Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper noen har opplevd det samme som meg, og kan berolige meg litt nå, for jeg begynner å bli virkelig bekymret.

Jeg har termin 15. oktober, og har kjent liv fra veldig tidlig, da jeg er 3.gangsfødende.

De siste 5-6 ukene har det vært spesielt mye liv i magen min, så jeg har faktisk forundret meg over både at aktivitetsnivået er (var) så høyt, og at sparkene kan være så kraftige så tidlig, men dette er selvsagt bare positivt.

Plutselig ble det betraktelig roligere i magen i forrige uke,og nå har jeg ikke kjent liv siden onsdag eller torsdag, da jeg kjente to svake spark.

Jeg kan ikke huske sist det gikk én dag uten masse sparking, spesielt om morgenen.

Hver gang jeg har lagt eller satt meg ned, og lagt hånda på magen, har lillegull blitt veldig aktiv.

Jeg vet at aktivitetsnivået kan svinge veldig i svangerskapet, men det har ikke gjort det før det nå bare blir helt stille over flere dager.

Jeg kan ikke skjønne hva dette kommer av, og har nesten begynt å tro at lille er død.

Jeg har prøvd å legge meg ned mange ganger disse dagene, men jeg kjenner ingenting.

Har du opplevd noe lignende, er det fint om du kan fortelle om det, for nå er jeg ordentlig redd.

Jeg skal på kontroll på tirsdag, men de to dagene føles som en evighet...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31596-kjenner-ikke-liv-lenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er riktig at fosteraktiviteten kan variere noe i begynnelsen etter at man kjente de første sparkene. Dette bl.a. fordi fosteret er lite og sparkene ikke så harde eller er rettet mot ryggsiden av livmoren. Man bør forvente at sparkene etterhvert blir både kraftigere og kjennes regelmessig. Jeg synes helt klart at du kan kontakte din lege/jordmor eller evt. sykehuset hvis du ennå ikke kjenner liv. Det er uansett veldig slitsomt å gå rundt og engste seg, så hvis du kan få bekreftet at alt er bra, slipper du å tenke så mye mer på den saken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...