Gå til innhold

Hvordan paavirkes fosteret av hoeg temperatur?

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg har eit spoersmaal som eg gjerne vil ha svar paa. Eg er naa paa Malta og temperaturen her er veldig hoeg. Eg er i 5. mnd og er frisk og rask, men eg er veldig usikker paa om babyen i magen har det bra naar det er saa varmt. Eg drikker mykje og bader ofte. Korleis paavirkes babyen i magen av varmen?

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Så lenge du vet å få i deg nok drikke og ikke lider noen nød selv p.g.a. varmen, er det ingen grunn til at barnet skal ta skade av det. Du bør helt klart få i deg minst 3 liter væske om dagen, aller helst en del mer. På den varmeste tiden på dagen er det lurt å oppsøke skygge, så du ikke utsetter deg selv for heteslag/solstikk. Her gjelder regelen om at man må lytte til kroppens signaler. Den sier helt sikkert fra når det blir for varmt. God ferie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...