Gjest Ulvinnen Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 De flestej eg vet om som har vært utro, har fortsatt med det. Men jeg vet om ett unntak. En venninne av meg var utro mot sin første ektemann 4 ganger, og forlot ham med den siste elskeren. Hun sier at hun har vært trofast nå i sitt nye forhold, og hevder at hun vil fortsette å være det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315495-statistikken/page/2/#findComment-2584512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurer på det i dag Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 De flestej eg vet om som har vært utro, har fortsatt med det. Men jeg vet om ett unntak. En venninne av meg var utro mot sin første ektemann 4 ganger, og forlot ham med den siste elskeren. Hun sier at hun har vært trofast nå i sitt nye forhold, og hevder at hun vil fortsette å være det. Har ektemakene visst om det i de tilfellene de har vært utro flere ganger? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315495-statistikken/page/2/#findComment-2584532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Har ektemakene visst om det i de tilfellene de har vært utro flere ganger? Når det gjelder venninnen min, så visste eksmannen bare om den siste. De andre tilfellene, så fikk parneren vite det underveis. På den måten at det ble slutt etter utroskapen, den utro ble sammen med den nye, som h*n også var utro mot, slik at det ble slutt, og ny partner som det igjen ble slutt med etter utroskap. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315495-statistikken/page/2/#findComment-2584537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Platina Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg var sammen med min eks i mange år. Han var utro en gang i starten av forholdet, men jeg tror faktisk at han lærte av det og at han aldri var utro igjen. Nå har jeg vært singel noen år og vet at de man tror det minst om ofte er de som er mest utro... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315495-statistikken/page/2/#findComment-2584587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Tviler på at det fins noen god statistikk på dette. Men mens det på den ene siden fins et uttrykk som sier at "en gang utro, alltid utro", fins det et annen uttrykk som sier at "brent barn skyr ilden". Mange som er utro tenker ikke over konsekvensen av dette. Men når de ser hvor såret den andre blir, hvor dårlig samvittighet de får og ser risikoen for at forholdet ødelegges, så vil nok en del gå i seg selv og dermed ikke være utro i framtiden. Det avhenger også av hva slags utroskap en snakker om. En gang i fylla på julebordet er noe annet enn et årelangt utroskap med en på jobb. Det er også forskjell i hvordan dette ble funnet ut. Enkelte innrømmer det selv, andre blir avslørt av tredjepart. Hvordan den utro reagerer ved oppdagelsen er også viktig. Dersom denne legger seg flat og gjør alt for å få ny tillit er sjansen bedre for at denne er trofast videre, enn dersom han nekter blankt eller prøver å legge skylden over på den andre. Jeg mener altså at en gang utro slett ikke trenger bety alltid utro. Men er man utro 2 eller flere ganger er nok sannsynligheten svært stor for at man vil være utro også i framtiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315495-statistikken/page/2/#findComment-2584782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flere ganger utro = alltid utro Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg tror ikke helt at "En gang utro, alltid utro" er gjeldende. Jeg tror at _alle_ kan havne i en situasjon der man gjør noe man overhode ikke burde gjort. Ja, alle, uansett hvor god moral man har. Om man derimot er utro flere ganger, da begynner oddsene for troskap å bli dårlige. Min gode venn Jon er et kjempeeksempel. Han er verdens snilleste mann, i tillegg til at han er Mann. Kjekk og grei, og han vet ikke hva godt han kan gjøre for Kvinnen i Hans Liv. Han har stor omsorg for Kvinnen, og bærer henne gjerne fram i livet på sine bare hender. Og slikt blir man elsket for, han har alltid vært i veldig fine forhold. Allikevel er Jon _alltid_ utro mot sine kvinner. Han er nemlig så utrolig glad i _damer_. Alle slags damer, og jo fullere Jon er, jo flottere blir alle damer. Også er Jon så glad i å kose. Han er en øm og flott elsker, også i fylla, så han har greid å opparbeide seg et flott rykte på den fronten. Dermed er damene villige også. Selv om Jon er usigelig glad i Kvinnen i Sitt Liv, så er han utro med andre. Og han mener virkelig ikke å såre Kvinnen. Hvis alle bare kunne holdt kjeft, så ville alt blitt helt bra. For helt oppriktig, han vil virkelig ikke være noen slem og ugrei mann. Han elsker sin Kvinne, selv om han elsker med andre kvinner. Når Jon går inn i nye forhold (han blir jo stadig kastet ut, naturlig nok, ting kommer jo for en dag), så er han superbestemt på at denne Kvinnen skal ha ham helt alene. Men når det har gått en tid, da, så synes han at han har vært så flink at han fortjener å kunne kose seg litt igjen. Med en annen. Selv om han elsker Kvinnen. Slik tror jeg mange notorisk utro partnere er. Forskjellen på kvinner og menn er gjerne at menn er utro i gode forhold, mens kvinner er det i dårlige forhold. Sånn i generelle vendinger. Personlig vet jeg ikke om jeg hadde klart å tilgi utroskap. Derfor er jeg heller ikke sikker på om jeg vil vite noe om min bedre halvdel er "på vift". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315495-statistikken/page/2/#findComment-2584926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg tror ikke helt at "En gang utro, alltid utro" er gjeldende. Jeg tror at _alle_ kan havne i en situasjon der man gjør noe man overhode ikke burde gjort. Ja, alle, uansett hvor god moral man har. Om man derimot er utro flere ganger, da begynner oddsene for troskap å bli dårlige. Min gode venn Jon er et kjempeeksempel. Han er verdens snilleste mann, i tillegg til at han er Mann. Kjekk og grei, og han vet ikke hva godt han kan gjøre for Kvinnen i Hans Liv. Han har stor omsorg for Kvinnen, og bærer henne gjerne fram i livet på sine bare hender. Og slikt blir man elsket for, han har alltid vært i veldig fine forhold. Allikevel er Jon _alltid_ utro mot sine kvinner. Han er nemlig så utrolig glad i _damer_. Alle slags damer, og jo fullere Jon er, jo flottere blir alle damer. Også er Jon så glad i å kose. Han er en øm og flott elsker, også i fylla, så han har greid å opparbeide seg et flott rykte på den fronten. Dermed er damene villige også. Selv om Jon er usigelig glad i Kvinnen i Sitt Liv, så er han utro med andre. Og han mener virkelig ikke å såre Kvinnen. Hvis alle bare kunne holdt kjeft, så ville alt blitt helt bra. For helt oppriktig, han vil virkelig ikke være noen slem og ugrei mann. Han elsker sin Kvinne, selv om han elsker med andre kvinner. Når Jon går inn i nye forhold (han blir jo stadig kastet ut, naturlig nok, ting kommer jo for en dag), så er han superbestemt på at denne Kvinnen skal ha ham helt alene. Men når det har gått en tid, da, så synes han at han har vært så flink at han fortjener å kunne kose seg litt igjen. Med en annen. Selv om han elsker Kvinnen. Slik tror jeg mange notorisk utro partnere er. Forskjellen på kvinner og menn er gjerne at menn er utro i gode forhold, mens kvinner er det i dårlige forhold. Sånn i generelle vendinger. Personlig vet jeg ikke om jeg hadde klart å tilgi utroskap. Derfor er jeg heller ikke sikker på om jeg vil vite noe om min bedre halvdel er "på vift". ''Forskjellen på kvinner og menn er gjerne at menn er utro i gode forhold, mens kvinner er det i dårlige forhold. Sånn i generelle vendinger.'' Så du mener at måten kvinner skal sikre seg mot at ektemannen er utro, er å sørge for at han har det ille i forholdet? Den der henger ikke på greip. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315495-statistikken/page/2/#findComment-2584948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flere ganger utro = alltid utro Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 ''Forskjellen på kvinner og menn er gjerne at menn er utro i gode forhold, mens kvinner er det i dårlige forhold. Sånn i generelle vendinger.'' Så du mener at måten kvinner skal sikre seg mot at ektemannen er utro, er å sørge for at han har det ille i forholdet? Den der henger ikke på greip. ''Så du mener at måten kvinner skal sikre seg mot at ektemannen er utro, er å sørge for at han har det ille i forholdet?'' Nei-nei-nei, det mener jeg jo slettes ikke. Terskelen for å havne utpå er ulik hos kvinner og menn. For kvinner er det gjerne et dårlig forhold som er _årsaken_ til at hun blir utro, mens menn ikke trenger denslags årsaker. Han kan godt være i et godt forhold og enda være utro, mens kvinner er trofaste mot sin mann når hun elsker han og de har det bra. Som sagt, i _generelle_ vendinger. Det gjelder naturligvis ikke alle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315495-statistikken/page/2/#findComment-2584979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg tror ikke helt at "En gang utro, alltid utro" er gjeldende. Jeg tror at _alle_ kan havne i en situasjon der man gjør noe man overhode ikke burde gjort. Ja, alle, uansett hvor god moral man har. Om man derimot er utro flere ganger, da begynner oddsene for troskap å bli dårlige. Min gode venn Jon er et kjempeeksempel. Han er verdens snilleste mann, i tillegg til at han er Mann. Kjekk og grei, og han vet ikke hva godt han kan gjøre for Kvinnen i Hans Liv. Han har stor omsorg for Kvinnen, og bærer henne gjerne fram i livet på sine bare hender. Og slikt blir man elsket for, han har alltid vært i veldig fine forhold. Allikevel er Jon _alltid_ utro mot sine kvinner. Han er nemlig så utrolig glad i _damer_. Alle slags damer, og jo fullere Jon er, jo flottere blir alle damer. Også er Jon så glad i å kose. Han er en øm og flott elsker, også i fylla, så han har greid å opparbeide seg et flott rykte på den fronten. Dermed er damene villige også. Selv om Jon er usigelig glad i Kvinnen i Sitt Liv, så er han utro med andre. Og han mener virkelig ikke å såre Kvinnen. Hvis alle bare kunne holdt kjeft, så ville alt blitt helt bra. For helt oppriktig, han vil virkelig ikke være noen slem og ugrei mann. Han elsker sin Kvinne, selv om han elsker med andre kvinner. Når Jon går inn i nye forhold (han blir jo stadig kastet ut, naturlig nok, ting kommer jo for en dag), så er han superbestemt på at denne Kvinnen skal ha ham helt alene. Men når det har gått en tid, da, så synes han at han har vært så flink at han fortjener å kunne kose seg litt igjen. Med en annen. Selv om han elsker Kvinnen. Slik tror jeg mange notorisk utro partnere er. Forskjellen på kvinner og menn er gjerne at menn er utro i gode forhold, mens kvinner er det i dårlige forhold. Sånn i generelle vendinger. Personlig vet jeg ikke om jeg hadde klart å tilgi utroskap. Derfor er jeg heller ikke sikker på om jeg vil vite noe om min bedre halvdel er "på vift". ''Han er nemlig så utrolig glad i _damer_. Alle slags damer, og jo fullere Jon er, jo flottere blir alle damer. Også er Jon så glad i å kose. '' Mer enn noe annet tror jeg Jon søker bekreftelse på sin egen tiltrekningskraft, og det synes jeg er en faktor du unnlater å nevne i din beskrivelse. Mer enn glad i kvinner tror jeg han han mer eller mindre ubevisst er opptatt av å bevise for seg selv at han kan nedlegge og tilfredsstille de kvinner han vil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315495-statistikken/page/2/#findComment-2585292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jeg har aldri vært utro, ligger ikke helt for meg men nå har jeg ikke vært gift lenger enn sju år før jeg ble skilt og han var i hvert fall notorisk utro de siste to årene 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315495-statistikken/page/2/#findComment-2585588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jeg tror ikke helt at "En gang utro, alltid utro" er gjeldende. Jeg tror at _alle_ kan havne i en situasjon der man gjør noe man overhode ikke burde gjort. Ja, alle, uansett hvor god moral man har. Om man derimot er utro flere ganger, da begynner oddsene for troskap å bli dårlige. Min gode venn Jon er et kjempeeksempel. Han er verdens snilleste mann, i tillegg til at han er Mann. Kjekk og grei, og han vet ikke hva godt han kan gjøre for Kvinnen i Hans Liv. Han har stor omsorg for Kvinnen, og bærer henne gjerne fram i livet på sine bare hender. Og slikt blir man elsket for, han har alltid vært i veldig fine forhold. Allikevel er Jon _alltid_ utro mot sine kvinner. Han er nemlig så utrolig glad i _damer_. Alle slags damer, og jo fullere Jon er, jo flottere blir alle damer. Også er Jon så glad i å kose. Han er en øm og flott elsker, også i fylla, så han har greid å opparbeide seg et flott rykte på den fronten. Dermed er damene villige også. Selv om Jon er usigelig glad i Kvinnen i Sitt Liv, så er han utro med andre. Og han mener virkelig ikke å såre Kvinnen. Hvis alle bare kunne holdt kjeft, så ville alt blitt helt bra. For helt oppriktig, han vil virkelig ikke være noen slem og ugrei mann. Han elsker sin Kvinne, selv om han elsker med andre kvinner. Når Jon går inn i nye forhold (han blir jo stadig kastet ut, naturlig nok, ting kommer jo for en dag), så er han superbestemt på at denne Kvinnen skal ha ham helt alene. Men når det har gått en tid, da, så synes han at han har vært så flink at han fortjener å kunne kose seg litt igjen. Med en annen. Selv om han elsker Kvinnen. Slik tror jeg mange notorisk utro partnere er. Forskjellen på kvinner og menn er gjerne at menn er utro i gode forhold, mens kvinner er det i dårlige forhold. Sånn i generelle vendinger. Personlig vet jeg ikke om jeg hadde klart å tilgi utroskap. Derfor er jeg heller ikke sikker på om jeg vil vite noe om min bedre halvdel er "på vift". Det var da en utrolig forskjønnende forklaring på Jons notoriske utroskap. Kanskje slik Jon ville sagt det selv... mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315495-statistikken/page/2/#findComment-2585729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 ''Forskjellen på kvinner og menn er gjerne at menn er utro i gode forhold, mens kvinner er det i dårlige forhold. Sånn i generelle vendinger.'' Så du mener at måten kvinner skal sikre seg mot at ektemannen er utro, er å sørge for at han har det ille i forholdet? Den der henger ikke på greip. Tiltredes. Dessuten tror jeg ikke at kvinnerasen generelt sett er så mye mer moralske enn menn at de må ha det dårlig i et forhold for å ramle utpå. At forholdet skranter er kanskje den mest brukte unnskyldningen og bortforklaringen på utroskap. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315495-statistikken/page/2/#findComment-2585730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Når det gjelder venninnen min, så visste eksmannen bare om den siste. De andre tilfellene, så fikk parneren vite det underveis. På den måten at det ble slutt etter utroskapen, den utro ble sammen med den nye, som h*n også var utro mot, slik at det ble slutt, og ny partner som det igjen ble slutt med etter utroskap. "Well have you left the one you left me for.." mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315495-statistikken/page/2/#findComment-2585731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 "Well have you left the one you left me for.." mvh Godt sagt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315495-statistikken/page/2/#findComment-2586091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Blant de vi kjenner, så kan jeg faktisk ikke komme på et eneste par der det har vært snakk om utroskap... Få av våre venner er sklit, og de som er det, der har forholdet blitt slutt av andre årsaker. Så jeg kan egentlig ikke uttale meg noe særlig om utroskap. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315495-statistikken/page/2/#findComment-2586098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flere ganger utro = alltid utro Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det var da en utrolig forskjønnende forklaring på Jons notoriske utroskap. Kanskje slik Jon ville sagt det selv... mvh Det er vel ikke akkurat noe skjønt med det, da, han er jo utro etter noter, og det får jo stadig vekk konsekvenser for han. Problemet hans er jo at han ikke vil noen noe vondt, men greier ikke å holde fingra av fatet. Overhode ikke noe forskjønnende med den seksuelle aktiviteten der, nei. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315495-statistikken/page/2/#findComment-2586300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flere ganger utro = alltid utro Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 ''Han er nemlig så utrolig glad i _damer_. Alle slags damer, og jo fullere Jon er, jo flottere blir alle damer. Også er Jon så glad i å kose. '' Mer enn noe annet tror jeg Jon søker bekreftelse på sin egen tiltrekningskraft, og det synes jeg er en faktor du unnlater å nevne i din beskrivelse. Mer enn glad i kvinner tror jeg han han mer eller mindre ubevisst er opptatt av å bevise for seg selv at han kan nedlegge og tilfredsstille de kvinner han vil. ''Mer enn noe annet tror jeg Jon søker bekreftelse på sin egen tiltrekningskraft, og det synes jeg er en faktor du unnlater å nevne i din beskrivelse.'' Det kan godt hende er drivkraften hans, men slik jeg kjenner han så oppfatter jeg det ikke direkte slik. Han bare synes damer er så utrolig deilig, han storkoser seg med damer og det fører han jo stadig opp i elendighet. Du kan absolutt ha rett, jeg bor jo tross alt ikke i hue på den mannen. Heldigvis! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315495-statistikken/page/2/#findComment-2586304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meegan Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Har ikke lest alle svarene dine. Jeg har selv vært utro i tidligere forhold, når jeg var ung. Jeg er for tiden i mitt livs lengste forhold, hvor vi har vært sammen et tosifret antall år. Her har jeg ikke vært utro. Så en gang utro alltid utro stemmer ikke tror jeg . Dessverre har mannen min vært utro en gang i fylla. Så får tiden vise om det blir med den ene gangen. En gang til så får han ihvertfall fyken, eller jeg blir til å minimum ta hevn. Jeg var forøvrig tidligere sammen med en notorisk utro mann. Hvis jeg husker riktig så var den du som ringte til x-kona. Den mannen jeg var sammen minte mye om denne. Han kommer nok alltid til å være utro til potensen avtar eller no.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315495-statistikken/page/2/#findComment-2586396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Teori! Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Har en teori som i de tilfellene jeg kjenner til ofte har stemt. Når de som egentlig aldri har hatt helt det store draget hos det motsatte kjønn og kanskje ikke har noe særlig selvtillit plutselig blir sjekket opp, eller kjenner at de har draget så får de et kick som gjør at de "glemmer" konsekvensene rett å slett fordi det er så digg følelse at noen vil ha en. De som jevnt over har hatt draget å "vet" at de kan få flere på kroken enn gjennomsnittet har ikke det bekreftelsesbehovet å har større vilje til å motstå.. Tenk litt på de dere kjenner/vet om som er utro evt. ikke utro, ligger det noe i teorien? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315495-statistikken/page/2/#findComment-2586437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meegan Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Har en teori som i de tilfellene jeg kjenner til ofte har stemt. Når de som egentlig aldri har hatt helt det store draget hos det motsatte kjønn og kanskje ikke har noe særlig selvtillit plutselig blir sjekket opp, eller kjenner at de har draget så får de et kick som gjør at de "glemmer" konsekvensene rett å slett fordi det er så digg følelse at noen vil ha en. De som jevnt over har hatt draget å "vet" at de kan få flere på kroken enn gjennomsnittet har ikke det bekreftelsesbehovet å har større vilje til å motstå.. Tenk litt på de dere kjenner/vet om som er utro evt. ikke utro, ligger det noe i teorien? Absolutt ikke. Slik jeg ser det er de som er vant til å ha draget mye mer avhening av å fortsette å teste om de har det. Kommer fra en liten bygd og her ser man det godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315495-statistikken/page/2/#findComment-2586449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.