Gå til innhold

Notorisk utro ennå?

Gjest stein oscar magell paus andersen

Anbefalte innlegg

Det viser seg at kona mi (som har hatt en kortvarig affære og før dette var på grensen til utroskap tre ganger tidligere) har vært utro mot flere av sine ekser, noe jeg har fått vite først nå.

Vi har jobbet oss gjennom affæren, selv om svikene har påvirket mine følelser for henne. Nå lurer jeg på om det er naivt å tro at hun har lært? Det er første gang hun har sett konsekvensen av det hun har gjort, og jeg tror innerst inne at hun har lært. Men, skal jeg ta sjansen på å satse på henne igjen for fullt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315448-notorisk-utro-enn%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kåre Kruttlapp

Nå kjenner ikke jeg til deres samliv men kan si av egen erfaring at: tviler du nå og du "tror"hun har lært så kommer du til å tvile temmelig lenge.At hun har vært utro mot tidligere ekser og deg bekrefter at hun er generelt misfornøyd og elsker oppmerksomheten andre menn gir henne.

Alle liker oppmerksomhet men har man tråkket over den grensen så mange ganger hadde aldri verden jeg solgt mine følelser for å gå å håpe i årevis at hun har lært.Jeg har selv følt det sviket så inderlig at aldri igjen vil jeg godta noe slikt igjen!

Men det er ditt liv og søk terapi med henne hvis du vil satse! Good luck!

Er vel ikke noen vits i å håpe at dette er noe som gir seg, siden det allerede har skjedd gjentatte ganger.

Jeg tror noen er i stand til å være utro, mens andre ikke er det - din er kone er tydeligvis i stand til det, og jeg ville ikke ha klart å stole på en slik partner.

Tror du det er mulig for deg å etter hvert stable på beina den nødvendige tillit for at et ok samliv skal være mulig?

Det er som mange store og små faktorer som spiller inn at jeg synes det er vanskelig å si om dette er liv laga. Men prognosen er jo ikke så veldig god med den forhistorien du skisserer.

mvh

mil1365380270

Tror ikke man lærer å ikke være utro ved å bli konfrontert med konsekvensene. Noen evner å holde seg på matta, andre ikke. At det ikke er første gangen, lover ikke godt. Og det du sier om konsekvensene - greit at det har vært trøblete å få ro igjen etter at hun ble oppdaget, men hun har også lært at det ordner seg. Du må våge kjenne på magefølelsen din og følge denne, er du som kjenner henne.

Jeg husker innleggene dine, og var en av dem som kategorisk hevdet at hun aldri vil lære.

Men noen ganger endrer folk seg, du må nesten se selv om du kan få det godt sammen med henne igjen - det er jo bare du som kjenner henne. Ut fra statistikken vil hun gjerne være utro igjen, men alle passer ikke inn i statistikk heller.

Annonse

Nå kjenner ikke jeg til deres samliv men kan si av egen erfaring at: tviler du nå og du "tror"hun har lært så kommer du til å tvile temmelig lenge.At hun har vært utro mot tidligere ekser og deg bekrefter at hun er generelt misfornøyd og elsker oppmerksomheten andre menn gir henne.

Alle liker oppmerksomhet men har man tråkket over den grensen så mange ganger hadde aldri verden jeg solgt mine følelser for å gå å håpe i årevis at hun har lært.Jeg har selv følt det sviket så inderlig at aldri igjen vil jeg godta noe slikt igjen!

Men det er ditt liv og søk terapi med henne hvis du vil satse! Good luck!

Hun har sagt at hun liker bekreftelse av andre og at hun vil jobbe med det når jeg er klar for å ta henne helt inntil meg igjen.... Har sagt at hun må jobbe med det før jeg vil ta henne helt inntil meg igjen, men intet skjer..... hun jobber aldri med forholdet........ bare tøffelen meg som gjør det, tror jeg

Er vel ikke noen vits i å håpe at dette er noe som gir seg, siden det allerede har skjedd gjentatte ganger.

Jeg tror noen er i stand til å være utro, mens andre ikke er det - din er kone er tydeligvis i stand til det, og jeg ville ikke ha klart å stole på en slik partner.

det er første gang hun har fått reaksjon, den gangen hun havnet i seng (med undertøy) på med en annen fikk hun ingen reaksjon av meg fordi hun var så full,,, satte det over listen over uhell og naivitet,,, at hun burde skjønt hvor mannen ville ha henne da han tok kontakt med min kone som var altfor beruset,,

hun har hatt så dårlig samvittighet,,, såpass at hun ikke vet om hun klarer å leve med det,, den er samvittigheten hennes jeg stoler på nå

Tror du det er mulig for deg å etter hvert stable på beina den nødvendige tillit for at et ok samliv skal være mulig?

Det er som mange store og små faktorer som spiller inn at jeg synes det er vanskelig å si om dette er liv laga. Men prognosen er jo ikke så veldig god med den forhistorien du skisserer.

mvh

ja, men jeg mangler mer tillit til at hun kommer til å skjønne hva et forhold krever,,,,,,, generelt.

Tror ikke man lærer å ikke være utro ved å bli konfrontert med konsekvensene. Noen evner å holde seg på matta, andre ikke. At det ikke er første gangen, lover ikke godt. Og det du sier om konsekvensene - greit at det har vært trøblete å få ro igjen etter at hun ble oppdaget, men hun har også lært at det ordner seg. Du må våge kjenne på magefølelsen din og følge denne, er du som kjenner henne.

tror du ikke at man lærer av det....? jeg er kanskje naiv,, men magefølelsen sier faktisk at jeg kan stole på det,, til tross for at hun prøver å lure til seg mer alkhol enn vi har avtalt den ene gangen hun har festet alene etter affæren (har behov for litt faste rammer mht alkohol for å bli trygg), selv om hun benekter å ha prøvd å lure til seg mer enn avtalt.,, men vet hun innerst inne synes reglene er litt stramme.. er det for mye å be om?

Jeg husker innleggene dine, og var en av dem som kategorisk hevdet at hun aldri vil lære.

Men noen ganger endrer folk seg, du må nesten se selv om du kan få det godt sammen med henne igjen - det er jo bare du som kjenner henne. Ut fra statistikken vil hun gjerne være utro igjen, men alle passer ikke inn i statistikk heller.

jeg tenker litt "hva om fem år, hva om ti år, femten?", når hverdagn slår inn, hun er på fest, drikker, blir sjarmert, sjarmerer... men per i dag stoler jeg på henne,,

ja, men jeg mangler mer tillit til at hun kommer til å skjønne hva et forhold krever,,,,,,, generelt.

Det må vel bli summen av tillit eller misstillit som blir utslagsgivende for om forholdet kan repareres. Andre faktorer spiller selvsagt også inn. Men på tillitsfronten finnes en smertegrense et sted.

mvh

Gjest serdusola

Hun har sagt at hun liker bekreftelse av andre og at hun vil jobbe med det når jeg er klar for å ta henne helt inntil meg igjen.... Har sagt at hun må jobbe med det før jeg vil ta henne helt inntil meg igjen, men intet skjer..... hun jobber aldri med forholdet........ bare tøffelen meg som gjør det, tror jeg

Kvitt deg med subbet! Og gå videre i livet og søk etter lykke. Hva pokker er vitsen med å jobbe dag ut og dag inn for å få et forhold til å fungere? Og da mener jeg jobbe med å finne trygghet, kunne stole på igjen, føle godt igjen. De elementære tingene må være der - da kan man jobbe for at et forhold skal forbli slik.

Du har kun dette livet, bruk det på noe som er godt.

Så kan du argumentere med at du elsker henne og unnskylde hennes oppførsel både i deres forhold og tidligere forhold. Det kan du bruke resten av livet på hvis du gidder. Men du er bedre tjent med å bruke det på noe annet.

Your choice.

Annonse

tror du ikke at man lærer av det....? jeg er kanskje naiv,, men magefølelsen sier faktisk at jeg kan stole på det,, til tross for at hun prøver å lure til seg mer alkhol enn vi har avtalt den ene gangen hun har festet alene etter affæren (har behov for litt faste rammer mht alkohol for å bli trygg), selv om hun benekter å ha prøvd å lure til seg mer enn avtalt.,, men vet hun innerst inne synes reglene er litt stramme.. er det for mye å be om?

Tror ikke jeg hadde giddet et forhold hvor jeg må sette - eller leve etter - regler. Man er da tross alt to voksne, og ikke en voksen og et barn.

Tror ikke hun kommer til å være til å stole på før hun lærer å bekrefte seg selv i større grad.

mil1365380270

Tror det enten er et valg man tar fordi man er redd for å miste, eller lysten til å være utro forsvinner fordi forholdet har blitt bedre.

Ville mistet siste rest av respekt og tillit om jeg måtte passe på alkoholinntaket, og det til og med viser seg at hun ikke respekterer det dere har blitt enige om.

Men som sagt, det er du som kjenner henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...