Gå til innhold

Når man elsker en annen...

Anbefalte innlegg

Gjest veldigusikkerja..

Hva gjør man? Forlater man den man har vært sammen med i mange år, som man ikke har annet enn vennskapelig følelser, for en man føler er den store kjærligheten? Samtidig er jo følelser så flyktige, det kan jo bare være forelskelsen som spiller et puss....Det skal ikke være lett :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315693-n%C3%A5r-man-elsker-en-annen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Ingen barn i bildet nei ..

Har den andre følelser for deg? Har dere snakket om det her?

Sett deg så ned å tenke litt på han du er i lag med. Hvordan vil du like om han finner seg ei anna? Er det greit for deg? Vær ærlig med deg selv og kjenn på det.

Hva kommer du frem til da? Hvem "veier" tyngst?

Gjest veldigusikkerja..

Har den andre følelser for deg? Har dere snakket om det her?

Sett deg så ned å tenke litt på han du er i lag med. Hvordan vil du like om han finner seg ei anna? Er det greit for deg? Vær ærlig med deg selv og kjenn på det.

Hva kommer du frem til da? Hvem "veier" tyngst?

Han andre har absolutt følelser for meg ja. Ingen av oss har følt det på denne måten. Og jeg har til og med tenkt at det hadde vært så mye bedre om han jeg er sammen med nå hadde funnet seg ei, for da hadde jeg sluppet å såre han så veldig..

Clue1365380406

Han andre har absolutt følelser for meg ja. Ingen av oss har følt det på denne måten. Og jeg har til og med tenkt at det hadde vært så mye bedre om han jeg er sammen med nå hadde funnet seg ei, for da hadde jeg sluppet å såre han så veldig..

Sånn generelt er det at en ikke har "følt på denne måten før" nokså overvurdert, for selvfølgelig har dere ikke det. Ettersom alle folk er forskjellige, skal det godt gjøres å føle alle forelskelser likt, og jeg tror enhver forelskelse føles som noe helt spesielt.

Neste gang du blir forelsket, vil du nok også mene at du ikke har følt det "sånn" før, uten at det dermed betyr at den mannen er den helt spesielle i hele verden.

Det er også sånn at et "forbudt fohold" eller "forbudte følelser" gjerne er mer spennende enn et forhold som kan foregå helt åpenlyst. En er forelsket selv om en ikke burde være det, en lengter mer enn i åpenlyse forhold, fordi man ikke kan møtes når man vil, og det er noe man må gjøre i smug. Samtidig har man noe å miste, nemlig det forholdet man er i, og man føler for å forsvare det at man er forelsket, noe som fører til at man gjerne overvurderer de følelsene man har. Det står jo mer på spill enn om man er singel og fri til å være forelsket. Man får heller ikke sjansen til å prøve ut forelskelsen i hverdagen, ihvertfall ikke før man har valgt bort sin nåværende partner, noe som også fører til at man kan sveve på en rosa sky litt lenger, noe som også forsterker forelskelsen.

Når det er sagt, er du sikker på at følelsene for mannen din er døde, er det jo bare å ta steget.

Annonse

Elske og kjærlighet er veldig store og feile ord og bruke på akutt forelskelse og begjær.

Det er også en sterk nedvurdering og insnevring av begrepet kjærlighet og si at man ikke lengre elsker den man har levd sammen med i mange år og fortsatt har et godt forhold til.

Ingen kan bedra deg som dine egne følelser.

mvh

Det er stort sett bare tull når voksne mennesker sier de "aldri før har følt det på denne måten". Ren brist på hukommelse og realisme iblandet et sterkt behov for unnskyldning.

Husk på at mange som man kan få heite følelser for, likevel kan være et mareritt å dele og bolig, hjem og seng med til daglig. Og uansett vil den heftige forelskelsen dere nå føler svinne hen, akkurat som den gjorde med den du lever sammen med.

Skal man stadig være heftig forelsket, får man satse på rundbrenderi. Vi man utvikle dyp kjærlighet, må man satse på den man alt har valgt, på nytt og på nytt.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...