Gå til innhold

Jeg glemte å ta pillen...

Anbefalte innlegg

Gjest vimsejenta

Jeg tok da altså p-pillen (trionetta) 18 timer etter at jeg skulle. Jeg er på de store hvite tabelettene, og da lurer jeg på om neste periode blir sikker? Jeg begynner på nytt brett allerede i morgen. Dessuten lurer jeg på om mensen blir helt regelmessig ved bruk av p-pillen. Jeg begynte for en måned siden, og denne gangen fikk jeg mensen etter bare 25 dager. Vanligvis kan syklusen min bli noe påvirket av stress eller dersom jeg gruer/ gleder meg veldig til noe. Forandres dette ved bruk av pillen? Jeg skal næmlig gifte meg, og håper å unngå mensen på brullypsdagen. Det hadde vært fint å slippe å utsette også.

Det er utrollig positivt at denne tjenesten kan benyttes! Dere gjør en god jobb.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31601-jeg-glemte-%C3%A5-ta-pillen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

De store hvite piller er juksepiller og det spiller ingen rolle om du glemmer dem. Viktig at du starter på nytt brett til rett tid (samme ukedag som du startet). Første syklus er kortere, ellers blir det 28 dager mellom blødningene. Stress eller annet kan ikke påvirke syklus når man bruker p-pille. Hvis du vil utsette mensen kan du fortsette med de gule piller fra et annet brett til to dager før du ønsker mensen.

Lykke til med bryllup og ekteskap!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...