke.

Nå har jeg også nettopp fått svar på en mail jeg sendte for litt over en uke siden, hvor det bl.a. står:

"Hun har i likhet med meg tvilt på forholdet og om vi har en fremtid sammen. Det at jeg sjelden er hjemme har gjort at vi ikke har fått satt oss ned og snakket ut, i tillegg til det at jeg er en person som har vansker for å snakke om (....)

Jeg ble forelsket i deg (...), men elsker henne. (...)

Ville jeg ha sagt sannheten etter hvert? Jeg vet ikke. Kanskje aldri, ettersom situasjonen var så håpløs. Det spiller uansett ingen rolle nå. (...) Livet er komplisert og mye spiller inn som vi ikke råder over.

Jeg er veldig lei for at jeg har såret deg. Du er et godt menneske og fortjener virkelig en mann som (...).

(...)

Men som vi vet er jeg jo bare en egoistisk, ***-styrt fyr. Likegyldig til andres følelser.

----

Så her slites jeg nok en gang med å ha forståelse for han. Jeg vet ikke hva jeg skal tro.

Men jeg føler meg helt jævlig. Som om han prøvde ut meg, og fant ut at han heller ville ha henne. Og atpåtil synes jeg er så dårlig at det er ok å være nedlatende til meg.

Personlig hadde jeg tatt dette som hans behov for å si et siste ord, og å samtidig prøve å vinne litt sympati (i siste setning), og så hadde jeg latt det blitt med det og IKKE for meg selv vist mer forståelse for ham, for jeg ville aldri fått det godt med ham uansett, når han har løyet så lenge og så grovt til to personer. Noen plasser må grensen gå, for ens egen del, til tross for at man kan ha forståelse.

Du spør innledningsvis i tråden hvordan er det mulig å prøve ut andre mens man er usikker på forholdet sitt? Dette tror jeg dessverre er veldig vanlig. Har sett her på dol at folk som skriver inn og er fristet til dette, ofte blir oppfordret til å "prøve ut den andre", fordi forholdet ikke høres ut som det er liv laga... Tragisk. Men mange oppfordrer selvfølgelig også til å avslutte forholdet først. Heldigvis.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315299-oppdateringer/page/3/#findComment-2582280
Del på andre sider

Skjønner ingenting.

Hvis han har pyntet på sannheten ift forholdet til deg, så kan det bli ubehagelig om du og samboeren snakker sammen. Derfor kan han sikre seg litt mot dette ved å spille på din forståelse. Han kjenner deg kanskje så godt at han vet du er veldig forståelsesfull. Det tar ikke så lang tid å merke at du er det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315299-oppdateringer/page/3/#findComment-2582282
Del på andre sider

Hvis han har pyntet på sannheten ift forholdet til deg, så kan det bli ubehagelig om du og samboeren snakker sammen. Derfor kan han sikre seg litt mot dette ved å spille på din forståelse. Han kjenner deg kanskje så godt at han vet du er veldig forståelsesfull. Det tar ikke så lang tid å merke at du er det.

Tviler sterkt på at han sitter med dét inntrykket etter all kjefta :-) Jeg har hakket i stykker hvert et argument han har kommet med. Det er bare her inne jeg viser tvil.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315299-oppdateringer/page/3/#findComment-2582296
Del på andre sider

Personlig hadde jeg tatt dette som hans behov for å si et siste ord, og å samtidig prøve å vinne litt sympati (i siste setning), og så hadde jeg latt det blitt med det og IKKE for meg selv vist mer forståelse for ham, for jeg ville aldri fått det godt med ham uansett, når han har løyet så lenge og så grovt til to personer. Noen plasser må grensen gå, for ens egen del, til tross for at man kan ha forståelse.

Du spør innledningsvis i tråden hvordan er det mulig å prøve ut andre mens man er usikker på forholdet sitt? Dette tror jeg dessverre er veldig vanlig. Har sett her på dol at folk som skriver inn og er fristet til dette, ofte blir oppfordret til å "prøve ut den andre", fordi forholdet ikke høres ut som det er liv laga... Tragisk. Men mange oppfordrer selvfølgelig også til å avslutte forholdet først. Heldigvis.

Føler meg noe så inn i*** brukt. Og hvis det var nå sånn at hun også var usikker på forholdet, så er det sikkert desto lettere for henne å tilgi, de kan reparere alt "nå som de har innsett at de elsker hverandre", og gir seg blanke i hvem de har tråkket på underveis.

Har (som du ser under) vist fint lite forståelse for han uansett, så har hardt for å se for meg at det er det han fisker etter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315299-oppdateringer/page/3/#findComment-2582310
Del på andre sider

Føler meg noe så inn i*** brukt. Og hvis det var nå sånn at hun også var usikker på forholdet, så er det sikkert desto lettere for henne å tilgi, de kan reparere alt "nå som de har innsett at de elsker hverandre", og gir seg blanke i hvem de har tråkket på underveis.

Har (som du ser under) vist fint lite forståelse for han uansett, så har hardt for å se for meg at det er det han fisker etter.

Nå har jeg ikke lest denne tråden nedover, så skal ikke uttale meg for sikkert, men det er vel bare han som har tråkket på deg?

Forstår at du føler deg tråkket på. Han har iallefall brukt deg og løyet. Men _du_ har i mine øyne vist veldig mye karakterstyrke opp i dette. Fokuser på det. Se på hvordan hans negative sider, faktisk har satt deg på prøve og at du har bestått den med glans. Dette var en av livets utfordringer...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315299-oppdateringer/page/3/#findComment-2582322
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg ikke lest denne tråden nedover, så skal ikke uttale meg for sikkert, men det er vel bare han som har tråkket på deg?

Forstår at du føler deg tråkket på. Han har iallefall brukt deg og løyet. Men _du_ har i mine øyne vist veldig mye karakterstyrke opp i dette. Fokuser på det. Se på hvordan hans negative sider, faktisk har satt deg på prøve og at du har bestått den med glans. Dette var en av livets utfordringer...

Hun har ikke tråkket på meg, nei, det kom feil ut :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315299-oppdateringer/page/3/#findComment-2582332
Del på andre sider

Skjønner ingenting.

Han har sikkert ikke fortalt samboeren sin noen versjon du kan kjenne deg igjen i. Dessuten - på seg selv kjenner man andre. Han sitter sikkert og stresser seg opp med alt du _kunne_ ha funnet på hvis du ville.

Du får ikke noen bedre revansj ut av dette enn å la ham sitte der og ignorere ham og gå videre.

Han bedro deg - og han fortsatte å lyve da han ble tatt i det. Mer trenger du ikke vite om ham.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315299-oppdateringer/page/3/#findComment-2582419
Del på andre sider

Han har sikkert ikke fortalt samboeren sin noen versjon du kan kjenne deg igjen i. Dessuten - på seg selv kjenner man andre. Han sitter sikkert og stresser seg opp med alt du _kunne_ ha funnet på hvis du ville.

Du får ikke noen bedre revansj ut av dette enn å la ham sitte der og ignorere ham og gå videre.

Han bedro deg - og han fortsatte å lyve da han ble tatt i det. Mer trenger du ikke vite om ham.

Ikke at jeg ikke har tenkt å ignorere han fra nå av, men:

Hvordan kan det være det verste for han?

Høres jo derimot ut som om det ville være det letteste for han. Slik at han da kan lappe sammen forhold nr 1 i fred og ro.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315299-oppdateringer/page/3/#findComment-2582707
Del på andre sider

Ikke at jeg ikke har tenkt å ignorere han fra nå av, men:

Hvordan kan det være det verste for han?

Høres jo derimot ut som om det ville være det letteste for han. Slik at han da kan lappe sammen forhold nr 1 i fred og ro.

Neida - da har han ingen kontroll på deg. Kan ikke vurdere om du er ferdig med ham og har gått videre, om han var så lett å glemme, om du har funnet en ny mann allerede, om det kan hende du fortsetter å ta kontakt med kona hans, om du graver opp andre han har bollet rundt med eller hva som skjer.

Jeg kjenner jo ikke denne fyren, men jeg tror jeg kjenner typen godt nok til å vite at han nok foretrekker å vite at han er den eneste edderkoppen i sitt eget nett... Så hvis han hører _ingenting_ fra deg, så vil det nok stresse han :-)

Men det viktigste - du må videre her. Det er ikke noe for deg her. Denne mannen har behandlet deg meget dårlig, du må få ham vekk og unna.

Hvis du fortsetter å ta tlf når han ringer, veksle en setning eller tre, lese en mail osv, så vil du nok snart være der han ønsker å ha deg. Og med en kraftig følelse av at det var du som brakte ham sammen med samboeren sin igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315299-oppdateringer/page/3/#findComment-2582709
Del på andre sider

Neida - da har han ingen kontroll på deg. Kan ikke vurdere om du er ferdig med ham og har gått videre, om han var så lett å glemme, om du har funnet en ny mann allerede, om det kan hende du fortsetter å ta kontakt med kona hans, om du graver opp andre han har bollet rundt med eller hva som skjer.

Jeg kjenner jo ikke denne fyren, men jeg tror jeg kjenner typen godt nok til å vite at han nok foretrekker å vite at han er den eneste edderkoppen i sitt eget nett... Så hvis han hører _ingenting_ fra deg, så vil det nok stresse han :-)

Men det viktigste - du må videre her. Det er ikke noe for deg her. Denne mannen har behandlet deg meget dårlig, du må få ham vekk og unna.

Hvis du fortsetter å ta tlf når han ringer, veksle en setning eller tre, lese en mail osv, så vil du nok snart være der han ønsker å ha deg. Og med en kraftig følelse av at det var du som brakte ham sammen med samboeren sin igjen.

'' Neida - da har han ingen kontroll på deg. Kan ikke vurdere om du er ferdig med ham og har gått videre, om han var så lett å glemme, om du har funnet en ny mann allerede, om det kan hende du fortsetter å ta kontakt med kona hans, om du graver opp andre han har bollet rundt med eller hva som skjer. ''

Og denne usikkerheten kan han vel lett motvirke ved å få et ekstremt tett forhold til samboeren fremover, og bare nedvurdere meg som juling for å overbevise seg selv om at det han har nå er mye bedre?

''Og med en kraftig følelse av at det var du som brakte ham sammen med samboeren sin igjen.''

? Som i, "skremte han tilbake til henne" fordi jeg viste meg å ikke være like bra som henne?

Jeg skal gå videre, det er ikke det, men jeg har virkelig en trang til å forstå disse mekanismene :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315299-oppdateringer/page/3/#findComment-2582731
Del på andre sider

''Men hvordan er det MULIG å være så kald og ovenpå etter noe sånn, og hvordan er det mulig å prøve ut andre mens man er usikker på forholdet sitt?''

Drittsekk...? Enkelt og ugreit.

Ellers har han vel sin stolthet å ta vare på.

Er det forresten noen grunn til å tro på det han sier, eller høre på ham i det hele tatt?

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315299-oppdateringer/page/3/#findComment-2583163
Del på andre sider

Æsj.

Når fattigmann er sint får stuedøra smellen...

Ikke bruk mer krefter på ham.

Drit i å forske mer på dette. Du har funnet ut det som var vesentlig for deg. Fyren har ikke gjort annet enn å lyve og bedra deg. Ikke lett å svelge, nei. Men det kunne vært verre. Tiden du har sløst på ham kunne vært målt i år i stedet for i mndr.

Du har gjort det viktigste. Du har skaffet deg selv nødvendige fakta og gitt samboeren en mulighet til å ta avgjørelser ut fra fakta.

Jeg vet det brenner i deg etter å filleriste fyren. Tvinge ham i kne. Få ham til å trygle om nåde. Eller et eller annet.

Men drit i det nå. Du kommer ingen vei med slike som ham. Alt du heretter bruker av tid og krefter på dette vil måtte bokføres som rent tap. Så ikke gidd. Det blir som å gå ut til søpla å sniffe inn stanken.

Still inn e-posten slik at all mail fra ham automatisk slettes. Ringer ham så la være å svare. Tar du likevel telefonen, svarer du distre at han må har ringt feil nummer og legger på. Sleng tingene hans i en svartsekk og sett dem utenfor. Send ham en SMS, og er ikke sekken borte etter tre dager går den til Fretex.

Jobb bevisst med å rydde ham ut av ditt hjem, dine tanker og ditt liv. Han er ikke verd en kalori til.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315299-oppdateringer/page/3/#findComment-2583182
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...