Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan håndterer dere det når en venn-venninne-søster eller bror har flere forhold som ender i grus?

En venninne-søster eller bror er jo den samme personen som vi er fortsatt er glad i, men hvordan takler dere flere brudd/forhold? Hvordan forholder dere dere da til den nye partneren?

Jeg har opplevd et vennebrudd og et søskenbrudd i den siste tiden. Så tenker jeg at nei så men om jeg vil bli for glad i det neste mennesket som kommer inn i livet de sitt. Jeg vet det er egoistisk og jeg vet at det ikke blir slik. Jeg er for glad i mennesker til å ikke bry meg om dem. Men brudd er en sørgelig opplevelse fra vennesiden også :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315937-n%C3%A5r-de-g%C3%A5r-fra-hverandre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en søster som lever i et anstrengt ekteskap. De har vært sammen i over 20 år og har barn sammen. Jeg er glad i dem alle, men vet at det er et tidsspørsmål når det hele er over. Min svoger regner jeg da med at jeg ikke får sett stort. Det er jo veldig rart. Han har vært endel av familien så lenge…

mil1365380270

Min erfaring er at man naturlig glir fra hverandre og at savnet er merkelig lite. Selv i de tilfellene der det har vært godvilje på alle kanter og ingen grunn i verden til å ikke treffes om man vil, har det blitt sånn. De får nye liv, nye partnere, og livet gjør at det er naturlig å holde på med sitt og sine nye.

Jeg har en søster som lever i et anstrengt ekteskap. De har vært sammen i over 20 år og har barn sammen. Jeg er glad i dem alle, men vet at det er et tidsspørsmål når det hele er over. Min svoger regner jeg da med at jeg ikke får sett stort. Det er jo veldig rart. Han har vært endel av familien så lenge…

Det blir som et sår på oss også ja. Tiden leger det nok, men det er nesten så en ikke har lyst til å bli kjent med noe ny person. Spesielt om historien gjentar seg igjen og igjen.... Håper det går greit for seg for din søsters del.....

Min erfaring er at man naturlig glir fra hverandre og at savnet er merkelig lite. Selv i de tilfellene der det har vært godvilje på alle kanter og ingen grunn i verden til å ikke treffes om man vil, har det blitt sånn. De får nye liv, nye partnere, og livet gjør at det er naturlig å holde på med sitt og sine nye.

Sant det, de sklir lengre og lengre bort etterhvert.

Annonse

Jeg har ikke opplevd mange brudd blant venner eller familie etter lange forhold. Men jeg har ei venninne som hadde ett langt forhold bak seg som ble slutt, og etter det har hun hatt mange kjærester. Jeg klarer ikke å bli engasjert i dem, for allegangene jeg har begynt å venne meg til den nye mannen i hennes liv, så er det brått slutt - og etter få uker/måneder er det en ny mann i hennes liv....

Føler meg litt kynisk når jeg ikke klarer å involvere meg, men slik er det nå bare. Tror at hun minst må holde på den nye i et år eller to før jeg klarer å skjønne at denne gangen blir det kanskje noe fast....

Jeg har ikke opplevd mange brudd blant venner eller familie etter lange forhold. Men jeg har ei venninne som hadde ett langt forhold bak seg som ble slutt, og etter det har hun hatt mange kjærester. Jeg klarer ikke å bli engasjert i dem, for allegangene jeg har begynt å venne meg til den nye mannen i hennes liv, så er det brått slutt - og etter få uker/måneder er det en ny mann i hennes liv....

Føler meg litt kynisk når jeg ikke klarer å involvere meg, men slik er det nå bare. Tror at hun minst må holde på den nye i et år eller to før jeg klarer å skjønne at denne gangen blir det kanskje noe fast....

''allegangene jeg har begynt å venne meg til den nye mannen i hennes liv, så er det brått slutt - og etter få uker/måneder er det en ny mann i hennes liv....''

Det er akkurat det som blir så vanskelig med å forholde seg og engasjere seg i de nye. Bortkastet energi.

Akkurat det du tar opp her er vondt synes jeg. Det har vært noen brudd opp gjennom årene, og dessverre har vi alltid mistet kontakten. Det har gått greit med de nye som har kommet inn.

Det ser ut til å gå greit med de nye, men så kommer bomben. Derfor har jeg mindre lyst til å innvolvere meg med dem for mye... Bruddene jeg har opplevd nå kom etter 24 og 6 år.

Om noen har stor gjennomtrekk av partnere, synes jeg det er vanskelig å bli så veldig engasjert i en ny partner. Er selvfølgelig hyggelig og imøtekommende, men det helt store engasjementet får vente til man ser om det holder.

mvh

Ja det går noen mndr før jeg bryr meg noe særlig, men årene går også kommer bruddet akkurat når en tror de har det som best de kan.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...