Gå til innhold

Hoppende bakgrunn.

Anbefalte innlegg

Gjest nibblebyte

Hei. Mann 42 år, trener mye og er i god form. Tok opp hobbyen min (RC helikopter) etter noen års dvale. Når jeg flyr helikopteret nær bakken 10 - 20 meter foran meg i sakte fart begynner bakken (bakgrunnen) å hakke. Med andre ord, bakgrunnen glir ikke jevnt men får en hakkete bevegelse. Blikket er hele tiden festet på helikopteret så det er ikke øynene som forårsaker hakkingen. Det er svært plagsomt. Hakkingen har en frekvens på ca 10 hz. Blir også litt uvel, ikke kvalm, men uvel etterpå. Akkurat som om øynene er slitne. Bruker ikke briller. Hva kan dette komme av? Vitaminmangel eller noe mer alvorlig? Ellers fungerer synet 100%

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315611-hoppende-bakgrunn/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Det du beskriver er en noe uvanlig problemstilling og jeg har liten tro på at det har feks sammenheng med vitaminmangel som du spør om. Noe hakking i blikket kan forårsakes ved intens konsentrasjon på en objekt i bevegelse men kvalme, utvelhet skal ikke forekomme. Uansett så er det lite sannsynlig at dette representerer noe alvorlig men jeg vil anbefale deg å bli henvist til en øyelege for ta en nærmere sjekk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315611-hoppende-bakgrunn/#findComment-2593554
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...