Gå til innhold

Sterke kynnere, for tidlig sist

Anbefalte innlegg

Gjest Pingo

Jeg er andregangsgravid 33u, og har en fødsel bak meg som kom overrumplende på i begynnelsen av uke36. Denne gang har jeg hatt kynnere siden medio mai, men frem til nylig har de ikke vært særlig sterke. De siste dagene har de derimot blitt svært plagsomme, det verker skikkelig i mage, rygg og "trykker" kraftig i bekkenet. Jeg kan ikke se noen regelmessighet i det. Spørsmålet mitt er: er det noen grunn til engstelse mht for tidlig fødsel? Er på ferie og vil helst unngå ukjente leger, oppsøker dem ikke uten god grunn.

Er selvsagt litt nervøs pga at det var såpass tidlig sist......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31538-sterke-kynnere-for-tidlig-sist/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Om dina kynnere blir varaktiga och nåorlunda regelbundna, så tycker jag att du skall kontakta förlosningavdelningen, där du nu befinner dig, för en vurdering. Speciellt då du upplever att det trycker mycket nedåt. Det är alltid svårt att veta vad som är normalt och vad som anses onormalt mycket, när det gjäller sammandragningar. Om dina kynnere kommer efter fysisk ansträngning och försvinner efter en stunds vila, så är det antagligen helt normalt. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...