Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For deres vedkomne håper jeg det tar en god stund.Er dere ikke litt vel unge?? 16 år og mamma er ikke bare enkelt, men hvis dere har eget sted og bo, begge er i jobb så går det vel greit.Når det er sagt er det ikke noe fasitsvar på når man blir gravid etter p-pille slutt.Det kan gå fort og det kan gå ett år.

Du kan bli gravid ganske raskt etter at du har slutta med P-piller.

Jeg er sikker på at du føler deg moden nok for å få en baby, men jeg håper virkelig du tenker deg om en gang til! Hvis du prater med andre som får baby så tidlig, så er jeg rimelig sikkerpå at de vil be deg vente. Det er så koselig med et lite nurk i armene, men det er også kjempeslitsomt!! Alt kommer til å dreie seg om babyen og du får knapt nok tid til å dusje i starten.... Jeg mener også at det er svært sannsynlig at forholdet mellom deg og kjæresten vil gå til grunne når dere får barn sammen så tidlig.

Du tenker sikkert at "gamle" meg (38) ikke har peiling, men jeg har selv født tre barn. Hadde aldri trodd det skulle bli en så stor omveltning i livet å få barn - enda jeg var 27 når jeg fikk min første. Jeg venta bevisst så lenge fordi det for meg var viktig å være etablert med utdannelse, jobb, hus osv før jeg fikk barn. Er kjempeglad for at jeg venta så lenge selv om fristelsen var stor allerede fra før jeg var 20 år gammel (ble sammen med mannen min når jeg var 17).

Jeg kjenner folk som har fått barn før de fylte 20 og de er livredde for at deres egne barn skal få barn så tidlig. De vet nemlig hvor tøft det er og mange av dem sliter den dag i dag økonomisk fordi de aldri fikk tatt en skikkelig utdannelse osv. Ingen av dem er forøvrig sammen med barnefaren lengre. Forholdene var over før barna fylte tre...

Du har et langt liv foran deg og du vil sikkert gi barnet ditt de beste forutsetninger for et godt liv? Tenk nøye over dette og vær tålmodig :) Lån andres babyer, sitt barnevakt osv., så får du dekket litt av behovet for babykontakt :)

(Jeg tipper du sitter og himler med øynene nå? ;-))

Lykke til:)

Gjest sjøstjerna

Det var tidlig å ville bli innelåst....

Kjærestetiden stopper opp og blir erstattet av skriking og bleieskift.

nattesøvnen blir avbrutt og det blir fullstendig slutt på å sove om morgenen i mange år fremover.

Kranglene øker- for hvem skal stå opp mitt på natta- og hvem skal opp tidlig i morgen?

Festen som de jevnaldrene snakker om er du ikke like fri ti å gå på, fordi du er låst til baby.

jeg må virkerlig si jeg anbefaler deg å vente.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...