Gjest Forundra Skrevet 13. juli 2001 Del Skrevet 13. juli 2001 Mannen har levert sædprøve i forbindelse med utredning av ufrivillig barnløshet. Svaret var at den var dårlig, og at det ble påvist chlamydia bakterier (som mulig årsak) Det jeg ikke forstår er hvordan han kunne ha chlamydia, og ikke jeg, når vi har hatt ubeskyttet samleie i 7 år! Jeg har tatt chlamydia tester flere ganger opp igjennom de årene i forbindelse med gyn-undersøkelse, og den har ALDRI vært positiv. Mannen min forstår heller ikke hvordan de kunne finne chlamydia bakterier, for han sier han ikke har hatt ubeskyttet sex med andre enn meg. Da jeg spurte gynekologen min om hvordan det kunne være mulig å ha sex med en chlamydia smittet mann i 7 år uten å bli smittet, sa han at mest sansynlig var noen andre typer chlamydia bakterier som var påvist ( Snakket noe om at noen typer fantes i lungene?) Men kan kan disse typene chlamydia bakterier påvises i sædprøve? Så det jeg lurer på er om det er kjønnsykdommen Chlamydia han har hatt eller kan det vært noe annet? Det som var galt med sædprøven var bevegligheten og utseende. Mengden var bra. Hilsen forundra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31543-kj%C3%B8nnsykdom-eller-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 14. juli 2001 Del Skrevet 14. juli 2001 Man stiller vanligvis ikke diagnosen chlamydia utfra sædprøve, men fra prøve tatt direkte i urinrørsåpningen med en tynn vattpinne. Ved en blodprøve kan man finnes antistoff mot chlamydia, men det kan også komme fra andre steder, som f.eks. lungeinfeksjon som ikke har noe med kjønnssykdom å gjøre. For å få det avklart burde din mann kanskje få tatt en urinrørsprøve? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31543-kj%C3%B8nnsykdom-eller-ikke/#findComment-124653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.