Gå til innhold

utbredt utslett i huden

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid og har fått kløende utslett. det er enkeltstående lesjoner over hele kroppen ruberøs/maculøs karakter. jeg har fått phenergan tbl 25 mg vesp for sysptomlindring men det klør og klør. hva skal jeg gjøre.? jeg kan ikke sover i natt for det klør jeg har den klør utslett i begynnelse at jeg var gravid. jeg har ikke fått dette utslett for da jeg var gravide første gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/316028-utbredt-utslett-i-huden/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei 1 det finnes speiselt 4 beskrevne typer kløendesvangerskapsutslett. Felles for disse er at de vansligvis opptrer et stykke ut i svangerskapet i 2. til 3. trimester. det finnes en spesiell variat med blemmer , såkalr herpes gestasiones som gir typiske blemmer, de andre kommer med mer uspesifikke utslett med rødhet kle, kloremerker osv. Det kan også forekomme alle andre former for kløende utslett på kroppen under svangerskap og er derfor lurt å ikke uten videre skylde på svangerskapet. Spesielt hvis sterk kløe og forstyrret nattesøvn bør det ved lege/ hudlege undersøkelse forsøkes fastslått at det f eks ikke foreligger en scabbinfeksjon. Nå har det jo gått endel tid i tillegg siden jeg har vært bortreist , men synes absolutt du bør sees på av kompetent lege/ hudlege for å få en litt mer sikker diagnose.. I mellomtiden får du benytte litt kløestillende evt mindre søvndyssende som f eks Zyrtec og litt hydrocortison på de verste stedene. Med hilsen fra Hudlegen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...