Gå til innhold

Ønsker mannen min tilbake

Anbefalte innlegg

Gjest Veslemora

Har vært gift i over 20 år og har 2 tenåringsbarn. I sommer kom min mann hjem og så han ikke orket mer, at jeg såret han med mine flåsete kommentarer om andre damer (noe som jeg ikke forsto var sårende,( det bare var ment som tull og tøys fra min side)men han følte det som mistillit, og han begynte å tvile på sine følelser for meg. Jeg har nå måttet flytte ut, men helt til siste dag under samme tak delte vi seng og hadde regelm. sex og generelt sett en god tone. Jeg ønsker han tilbake- tror du det er håp for oss? Og hvordan bør jeg forholde meg til han. Han vet at jeg ønsker han tilbake.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315856-%C3%B8nsker-mannen-min-tilbake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du snakket med ham om hans ønsker for framtiden? 20 års samliv er jo ikke bare å avslutte sånn nærmest uten videre. Med det mener jeg at det må absolutt være en god idè med parterapi. Å ha en tredjepart til å kunne hjelpe dere å løse de problemene kan være meget lurt. Kjenner meg selv litt i det du skriver. Selv har mannen min og jeg nettopp begynt terapi og håper det skal hjelpe oss og se mye fra en annen vinkel.

For all del, ikke mas, kleng eller trygle ham om å komme tilbake. Det gjør det bare verre. Luft tanken om terapi for ham, og ellers la han få være litt alene. Skjønner godt den fortvilelsen du opplever nå.

Gjest Gamlemora

Han vet at du ønsker ham tilbake. Du vet hvor skoen trykker. Da må du nesten prøve å vise ham at du har endret deg i forhold til å respektere deg da. Så får du vente og se.

Om han vil ha deg tilbake etterhvert da så har du også lært noe om å respektere ham. Om han ikke vil det så vil uansett det at han ser at du har respekt for ham og hans valg gjøre et samarbeid om ungene lettere for dere alle.

Toril Hepsø, familieterapeut

Jeg er imponert over deg som har fått til å oppføre deg på den måten du beskriver etter at du får vite at et så langvarig forhold er over. At du klarte å bidra med god tone og sex da og at du nå oppfører deg rolig og forteller at du vil ha ham tilbake er det høy kvalitet over. Det er vel i seg selv en god søknad om forlenget samliv.

Ofte er det slik at den som ønsker seg ut av samlivet, av ulike grunner, trenger luft og rom. Hvis du blir for ivrig med å fortelle ham at du er klar igjen, kan du frata ham eller forsinke den følelsen av "frihet" som han kanskje trenger for å oppdage deg igjen. Det kan være klokt å holde igjen litt og ikke vise for åpenlyst at du tar ham tilbake når som helst.

Selv om han har gitt deg en enkelforklaring på samlivsbruddet, så er det ofte flere og kompliserte saker som ligger til grunn for et brudd etter så mange år. Når han har gått til et så drastisk skritt som å flytte fra hverandre er, så tror jeg han trenger tid til evt å vende seg mot deg igjen.

Klart det er muligheter for dere to igjen, hvis han ikke allerede er fasinert av en annen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...