Gå til innhold

Etterverknader av mononukleose

Anbefalte innlegg

Gjest Snøkvit

Mannen min (no 37 år) fekk mononukleose i 2003. Han var svært sjuk med hepatitt, innlagd i over ei veke på sjukehus og var påfølgande sjukmeld i tre månader. Etter sjukdomen har helsa forandra seg: han er unormalt sliten, konstant trøtt, tom for krefter, og får "alt", no seinast halsbetennelse og lungebetennelse. Det verkar som noko har skjedd med immunforsvaret. Han har tidlegare vore svært frisk. Kan alle desse infeksjonane og den konstante "slitenheita" ha samanheng med mononukleosen? Kan den ha blussa opp igjen eller gjort noko med immunforsvaret? På forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315531-etterverknader-av-mononukleose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Slike etter virkninger etter mononucleose forekommer slett ikke sjeldent. Men, jeg synes at 5 år er ganske lang tid, og det er kanskje for r å slå seg til ro med det at alle plager som din mann har skyldes den gamle mononucleosen. Man bør forsøke å utelukke at det er andre forhold som ligger bak. Jeg ville anbefale at du får en henvisning til en infeksjonsmedisiner eller helst infeksjonsimmunolog som kan undersøke ham, ta de nødvendige prøver og foreta en helhetsvurdering. Det kan være monoucleosen, men ut fra dine opplysninger er det ikke mulig å fastlå at det ikke er noe mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...