Gjest Lurer41 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hei. Jeg er en kvinne på 41 år, som oppdaget en kul litt under høyre skulderblad inn mot ryggsøylen. Jeg oppdaget dette for ca 2 år siden, men har ikke brydd meg med det. Har fått en ny kul litt lenger opp mellom begge skulderblad, men på venstre side. Har fått vondt i ryggen, og kulene er ømme ved berøring. Hvis jeg trykker på dem, er smerten ganske intens. Liker ikke dette helt, og lurer på hva det kan være. Kulene er som en halv drue i størrelse. Jeg var også hos ryggspesialist for to måneder siden, da jeg ble nummen i venstre side av kroppen. Hans konklusjon var at jeg hadde en pågående prolaps, men dette gikk seg til, og førligheten kom tilbake. ( det føltes som om kroppen hadde dovnet bort i halve siden med tilhørende prikking) Jeg glemte å nevne kulen mellom skulderbladene for han. Hva kan dette være, noen grunn til engstelse? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315739-%C3%B8mme-kuler-p%C3%A5-ryggen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Mest sannsynlig er kulene fettkuler (lipomer) i underhuden. Disse kan i perioder bli litt betente og ømmere. Det kan også være hårrsekker som er betente ( vanligvis ikke så langvarige) eller andre arr/bindevenskuler. At kulene er runde og glatte taler mot kreftsvulster, også at de har vart såpass lenge uten at de gradvis har vokst mer betydelig enn det du angir. Jeg synes imidlertid at du uansett bør kontakte fastlegen din for sjekk. Kuler bør alltid undersøkes, og ømme kuler bør fjærnes. Trolig blir kulene dine fjærnet med lokalbedøvelse og innsendt til sjekk i mikroskop og vevsprøve. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315739-%C3%B8mme-kuler-p%C3%A5-ryggen/#findComment-2587299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.