Gå til innhold

P-pille slutt og uteblitt mens??

Gjest HASTER, ER SÅ LEI AV Å VENTE...Panda86

Anbefalte innlegg

Gjest HASTER, ER SÅ LEI AV Å VENTE...Panda86

Jeg sluttet på p-pillen (ceracette) torsdag 18 september, da hadde jeg gått på de kun en måned. Før dette har jeg brukt yasmine siden jeg var 15 år, altså i ca.7 år. Jeg hoppet altså rett over fra yasmine til ceracette uten opphold og fikk en blødning helt i begynnelsen på ceracette brettet slik jeg hadde forventet.

Jeg har etter p-pille slutt ikke hatt noen som helst form for blødning, ikke engang brun eller rosa utflod! Jeg har lest masse på nettet i det siste om dette, og har sett at alle som har sluttet på pillen har hatt en eller annen form for blødning eller antydning til blødning rett etter pilleslutt. Jeg skulle også hatt mensen tirsdag 23. eller onsdag 24. september men har ikke fått den. Jeg vet at det kan ta lang tid før en får vanlig mens etter p-pille slutt så det bekymrer med ikke så veldig, men at jeg ikke har hatt noen som helst form for blødning i løpet av disse 12-13 dagene synes jeg er rart. Har tatt mange gravitester de siste to ukene, men de har vært negative.

Jeg hadde sex under eggløsning i september, altså rundt 8- 9. september, og glemte da to piller, så det burde være en sjanse for at jeg er gravid. Men det viser da i så fall ikke på testene, og det burde det ha gjort etter så lang tid!!

Jeg har vært kvalm og oppblåst de siste to ukene, og har hatt ekstrem (!!) halsbrann slik at jeg våkner om natten og må spy. Dette har jeg aldri opplevd før, ikke engang når jeg har trodd at jeg har vært gravid tidligere. Men denne uken har alt dette avtatt, så jeg forstår ingenting.

Hvis jeg ikke er gravid så må det jo være noe annet som er galt? Er det ikke slik at en SKAL ha en blødning eller en form for blødning rett etter p-pille slutt? Off,dette ble en laang tekst men føler jeg må få forklart hele situasjonen for at dere skal kunne forstå og kunne svare.

Håper på svar gode svar, legen ga meg ingen gode råd så derfor prøver jeg her og satser på å få litt bedre hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315400-p-pille-slutt-og-uteblitt-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske vanlig at det tar en stund før man får en blødning når man har sluttet på Cerazette. Første gang jeg sluttet på dem tok det to måneder, den andre gangen nesten fire uker. Du trenger ikke å bekymre deg. Du får nok en blødning ganske snart. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...