Gjest frk mistenksom Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg har vært sammen med kjæresten min i over et år nå. Jeg er i 20- årene og han i 30-årene. Da jeg traff han fortalte han meg kort tid etter at han kun har elsket en person tidligere, og bruddet var hardt. De var sammen 2-3 år før han traff meg. Det ble slutt fordi hun flyttet utenlands, men de elsket hverandre like mye fortsatt og skrev til hverandre hele tiden. I begynnelsen av forholdet var det flere småbrudd på maks en dag, da jeg hadde vanskelig for å tro på han at han var over henne. Han hadde fortsatt veggene dekket av bilder av henne, noe jeg fikk fjernet. Etterhvert som forholdet vårt gikk, fortalte han meg at han elsket meg høyere enn han hadde elsket henne og at han aldri trodde det var mulig at noen kunne overta den plassen. Det begynte å bli seriøst. Jeg ble gravid, men følte ikke at det var rette tiden for et barn så jeg valgte å ta abort selv om han ønsket å beholde det. Så bestemte vi oss for å ta en 3-mnd reise, og vi hadde det fantastisk helt til slutten. Det ble mye krangel igjen pga småting egentlig. Men vi ble igjen sammen etter 2-3 ukers tid. Rett etter kom eksen hans tilbake til byen. De har mange felles venner, og fortsatt gode venner selv. Så han sa til meg at han skulle dra ut en kveld, og hun kom til å være ute også så jeg visste det. Jeg følte det var ok. Men da jeg senere får se bilder som venninnen deres har lagt ut, sitter han med armene rundt henne, kysser henne i pannen og er mye mer pyntet enn hva han vanligvis pleier å være når han skal en tur på byen. Så det var altså ikke sant det han sa til meg, han var på vorspiel med henne. Hun forsvinner fra byen, og kommer tilbake-igjen! Og han ville treffe henne over en kaffe da de fortsatt var venner. Jeg sa at jeg ikke likte det, derfor lovet han meg at han skulle la vær. Jeg prøver å ringe han på kvelden den dagen han egentlig skulle ha møtt henne, men får ikke tak i han. Jeg drar ned til han og ringer på, lenge og mange ganger men han svarer ikke. Kort tid etter at jeg har dratt derfra ringer han meg og lurer på hva som skjer. Han forklarer det hele som at venninen hennes var på jobb så hun kunne ikke hente henne på togstasjonen, så hun kom opp til han i mellomtiden og de satt kun på kjøkkenet og tok en kaffe. Etter dette hadde han røyket en joint, noe han absolutt ikke har for vane, og derfor sovnet og ikke hørt hverken tlf eller ringeklokka. Jeg elsker han, så jeg valgte å tro på han siden han er sammen med meg. Men det forsvant absolutt ikke ut av hodet, og mistanken vokste. Jeg gikk inn på facebook siden hans og fant meldinger mellom han og eksen gjennom hele forholdet vårt om at de elsket hverandre, savnet hverandre og at de var for evig hverandres. Hun har også en kjæreste i det landet hun flyttet til, men prater fortsatt om at hun er bedre for kjæresten min enn hva jeg er osv. En av disse meldingene var skrevet samme dagen som jeg tok abort. Jeg konfronterte han med det og han påsto at det var kun vennskapelig ment, men at han forsto at det var feil ord å bruke. Selv om de fleste meldingene var skrevet i begynnelsen av forholdet da det var noen småbrudd. Men det var også meldinger på bla julaften, valentines day og mens vi var ute og reiste sammen. Han la seg helt flat. Jeg ba han om å velge. Han valgte å kutte kontakten med henne helt, selv om han påsto at hun fortsatt bare var en venn. Han sa at jeg var viktigere for han enn henne, og elsket kun meg på den måten. Det har gått en tid og ting har vært vanskelig da jeg har store problemer med å stole på han, og han føler at jeg dytter han vekk ved å være så mistenksom på om de fortsatt kan ha kontakt. Han ga meg frie tøyler til å sjekke pc'en hans, passord til mail/msn/facebook osv. Nå for kort tid siden fant jeg bilder av henne på pc'en hans. Deriblant nakenbilder o.l. Men det var også bilder av henne sittende i sofaen og spise med samme møblemanget han har nå. Før han traff meg bodde han et annet sted, og hun har aldri vært i denne leiliheten annet enn da hun var på kjøkkenet og ventet på venninen Jeg spurte når han skaffet seg akvariet som også var med på bildet, og han sa at han skaffet det mens han bodde i denne leiligheten. Da jeg konfronterte han med bildene jeg hadde funnet, endret han forklaring og påsto at han plutselig hadde hatt den lenger. Det gjør meg veldig forvirret. Jeg tror virkelig at han har følelser for henne og har vært utro med henne, men jeg vil ikke innse det. Han har til og med fridd til meg, og jeg kan ikke forstå hvorfor han skulle gjort dette hvis han elsker henne. Men nå sliter dette så på forholdet at vi vet ikke hva vi skal gjøre noen av oss. Jeg klarer ikke å stole på han. Og jeg begynner å bli gal, er jeg paranoid eller naiv? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315368-tillitsproblemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barenoenideer.. Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Han har nok ikke særlig rent mel i posen nei. Tror nok dette er en veldig vanskelig situasjon for han. Dumt når forhold tar slutt på grunn av avstand, man får ikke lagt det helt bak seg. Virker som han har rota det ordentlig til for seg nå, tror ikke han lyver for deg angående følelsene han har for deg, men er desverre fult mulig å ha sterke følelser for flere av gangen. Nok sympati, det han gjør mot deg er utrolig dårlig gjort. Du må helt klart enten kunne få bekreftet at han vil holde seg 100% til deg eller komme deg ut av dette forholdet. Du har håndfaste bevis på at han har løyet for deg. Det er vel på tide at han legger alle kortene på bordet. Ikke finn på å gifte dere før dette er ordnet opp i, kan kanskje virke fristende å "binde han til deg", men kan fort gjøre det hele utrolig mye vanskeliger hvis dere ikke ordner opp i dette først. Han kan kanskje ha godt av å ta en pause fra dere begge og tenke seg godt om. Kan kanskje hjelpe å møte henne? Kan være mye misforståelser inne i bildet.. Er ikke så lett å vite. Lykke til! PS: Avsnitt er smart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315368-tillitsproblemer/#findComment-2583013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hvor sannsynlig tror du det er at han bestemmer seg helt og holdent for deg og holder seg bare til deg? Hvor sannsynlig tror du det er at du klarer å stole på ham igjen? Han har allerede løyet mer enn de fleste forhold kan tåle. Kanskje du må spørre deg selv om du vil fortsett i dette kaoset i stedet for å spørre ham hvem han vil ha? Vil du ha en mann som har haltet til begge sider fra første dag? Tar du sjansen på å binde deg i et forhold der du kanksje alltid kommer til å ha en konkurrent. Ikke vær tiggeren i dette forholdet lengre. Bli den som tar avgjørelsene. Vær obs på at det at du tok abort mot hans vilje kan ha påvirket forholdet svært negativt. Aborten var et valg du hadde rett til å ta. Men det forhindrer ikke at det kan ha gått i stykker noe for ham og i forholdet dere imellom da du gjorde det. Selv om det er ditt valg, er det ikke et valg som ikke påvirker relasjonen til barnets far. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315368-tillitsproblemer/#findComment-2583273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toril Hepsø, familieterapeut Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg synes ikke du virker hverken paranoid eller naiv ut fra det du beskriver. Det er gode nok grunner til at din mistenksomhet vekkes. Når man først er blitt mistenksom er det sådd en uro som fører til at man er mer på vakt. Når han vet at du er mistenksom og lider under dette, hvorfor sletter han ikke nakenbilder av henne og viser deg "ufarlige" bilder så du kan bli tryggere? Du er ikke naiv. Du har satt "kniven på strupen" og bedt ham om å være ærlig mot deg og kutte kontakt med henne. Det høres ut som han har ønsket å trygge deg, men ikke gjort en bra nok jobb rett og slett. Utrygghet av det omfanget du beskriver er som gift i forholdet og vanskelig for begge parter. Kan han være med deg på at forklaringer rundt akvariet var en "nødløgn" eller fastholder han sin endrede forklaring? Skal det være noen mulighet for dere må han nok innse at han må være helt fullstendig ærlig mot deg og du må kjenne at han forteller ting som de er. Det kan være en slitsom prosess, men nødvendig for at du skal komme opp på et mer bekvemt tillitsnivå i forholdet. Det er et viktigere bidrag enn at han frir. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315368-tillitsproblemer/#findComment-2589612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toril Hepsø, familieterapeut Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg synes ikke du virker hverken paranoid eller naiv ut fra det du beskriver. Det er gode nok grunner til at din mistenksomhet vekkes. Når man først er blitt mistenksom er det sådd en uro som fører til at man er mer på vakt. Når han vet at du er mistenksom og lider under dette, hvorfor sletter han ikke nakenbilder av henne og viser deg "ufarlige" bilder så du kan bli tryggere? Du er ikke naiv. Du har satt "kniven på strupen" og bedt ham om å være ærlig mot deg og kutte kontakt med henne. Det høres ut som han har ønsket å trygge deg, men ikke gjort en bra nok jobb rett og slett. Utrygghet av det omfanget du beskriver er som gift i forholdet og vanskelig for begge parter. Kan han være med deg på at forklaringer rundt akvariet var en "nødløgn" eller fastholder han sin endrede forklaring? Skal det være noen mulighet for dere må han nok innse at han må være helt fullstendig ærlig mot deg og du må kjenne at han forteller ting som de er. Det kan være en slitsom prosess, men nødvendig for at du skal komme opp på et mer bekvemt tillitsnivå i forholdet. Det er et viktigere bidrag enn at han frir. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315368-tillitsproblemer/#findComment-2589613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.